Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #236227:
Na smer do Petržalky som zabudol, ale asi prestojom na Jasovskej, aj keď by to určite nebolo ideálne. Tá N91 mi napadla len kvôli tomu, že v minulosti bývala dosť prázdna, ak je to ale dnes inak, tak potom nič. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #236226:
Ano, spoje na zavolanie si rozhodne viem predstavit (ak by sa to spravilo poriadne a neprislo sa zas s nejakym balkanskym poloriesenim). Len to uz vnimam skor ako metodu na setrenie nafty, nez ze by cestujuci z toho nieco mali - ked uz su raz fixne dane spoje, tak proste musis mat voz a vodica co to odjazdi v tom danom case na tej danej trase a nanajvys mu povies ze "teraz nechod". Na tom systeme co som linkoval sa mi paci ta moznost flexibilne vozidla posielat tam kde prave treba, upravovat trasu spoja, ci jeho nacasovanie. Nevyhodou je nemoznost takyto system napajat na ine mody dopravy (teda napr. ako navoz na vlaky, ci nocaky by to nefungovalo, lebo tam potrebujes fixny, vopred znamy cas prichodu).

Co sa N91 tyka, ja som urcite za zlucenie, ale teraz ked je tam kopa vyluk kvoli D4/R7 je mozno lepsie tam este par mesiacov podrzat sucasne linkovanie. Potom by sa to ale urcite malo spojit, dnes ten prestup nedava ziaden zmysel. Co sa tyka obsluhy Jaroviec on-demand, neviem... smerom do Cunova by to este mozno slo, ale zas tam skoro vzdy niekto do Jaroviec ide. Smerom do Petrzalky by si to riesil ako ak by nebol dopyt z Jaroviec? Neskorsi odchod z Cunova? Prestoj na Jasovskej? Skor si uz viem predstavit ze pri absencii dopytu z/do Cunova by ta N91 koncila uz v Rusovciach. Ale imho tu sa bavime o velmi malych usporach.
Reakcia na: 810zssk #236224:
Pre N29 a 77 som myslel to, čo hovoríš, len mi nenapadlo, ako sa to volá. 🙂 Podľa mňa to nemusí chodiť nutne iba na lazy (viď napr. Viedeň), ale aj napr. večer by ten dial-a-ride systém mohol niekde ušetriť zopár jázd.
A keď teraz už N91 nechodí prázdna, tak by sa podľa mňa mala zlúčiť s N93 (aj za cenu dlhých vozov), pretože ten prestup na Jasovskej je dosť nepohodlný. N91 by napr. mohla obsluhovať Jarovce iba na objednávku (ak tam teda nechodí veľa ľudí), inak by išla po I/2. Takisto aj rôzne zachádzky (k Vodostavu, na Topoľové a pod.) by mohli byť len na vyžiadanie u vodiča (priamo vo vozidle), alebo po zavolaní.
EDIT:
#236225
A ako sa to tam ujalo?
Reakcia na: Urbanway 2423 #236223:
Ešte stále je.
Reakcia na: Urbanway 2423 #236223:
Samozrejme celomestsky v ziadnom pripade nie. V Bratislave dokonca podla mna nikde. Ale pre rozne lazy kam chodi autobus tri krat za den by to bolo idealne riesenie. V BSK toho nemame vela, ale napr. na strednom Slovensku je toho dost.

Pre N29 by skor bol vhodny bezny dial-a-ride kedy mas CP, ale spoj ide len na zavolanie. N91 uz vozi ludi prakticky kazde kolo, tam su casy vzduchvozenia uz prec.

Rozdiel medzi tradicnymi spojmi na zavolanie a tymto je ze tu nie su pevne definovane spoje, ani linky a trasa sa generuje vzdy operativne podla existujuceho dopytu. Najblizsie si nieco take viem predstavit napr. v Senci alebo Malackach na MHD.
Reakcia na: 810zssk #236209:
Tam sa to zatiaľ drží v celom meste preto, lebo to je skúšobná prevádzka a po analýze sa opäť zavedú niektoré bežné linky (tam, kde je najväčší dopyt) a niekde zostane DRT. V celomestskom merítku to podľa mňa nikdy nebude výhodné.
Podľa mňa by sa to mohlo uchytiť aj v Bratislave, ako píše
#236218, či už v lokalitách, kam dnes bežne nič nejazdí, alebo na linkách, kde ide často bus prázdny (napr. aj na takej 58, 77, alebo v noci na N91, príp. N29). Aj v regióne by sa našlo hneď niekoľko miest, kde by to mohlo výrazne zatraktívniť dopravu.
#236216
U nás bolo/je niečo také v Prietrži, samozrejme v menšom rozsahu iba pre jednu obec.
Reakcia na: TomJ #236220:
Potraviny riešim donáškou, zvyšok primárne v Rakúsku (tam slintáky vyžadujú len v potravinách), občas si niečo objednám do balíkoboxu. Na jar som do obchodov chodil, ale robilo mi to fakt zle, takže sa tomu vyhýbam.

Odkedy som sa prvého vrátil na Slovensko, mal som náhubok dvakrát - raz keď som bol riešiť reklamáciu v Alze a raz keď som bol dosť dehydrovaný na to aby som sa obetoval a išiel si kúpiť vodu do Sparu 😀
Reakcia na: TomJ #236220:
nakupy si moze nechat doniest kurierom (napriklad z tesca), ked bude preberat v exterieri, tak nahubok pri tom nutne mat asi nemusi... (pripadne si necha zlozit k branke a vyzdvihne az ked kurier odide)
a nahubky v mhd sice mozno teraz zmysel maju, ale kedze boli povinne aj v case ked velmi zmysel nemali, tak teraz je uz z toho dost vela ludi otravenych natolko ze to ignoruju a nosia to ako podbradnik a pod.....
Reakcia na: 810zssk #236213:
Len zo srandy sa spýtam - kto ti chodí nakupovať? Lebo podľa toho, čo píšeš, ty nevlezieš nikam, kde treba mať na sebe rúško.

Ja si myslím, že rúško v MHD má zmysel, lebo ako tu už viacerí (aj ty) písali, rúško znižuje množstvo vypustených kvapôčok. Ak si niekto v buse kýchne bez rúška, môže nakaziť niekoľko ľudí vo svojom okruhu. S rúškom by pri šťastí nemusel nakaziť nikoho. Problém je, že ľudia nevedia (alebo nechcú) rúška správne nosiť a tým sa stráca ich zmysel.
Reakcia na: 810zssk #236213:
odporucam skusi namiesto nahubku rusko... nahubok si nechaj na bdsm hratky...
Reakcia na: 810zssk #236217:
Nedal by sa takyto system zaviest na "mini"busove linky u nas? Napriklad 23, 27, 35, 36, 123 a 130 by tak kludne mohli byt obsluhovane podla dopytu namiesto "atraktivneho" intervalu 30-40-60 minut a jazdia tak, ze v pripade potreby by sa vedeli z "jednej" linky presunut na druhu bez velkej zachadzky 🙂
Reakcia na: irizar #236216:
Práveže nie celkom, toto dynamicky generuje trasu (a jazdy) v reálnom čase. Nejde len o nejaku zachádzku na zavolanie. Skôr to pripomína Uber Pool než radiobus.
Reakcia na: Viko #236208:
Vsak je to v podstate radiobus, koncept, ktory funguje desatrocia (aj tot vedla v Cesku), akurat s apkou namiesto telefonickej rezervacie.
Reakcia na: kecho #236210:
Tebe stále nikto nevysvetlil že záleží len na úmrtiach na Covid? Na inom nezáleží, to už by si mohol pochopiť. 150 tisíc ľudí čo denne zomrelo pred pandémiou? Pche, nezáujem. 6000 ľudí čo včera zomrelo na Covid? Rýchlo zalezme do jaskyne. (Keby zomreli o mesiac na rakovinu, už je to ok and no one gives a damn.) 15 tisíc detí do 5 rokov čo umrie každý deň? Detail. Jedno 16-ročné dievča s celým radom diagnóz umrelo na Covid? To už je des a hrôza.

Ak si vyzabíjame ľudí drakonickými opatreniami tak sme vlastne vyhrali, lebo potom nemôžu umrieť na Covid a teda na ich úmrtiach nebude záležať. Easy.
Reakcia na: kecho #236212:
Del
Reakcia na: kecho #236212:
S tým očkovaním je to tiež sranda. Ja by som aj celkom rád vypočul apel odborníkov a dal sa na túto sezónu (prvý krát) zaočkovať proti chrípke (doteraz sa to nezdalo potrebné, ale beriem že teraz by to zmysel malo). Lenže na to aby som to mohol spraviť by som sa najprv musel odsúdiť na polhodinu v náhubku v čakárni, takže očkovanie nebude...
Reakcia na: 3pa3ck3 #236211:
Myslis povinne ockovania, ktore su uz otestovane a napr. stara tbc vakcina bola ucinnou latkou proti sars-cov-2?
Alebo povinne ockovat na chripku, ktora kazdy rok aj tak mutuje?
Alebo povinne ockovanie, ktore sa teraz len testuje, ale podla odporcu joginov na MZSR je urcite nutne, aby sa nim ockovali vsetci?

Edit k druhej casti - zakladne hygienicke navyky a neobezita su prepokladom zdravia a odolnosti organizmu.
Reakcia na: kecho #236210:
Môžem sa opýtať na Tvoj názor na povinné očkovanie, ktorého úlohou je okrem iného aj vytvorenie kolektívnej imunity na ochranu tých, ktorí zaočkovaní byť nemôžu?

Inak, ako som tu už kedysi písal, respirátor neochráni všetky vstupné cesty vírusu
Reakcia na: Mhr1 #236197:
Dufam, ze v ramci solidarity ani nejazdis autom, lebo by si mohol niekoho zrazit.
To su take blaboly o tej solidarite ze az. Solidarne nakup pribuznym respiratory, ked ta trapi, aby vsetci nelahli popolom.
Reakcia na: Viko #236208:
Výhoda je tá, že ten autobus ide vždy práve po trase kde je dopyt. Predstav si to ako linku zo Šamorína do Dunajskej Lužnej, ktorá zájde do Hamuliakova ak zrovna odtiaľ niekto chce ísť, ale ak nie, tak ide priamo (samozrejme v tejto oblasti je dopyt dostatočný na bežnú obsluhu, len to uvádzam ako príklad zrozumiteľný ľuďom v BA :)). Teda máš nejaky pool autobusov, ktoré posielaš tam kde práve reálne existuje dopyt, namiesto toho aby do daných oblastí náhodne jazdili tri krát za deň lebo práve vtedy to nejaky grafikonista naplánoval a aj tak tým nikto nechodí, lebo nejdú práve vtedy keď ich človek potrebuje.

Určite to nie je riešenie pre BA, ale pre oblasti odkiaľ reálne odvezieš 10 ľudí za deň je oveľa lepšie zájsť flexibilne v ćase keď práve dopyt existuje, než tam zachádzať v nejakych fixných časoch ktoré sa na 99 percent netrafia k reálnemu dopytu.

Ešte to poviem inak, nie je to o "venčení veľkých miďákov", ale práve o tom aby sa nevenčili na rôznych lazoch a ušetrené prostriedky sa využili vtedy keď reálne chce niekto cestovať.

Samozrejme by to chcelo analýzu ako to tam funguje, ale keďže sa to zatiaľ drží, zdá sa že to hlavu a pätu má 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.