Akých zahraničných študentov? Tí ľudia sú slovenskej národnosti a trvalý pobyt majú stále niektorí z nich v Bratislave do ktorej denne dochádzajú. Či zase ideme nastoliť režim hranica nie je korzo?
prečo by sme im rušili autobus ? žijú na území Slovenskej republiky, platí pre nich národná slovenská legislatíva - zbytočne sa robíš zaujímavým .... mne ide o to, aby sa najskôr riešili problémy na národnej úrovni (napr. Rovinka, Záhorie, ...) a prípadné aktivity s medzinárodným presahom (Rakúsko, Česká republika, Maďarsko) riešiť ako nadstavbu v prípade, že potreby národnej úrovne sú dostatočne alebo aspoň uspokojivo saturované
To máme na stredných školách v Bratislave toľko miesta, že berieme aj zahraničných študentov ? A ako potom funguje mechanizmus financovania - sú tu ako samoplatcovia alebo náklady na nich refinancuje Rakúsko ? Neviem detaily, tak sa pýtam prípadných expertov ...
aj Rovinka ci Marianka je za ciarou na mape (aj ked trosku tensou)
za normalnych okolnosti vsak tie ciary na mape nastastie az takou prekazkou pre pohyb osob nie su....
Veľa detí dochádza z Hainburgu (+ okolie) a Kittsee hlavne na stredné školy do Bratislavy, takisto veľa pracujúcich odtiaľ denne dochádza do Bratislavy. A dostať sa v rakúsku na strednú v prípade, že si sa tam nenarodil do rakúskej rodiny je dosť ťažké.
nič proti, ale Číňan, ktorý býva na Starej Vajnorskej tiež nedáva deti žijúce v Bratislave na základnú školu do Šanghaja či Pekingu ... hranica rozhodne nie je len čiara na mape - okrem iného vyznačuje územnú pôsobnosť konkrétnej jurisdikcie ... pokiaľ by to bola len čiara na mape, tak by pri organizovaní cezhraničnej dopravy nebolo nutné schvaľovanie zo strany národných autorít oboch krajín
pod emigráciou som mal na mysli odsťahovanie sa do cudziny ... a práve pre tých z Rovinky či Marianky by mala fungovať kvalitná regionálna doprava, aby nedochádzalo k ranným a popoludňajším zápcham
Áno, zvykli sme si na to, že hranica je len čiara na mape. Dnešní vládcovia nám však znova ukazujú, že to tak úplne nie je. Napríklad aby som navštívil svojich príbuzných na Morave, musím sa podrobiť testu alebo karanténe, a to na obidvoch stranách. A v týchto dňoch dokonca nesmiem ísť len tak bezdôvodne ani z Kysuckého Nového Mesta do Žiliny. Keď pôjdem zajtra pre svoju manželku do Žiliny k vlaku, budem si musieť vymyslieť nejakú výhovorku.
Opäť raz musím vyjadriť svoj názor, že prioritu by mala mať regionálna doprava na národnej úrovni. V momente, keď bude sprevádzkovaný integrovaný dopravný systém v adekvátnej kvalite v rámci BSK a časti TSK, potom môžeme vo vzťahu k Bratislave (ak budú kapacity, chuť a dopyt) riešiť aj zahraničie. Pokiaľ niekto emigroval, bolo to jeho slobodné rozhodnutie, ale pokiaľ potrebuje pravidelne cestovať späť, nech osloví príslušné orgány v štáte/regióne, kde aktuálne legálne žije, platí príslušné poplatky a legálne využíva služby poskytované tamojšiemu obyvateľstvu.
Možno som úplne nepochopil Tvoju poznámku, ale aké deti máš na mysli ? Pokiaľ ide o základné a stredné školy, tam predsa platí rajonizácia - teda podľa toho, kde tie deti bývajú - deti bývajúce v Meste chodia do škôl v Meste a deti žijúce v zahraničí majú školy tam. A nemyslím, si, že by vysokoškoláci naplnili významnú časť kapacity takejto linky - hoci uznám, že v určitých obdobiach sa tam môže vyskytnúť nezanedbateľné množstvo vysokoškolských študentov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Trammat