"neznalosť zákona nikoho nespravedlňuje"
To čo píšeš je síce pravda, ale zas je rozdiel medzi zákonom schváleným v riadnom procese o ktorom sa vie mesiace pred začiatkom jeho platnosti a Mikasovou vyhláškou zbúchanou o 5 minút 12. Štát musí zabezpečiť zverejnenie takým spôsobom aby mal človek možnosť sa o tom dozvedieť. Napr. to zrušenie "bublín" na Silvestra o 17tej by podľa mňa na súde neobstálo keby sa podľa toho polícia rozhodla v tú noc niekoho pokutovať.
Nie je povinnosťou občana kontrolovať každých 10 minút či Igor nezverejnil v Zbierke statusov novú vyhlášku platnú o dve hodiny.
doplním len jedno.... ja som odzačiatku tvrdil že mali byť zatvorené kostoly a malo sa kontrolovať dodržiavanie opatrení.... lenže sme neviem koľko mesiacov v núdzovom stave s pomerne prísnymi opatreniami a ja som nevidel jednu jedinú hliadku hktorá by kontrolovala dodržiavanie nariadení.... darmo budeš niečo prikazovať keď dodržiavanie nekontroluješ... skôr či neskôr to ľudia budú menej a menej dodržiavať.... to je ako keby si prikazoval platiť dane, ale ich platenie by si nekontroloval....
Takisto tie demonštrácie, ja chápem že ide o základne ústavne právo ale akonáhle boli porušené skupiny 6 osôb mala polícia tvrdo zakročiť a nekadiť sa nimi... prečo v BA to dodržať nevedeli ale v BB áno? prečo včera na Kolibu neposlali zopár hliadok s kamerami a preventívne nerozdali pár pokút... dokonca keby bolo na mne poslal by som tam policajtov v civile... máme núdzový stav nemáme čas sa hrať na prosíkanie... načo vypisujú pravidlá keď sa potom nedodržiavajú... ako môže farár z nejakej dediny sa vyhovárať, že nevedel o zákaze omší lebo to zverejnili deň predtým večer? 1. boli toho plné média 2. neznalosť zákona nikoho nespravedlňuje.... kým si štát nezjedná nápravu sú nám aj tak všetky opatrenia zbytočné... lenže to by istí politici nemohli liezť do zadku istým skupinám ktoré majú v štáte až priveľkú moc.... lenže my si neviem upratať ani pár politických skrachovancov čo kopú okolo seba... a mohol by som pokračovať.... opatrenia bez kontroly ich dodržiavania sú nanič....
Je to marketing, opatrenia nie sú na zamedzenie šírenia vírusu.
Ak by náhodou niekto chcel bojovať s vírusom, tak by použil paretov princíp. Zameral by sa na 20% situácii v ktorých môže dôjsť k prenosu, vyzýval na posilnenie imunity a dával odporúčania.
Lebo ak sa nariaďujú debiliny, tak je jasné, že väčšina to už neberie vážne.
V MHD je to ťažko, tam je asi jediná možnosť proste tlačiť čo najvyššiu kapacitu nech sa to rozloží. Len to stojí peniaze. Ale zas je otázka či je MHD naozaj zdrojom infekcií.
Diaľková doprava je iná téma, tam by som išiel cestou ako DSB, teda povinné miestenky a prípadne možno aj obmedzenie kapacity. Tu je trochu nešťastné že ZSSK má dosť veľa miest kde sa sedí tvárou v tvár (štvorky a kupé).
Keby ste si tú diskusiu od jari viedli pekne na jednom mieste a nie vždy ad hoc v dákom inom vlákne, možno by ste zistili, že si tie argumenty nepotrebujete neustále pripomínať, lebo ich nájdete na dva kliky
Prosím, pouvažujte o tom ešte raz skôr, než premeníte celé dopravné fórum na fórum o korone.
skor sa skus zamysliet nad tym, ze aku vahu v ociach trosku rozmyslajuceho obyvatelstva maju opatrenia, ked na jesen zatvorili restiky ale nechali otvorene kostoly, ked buzeruju obchodnikov za rozostupy, neskor zatvoria kopu obchodov (a tie co ostanu otvorene tak nemozu predavat spotrebny tovar, lebo by tam mohlo byt viacero ludi co to chcu kupit), ale napriklad v MHD nikoho ani nenapadne ani stanovit (nieto este kontrolovat) nejake rozostupy....
Zastanem sa v tomto Sama a prosím nemorme túto diskusiu argumentami, ktoré zaznievajú na hraniciach zdravého internetu a jeho hlbín. Nikto tu nič nespochybňuje.
Dva fakty:
1. máme tu jarné Bergamo? Máme.
2. máme jedny z najprísnejších represií v Európe? Máme.
Tak? Niečo je asi zle. Lenže, ono sa ťažko argumentuje a vymáha "dôvera v opatrenia", keď nemáme ani základné dáta: kto sa kde nakazil. Ono povedať "na základe zistení epidemiológov sa vo fitness centrách nakazilo 16 % zistených prípadov, takže z preventívnych dôvodov musíme fintess centrá zatvoriť" by malo inú váhu pre všetkých, od zamestnávateľov cez zamestnancov až po klientov. Plakať, že všetci zomrieme a posielať kopať hroby koaličného partnera je zjavne lepšie PR.
Action bias. Nepáči sa nám situácia v ktorej sme, preto budeme silou mocou robiť *niečo* bez ohľadu na to ako nezmyselné to je (a koľko škody to napácha).
Ja rozhodne nepopieram ani covid, ani jeho vážnosť, ani to že Slovensko je v maximálnom prúsere. Možno naozaj potrebujem ísť proti prúdu, lebo prvé covidové opatrenia som sám od seba dodržiaval ešte keď ho u nás nikto neriešil lebo identifikované prípady boli "až" vo Viedni. Ale práve to ako Slovensko denno-denne preráža dno dokazuje že ísť cestou represií a nabúchania milión nezmyselných opatrení len aby sme vyzerali že niečo robíme nie je dobrá stratégia. A obmedzenia na hraniciach v čase masívneho komunitného šírenia vnútri sú exemplárnym príkladom obmedzenia ktoré nemá žiaden zmysel, ale je len o vykazovaní aktivity.
on má potrebu byť silou mocou proti prúdu skôr denne tu máme cez PCR testy potvrdených 2000+ nakazených, 50+ denne potvrdených úmrtí, sanitky musia na príjmoch čakať kým sa uvoľní covid lôžko skrz (a to je pravda žiadny výmysel mainstreamu nakoľko mi bratranec jazdí s takouto sanitkou a stalo sa im to neraz) ľudia nedokážu nosiť ani to sprosté rúško keď nevedia dodržiavať rozostupy (Koliba včera napríkad) ale nieee podľa 810zssk na Slovensku treba byť benevolentný, Slovač predsa dodržiava epidemiologické opatrenia
Ešte raz, covid nič nezavrel, vláda zavrela. Vytáča ma do nepríčetnosti toto tlačenie naratívu že "takto to musí byť" a "inak sa to nedá". Ak si niekto myslí že slovenský prístup (s momentálne štvrtým najvyšším počtom umierajúcich v Európe) je správny, tak prosím, je to váš názor. Ale prestaňte sa skrývať za covid a klamať že covid niečo zavrel. Prihláste sa otvorene k tomu peklu čo ste vytvorili v mene svojho strachu. Bolo to len a len vaše rozhodnutie.
Tu kde som covid máme tiež, napriek tomu mi zajtra príde na návštevu kamarát bez testu a nepôjde do karantény, ale pôjdeme do reštaurácie a na pár točených. Samozrejme pri dodržaní rozostupov a iných opatrení. Lebo tak sa tunajšia spoločnosť rozhodla (zatiaľ) fungovať. Ako je to možné ak covid zatvára hranice a reštaurácie?
Celý problém s financovaním dopravy do Hainburgu je neochota financovania linky zo strany AT (čo sa ale dá pochopiť). Nemyslím si, že BSK by malo platiť a dotovať celú linku do Hainburgu, pretože je to predsa len mimo BSK a preto by si ľudia, čo tam bývajú, mali buď na dopravu prispievať sami (napr. vyšším cestovným a pod.), alebo majú tlačiť aj na samosprávu Hainburgu, Kitsee a pod., nie len na BSK.
prepáč, ale z diskusie na tomto fóre mám pocit, že v rámci IDS BK sú výrazné rezervy ... rád si tieto diskusie čítam, beriem z nich množstvo poznatkov a z toho, čo píšu užívatelia prímestskej dopravy mi vyplýva, že potreby rozhodne saturované nie sú (napr. spomeniem užívateľa "Joyki" a jeho pripomienky k vlakovej doprave; búrlivú diskusiu viacerých užívateľov ohľadom výmeny prepravcu na trati BA-DS-KN; pokiaľ ide o problémy v rámci Mesta, vnímam kritiku diskutérky "martinah" ohľadom spojenia z a do lokality za ČOV Petržalka) ... pokojne ma oprav, ak sa mýlim
"Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni"
Ak si si nevšimol, objednávanie výkonov regionálnej autobusovej dopravy je v kompetencii žúp. Potreby na úrovni BSK už sú saturované dostatočne a teraz je nutné zamerať sa na oblasti, kde doprava vo verejnom záväzku neexistuje napriek tomu, že ide o priamu súčasť metropolitného regiónu.
Počkaj, trvalý pobyt majú v Bratislave ? Tak prečo po tom do nej denne dochádzajú, keď v nej majú trvalý pobyt ? Napadla mi ešte jedna vysoko nepravdepodobná verzia - pobyt v zahraničí nemajú legalizovaný a parazitujú na tamojších verejných službách .... ak by si totiž legalizovali svoj pobyt v zahraničí, mali by legálny dôvod tlačiť na miestne orgány v cudzine, aby im zabezpečili v rámci verejných služieb prepravu na Slovensko a späť - inak totiž prídeme do situácie, že zahraničné orgány nemajú oficiálne dôvod riešiť dopravu ľudí, ktorí tam oficiálne nežijú a Mesto zase nemá dôvod riešiť dopravu do a zo zahraničia pre ľudí, ktorí oficiálne žijú v Meste ... nie, nejdem nastoliť režim "hranice sú/nie sú korzo", sám ich často v rámci zamestnania prekračujem. Idem sa len zamyslieť nad potrebou riešiť problém, ktorý v podstate oficiálne neexistuje. Nech sa realizuje aj doprava do zahraničia, na komerčnej báze si ju môže realizovať ktokoľvek. Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni a riešiť to až vtedy, ak ostanú disponibilné zdroje a kapacity, bude existovať legálne zdôvodnená potreba a príde k dohode oboch/všetkých zainteresovaných štátov (zastúpených príslušnými autoritami).
Slovensko 1.5.2004 vstúpilo do Európskej únie a tým prijalo európsku legislatívu. Na jej základe majú občania EÚ vo všetkých štátoch pre väčšinu účelov rovnaké postavenie ako občania daného štátu. Občania EÚ teda na Slovensku študujú za jednotných podmienok, bez ohľadu na to či sú občanmi Slovenska, Rakúska, alebo Lotyšska. Obdobne to platí pre slovenských študentov v iných členských štátoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Urbanway 2423