Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pri návrhu fázovania sa väčšinou prihliada na intenzity (chodcov aj dopravy). Často krát sa plný signál z jedného smeru dáva do jednej fázy s chodcami pri odbočení vpravo. Ak sú intenzity dopravy nižšie z oboch protismerov, je možné dať v jednej fáze protismery a teda aj chodcov vľavo. Občas sa dáva aj upozornenie na chodcov vo forme žltého svetla prerušovaného so symbolom chodca. Dôležité je ale dať chodca o pár sekúnd skôr ako dopravu, aby chodec už bol na priechode keď prichádzajú vozidlá. Problém v Karpatskej - Šancovej je ten, že tá križovatka je už kapacitne preťažená (a bude ešte horšie) a osamostatniť chodcov alebo protismery je nereálne. Samozrejme ak by sme pozerali viac na bezpečnosť a menej na plynulosť, tak by išli chodci, potom až doprava, čo by ale znamenalo, že z Koliby sa už 203 nedostane.
Reakcia na: Andy #238040:
až keď vybehne pod auto chodec v čiernom na takejto úžasnej križovatke kvôli tomu že si ho celý čas mal v "A" stĺpiku a preto nevidel, pochopíš. Navyše myslel som si že trend dvojstupňového opúšťania križovatky je na ústupe nie na vzostupe. Práve kvôli bezpečnosti.
Reakcia na: Minko #238038:
Tak pred pár rokmi takých križovatiek bolo viacero, len ich postupne rušia, lebo niekto si asi myslí, že v BA vodiči nevedia dávať prednosť pri odbočovaní doľava. Zaujímavé, že v takej Prahe je snáď každá druhá križovatka podobne riešená a nikdy som problém nezaznamenal.
Reakcia na: Minko #238038:
v martine pri starom kostole to tiež nejak tak fungovalo, ale tam to bola prazvláštna T-čková križovatka, ktorej som doteraz na presný cyklus neprišiel...P.S. okolo kauflandu slovnaftská pešo nemám dôvod chodiť a križovatku prievzoská/jarabinková som síce už párkrát pešo prešiel, ale nepoznám tam cyklus a vždy som tam išiel pozdĺž prievozskej, nie krížom cez ňu...vajnorská/bojnická tiež vždy pozdĺž vajnorskej ten priechod je, predpokladám, cez prievozskú, že? A pritom Bojnická/Vajnorská aj Prievozská/Jarabinková by sa dali riešiť zrušením doplnkového signálu pre odbočenie z vedľajšej vpravo a namiesto toho pustiť s odbočením vľavo z hlavnej chodcov- prípadne doplnkový signál skrátiť ako pri Vive od Riazanskej...
k odbočeniu vľavo spolu s chodcami doplním, že takéto máme aj pri Kauflande na ulici svornosti pri výjazde na Slovnaftskú smerom do Podunajských Biskupíc. Neviem ktorý úradník na takúto pixovinu kedy prišiel, šoférujem už 12 rokov pravidelne (žiadny sviatočný vodič) zjazdil som nemalý kus Slovenska ale s týmto som sa pravidelne začal stretávať od minulého roka.... absolútne proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky... btw. na Bojnickej s Vajnorskou som si to jakživ nevšimol že by to tam malo fungovať tiež takto...
Podľa akých pravidiel sa určuje (ne)prítomnosť miestnej časti v cieli na elektronických zástavkových tabuliach? 9 dnes chodili na "Astronomickú", ale 4 na "Karlova Ves, Kútiky". 83 chodili na "Technopol", ale 93 na "Petržalska, Vyšehradská"...
Pokiaľ sú súčasné intervaly električkových liniek novým štandardom, nebolo by od veci, keby aj linka 95 dostala rovnaký interval, ako linka 3. V súčasnosti má linka 3 z Farského smerom do Rače cez šk. rok 203 spojov/deň (dojazdy do vozovne nepočítam) a linka 95 má v smere na Farského 202 spojov/deň. Cez šk. prázdniny je to 177/171. Pri takmer rovnakých počtoch spojov na oboch linkách, by sa úpravou intervalu na L95 dalo zabezpečiť, aby každý spoj linky 95 nadväzoval na každý spoj linky 3 a opačne. Ale chápem, bol by to mierny nárast vzkm a zrejme aj počtu vodičov na L95. 🙂
V Česku od dnes funguje (takmer) naplno systém jednotnej tarify ktorý integruje všetky vlaky vo verejnom záujme (a začiatkom 2021 by mali pribudnúť aj komerčné vlaky ČD a RJ): oneticket.cz

Od dokonalosti to má ďaleko, ale je to obrovský posun vpred a tiež celkom slušný achievement vzhľadom na to aká veľká výzva to je.
Reakcia na: danlo #238029:
Takto formulované je toto ustanovenie už roky. Slovensko je plné príkladov, kedy vyznačením zastávky pomocou VDZ prišlo nie k predĺženiu ani zachovaniu, ale skráteniu zastávky. Preto som už viackrát prekvapil projektantov DZ žiadosťou, že ak VDZ nemá byť navrhnuté správne, lepšiu službu nám spravia, ak bude celkom absentovať. Zvislé značky to vyriešia veľkorysejšie.
To, že sa Praha vracia k trolejbusom, ma neprekvapilo, ale toto má naozaj gule 😁 😁 😁
https://www.busportal.cz/clanky/stredocesky-kraj-planuje-provozovat-trolejbusy-16924
Reakcia na: Adam3 #238028:
Myslim, ze v piatok popoludni.
Reakcia na: birch #238027:
Aj Bojnická - Vajnorská..
Reakcia na: danlo #238029:
https://goo.gl/maps/DuQ2pLJYqt3pksXa7
A až prestane byť vodorovné dopravné značenie viditeľné (ojazdí sa, alebo napadne sneh), tak zase bude mať pravdu MR.LENIN 😁

Mimochodom, podľa novej vyhlášky 30/2020 Zb. už neplatí všeobecná nadradenosť zvislého značenia nad vodorovným. Ak nie sú v súlade, jedná sa o protiprávny stav.
Reakcia na: mr.lenin #237992:
ked si teraz citam zakon tak mozno maju pravdu: "Vodič nesmie zastaviť a stáť na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb a priľahlom nástupišti v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre vyznačený priestor a priľahlé nástupište," (§ 25 ods. 1 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke - znenie účinné od 09.04.2020)

Kazdopadne, doplnia sa tam coskoro este stlpiky tak, aby tam zostal priestor na nastup a vystup z 2 klbovych autobusov
Tak Blumental predsa len od zajtra spusteny. Kedy to hodili do toho clanku? dnes?
Reakcia na: samkoh #238023:
ad: "Nepoznám inú x-kovú svetelnú križovatku, kde dostanú chodci zelenú zároveň s autami, ktoré odbočujú na cestu, cez ktorú prechádzajú, vľavo" - je to napr. aj na križovatke Prievozská - Ružová dolina - Jarabinková.
Šesťminutový interval na električkách? 😀
Reakcia na: samkoh #238023:
Takých križovatiek je veľa po celej Európe a aj v Bratislave je ich niekoľko.

Viedenský dohovor o cestnej premávke čl. 21 ods. 2. hovorí:
Without prejudice to the provisions of Article 7, paragraph 1, Article 11, paragraph 9, and Article 13, paragraph 1, of this Convention, where there is on the carriageway a pedestrian crossing signposted as such or indicated by markings on the carriageway:

(a) If vehicular traffic is regulated at that crossing by traffic light signals or by an authorized official, drivers forbidden to proceed shall stop short of the crossing or the transverse markings preceding it and, when they are permitted to proceed, shall not prevent or obstruct the passage of pedestrians who have stepped on to it; drivers turning into another road at the entrance to which there is a pedestrian crossing shall do so slowly and give way, if necessary stopping for this purpose, to pedestrians already using, or about to use, the crossing;

teda niečo v zmysle (skúsim voľný SK preklad) "s ohľadom na ostatné ustanovenia (vymenované), ak je na vozovke vyznačený priechod pre chodcov (VDZ alebo ZDZ):

a) ak je cestná premávka riadená na tomto priechode svetelnými signálmi, alebo náležite ustanovenou osobou, vodiči, ktorým je zakázané pokračovať, zastavia pred priechodom alebo na VDZ, ktoré mu predchádza a ak im je povolené prejsť, nesmú zabrániť prechodu chodcov, ktorí na neho stúpili; vodiči odbočujúci na inú cestu, na ktorej začiatku je priechod pre chodcov, musia postupovať pomaly a dať prednosť a ak to vyžadujú okolnosti, aj zastaviť, chodcom, ktorí cez neho prechádzajú, alebo sa chystajú prechádzať.

b) týka sa neregulovaných priechodov - na účel tohto príspevku nerelevantné.

Takže žiadny problém.
Reakcia na: vetesnik #238020:
Som zvedavý čo staronový dopravca prinesie na danej trati. Ale keď už len teraz si porovnám CP, je mi smutno. Vlak o 8:05 z Hl. st. bude na Novom Meste stáť 15 minút. 🙃 Celkový jazdný čas medzi BA Hl. st. a Komárnom bude až 155 minút. Myslím, že by stálo za to skúsiť ísť MHDčkou z Hlavnej na Nové Mesto v rovnakú minútu, ako S70 odíde. Myslím, že by sa dal vlak na Novom Meste stihnuť.

Kvôli RExu 1772, ktorý nekoncepčne nevyrovnáva čas v Dunajskej Strede 7 minút, budú ľudia v Os 4313 čakať 15 minút hneď na druhej stanici.

Reakcia na: Ike #238022:
nie som vodič, ale ako chodcovi mi príde dosť nebezpečná a veľmi nerád tam prechádzam šancovú... nehovoriac už o tlačenke na karpatskej medzi vozidlami idúcimi rovno alebo vpravo a vozidlami odbočujúcimi vľavo, ktoré čakajú, kým bude diera od žilinskej(mám pocit, že od karpatskej je o pár sekúnd dlhšia zelená). Nepoznám inú x-kovú svetelnú križovatku, kde dostanú chodci zelenú zároveň s autami, ktoré odbočujú na cestu, cez ktorú prechádzajú, vľavo. Na to, že si jedným očkom musím sledovať autá odbočujúce na cestu, cez ktorú prechádzam, vpravo, som si už zvykol...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.