Reakcia na: Peon #237230:
V roku 2020 prišiel na filiálku MUV 69 (motorový univerzálny vozík). Traťoši kanibalizovali použiteľné diely železničného zvršku a počas návratu do obvodu žst. BA predmestie inštalovali červenú, bielo orámovanú obdĺžikovú dosku. (Prenosné návestidlo STOJ), číslo návesti z hlavy neviem, dohľadaj si na webe, začni predpisom ŽSR Z1.
A ak Ti Google vyhodí v obrázkoch kruhový terč zapichnutý do štrku priamo v osi koľaje, tak nemaj dilemu, číslo, pomenovanie a význam návesti návestenej návestným znakom prenosného návestidla je úplne identický.
A za domácu úlohu dostaneš zistiť, prečo to nie je Filiálka, ale filiálka s malým tlačeným f.
BigMac
Na lokomotívno-súpravové manévre v Kútoch rušňovodiča Zločinecká, a.s. má. Na kúrenie súpravy taktiež. Na vedenie vlaku zo Štúrova/NZ do BA už nie.
Možno by mali zatlačiť samosprávy na kraje, kraje na MD...
A asi na úvod by bolo najvhodnejšie prijať nejaké zmysluplné systémové riešenie a prestať sa hrať na trate miestne, regionálne a celoštátne a výkony objednávať z jedného miesta, následne z toho tvoriť taktový grafikon, logické a garantované prestupové väzby so základným intervalom maximálne 120 min od 04:00 do 24:00 celotýždenne celosieťovo a tie ďalej podľa skutočných potrieb zahusťovať na 60/(30)/(?15?).
Zátvorky sú a zatiaľ (v podmienkach ŽSR) nadlho zostanú len vlhkým snom (veľmi) vzdialenej budúcnosti, 120/60 je teoreticky realizovateľných i dnes. A pri správnom návrhu aj na jednokoľajkách.
Len ono to zas nie je tak jednoduché ako sa prvý pohľad môže zdať. Úvodné heslo týždňa: PRIEPUSTNOSŤ.