Čo sa týka L66, ja by som ju najradšej videl predĺženú zo Syslej popod železnicu až na Slovnaftskú, kde by sa dalo prestúpiť na L70 a spol. (a do budúcna aj na električku) a teda na obratisko pri Novom Ružinove by prichádzala z opačnej strany. Síce by sa tým nevyriešila aktuálna situácia, no bola by tak zabezpečená obsluha Domových rolí, kde je už teraz nakreslených vyše 300 bytov a nepochybne tam pribudnú ešte aj ďalšie projekty.
Určite dobrý nápad, len ktorú linku tam presmerovať? 66 po Bajkalskej a 209 namiesto nej k NUPPU, alebo opačne? 70 by podľa mňa bola dobrá (z hľadiska cieľov), ale myslím si, že závlek by zbytočne predĺžil väčšine cestujúcich cestu. 74 by asi takisto nebola dobrá voľba (15-metrové Solarisy a iba špičková premávka). No a 87 zas nemá veľmi atraktívne prestupy. No nech už je to ktorákoľvek, tak to bude pozitívna zmena.
90te? Určite? Najprv docvakať všetky políčka, potom ísť do fotolabu, počkať na vyvolanie filmu a fotky, prísť si po ne, vložiť do obálky, ísť na poštu a poslať na Rekola, 845 45 Bratislava, že som dobre odparkoval?
No tak myslím, že zrovna pri Slovnaftoch sa o pohodlnom odomykaní a zamykaní baviť nedá a ten zasekávací "smart zámok", ktorý je potrebné odomykať z bicykla a zablokovať ním ním "dok" je v rámci komunity ľudí, čo sa bike sharingu venujú, vnímaný ako jedno z najkomplikovanejších a najmenej praktických riešení, aké bolo kde kedy použité a býva častokrát používané ako príklad toho, akoby to nemalo vyzerať.
Časť uživateľov síce môže mať na mobile rozbitý foťák, avšak asi to nie je reprezentantívna vzorka a nemyslím si, že kvôli pár ľuďom by sa mal tento projekt degradovať tak, aby to dopadlo ako s kolobežkami, ktoré sa váľajú po celom meste a ľudia ich parkujú bezohľadne kdekoľvek... Zavadzajú maminám s kočíkmi, ľuďom na vozíku, všade sa musia obchádzať, pretože niekedy blokujú aj celý chodník.
Síce by sa vyhovelo ľuďom, čo majú rozbitý foťák, ale vytvorili by sme stovky bariér pre všetkých obyvateľov Bratislavy, a to aj takých čo na bicykli vôbec nejazdia. A výsledkom by bola verejná nevôla k alternatívnym systémom dopravy, obmedzenia zo strany magistrátu, ďalších subiektov a pod... Môžeme to teraz vidieť u kolobežiek, v Prahe je situácia ešte viac vyostrená.
Inak Karlova Ves - tam je v systéme zatiaľ iba pár stojanov, s mestom riešime ďalšie možnosti parkovania. Akurát včera sme tam mali spoločnú jazdu s magistrátom a hľadali sme všetky ďalšie lokality, kde by bolo možné stanice vytvoriť. Ja som prišiel myslím s celkom zaujímavým návrhom, uvidíme však, či nám ho schvália.
Vidis a pre mna ako pohodlneho uzivatela je to minus a preto preferujem Slovnaft Bajk (hlavne, ked by to malo fungovat ako uber, ked po vysadnuti nemusim nic riesit namiesto hrajkania sa s appkou ci fotakom, len mi cinkne mobil a idem dalej vo svojom dni)
Druha vec je, ze (a sice je to minimalne % ale nie nulove) cast uzivatelov moze mat rozbity fotak, kedze pady telefonov nie su nic vynimocne, trebars sa to moze stat aj prave pocas jazdy na bicykli.
Dalej ked uz kritizujem/davam konstruktivnu kritiku, tak oblast pre parkovanie bicyklov v Karlovke je vo vacsine pripadov dost mimo pre vacsinu obyvatelov. Okolie polikliniky a OD Centrum je fajn, este aj MIU a Iuventa sa daju pochopit, ale co dalej? Ziadna nadvaznost na MHD, nic pri Rosnicke, DD ignorovane. Aj ten SBajk je aspon relativny kusok od Molecovej a Vodarenskeho Muzea (I ked by sa hodil dalsi stojan pri Shellke/Lidli aby to bolo atraktivnejsie a hlbsie v KV/na DD).
Slovnaft BAjk má pevné dokovacie stanice, do ktorých sa musí bicykel vložiť. Nehrozí tam teda, že sa bicykel bude prekážať.
Pri našich sa iba zablokuje zadné koleso a je na zodpovednosti uživateľa, ako ho zaparkuje. Vo fotení nevidím problém, aplikácia vždy po jazde otvorí foťák, trvá to o 2-3 sekundy navyše. Avšak máme kontrolu nad tým či neblokujeme verejný priestor a zároveň aj človek, ktorý to vracia, vie, že tam prebieha kontrola, a tak musí zaparkovať vhodne.
"Povinnost fotografovat" halo volaju 90te roky To sa fakt nedalo poriesit, ked uz to clovek musi dat do stojana, aby to malo nejake RFID? Nema to nahodou SlovnaftBajk tak?
Ahoj, Rekolám ide v prvom rade o to, aby neničili verejný priestor (viď kolobežky), ale vhodne ho dopĺňali.
Pred spustením sme preto oslovili magistrát, akoby si naše pôsobenie predstavovali a dohodli sme sa na riešení, v rámci ktorého budeme môcť využívať všetky verejné stojany. Tie sú vybudované v lokalitách, kde bicykle nikomu neprekážajú no zároveň sú perfektne dostupné - nájdeme ich takmer na každom rohu ulice.
V budúcnosti je možné, že spoľahlivejším uživateľom odblokujeme možnosť parkovania aj mimo stanice. Uživateľ by sa k takémuto upgradu musel postupne dopracovať, aby sme mali garanciu, že nám bicykel neodparkuje uprostred chodníka, ale bude sa správať zodpovedne k okoliu. S mestom sme dohodnutí, že o tom začneme diskutovať pár mesiacov od spustenia. Bicykle by sa aj tomto prípade museli vždy po zaparkovaní odfotiť a tieto fotky by sa posielali na našu centrálu, kde by sme každé odparkovanie kontrolovali.
Inak lokality, kde jazdíme a stanice riešim ja. Tu čo by som rád uviedol, že sa určite nejedná o cieľový stav ale iba o prvú fázu projektu. Do konca týždňa by sme chceli mať v meste prvých 200 bicyklov, čo ešte nie je počet, ktorý by vedel pokryť úplne celú Bratislavu. Už teraz uvažujeme o nákupe ďalších 100 a postupne s tým, ako sa bude rozširovať flotila, sa vieme rozšíriť do celej Bratislavy.
V ďalšej fáze by som chcel riešiť Karlovu Ves, potom Petržalku, Nové Mesto a aj okrajovejšie štvrte.
Keď Slovnaft BAjk začínal, mal myslím okolo 90 staníc, my ich máme už teraz okolo 250. Oproti Slovnaft BAjku už teraz pokrývame hlavnú stanicu, autobusovú stanicu, ŽST Nové Mesto a ŽST Vinohrady.
V týchto dňoch riešim rozšírenie sa do Karlovej Vsi, kde je tak extrémne zlá dopravná situácia, že by tam bicykle úplne zmenili cestovanie. A je tam potenciál toho, že bicyklami začnú cestovať aj ľudia, ktorí by ich za iných okolností nikdy predtým nepoužívali.
Inak čo sa týka predošlých príspevkov od iných uživateľov k tomu, na čo je tu dobrý ďalší prevádzkovateľ...
Čím viac prevádzkovateľov, tým väčšia konkurencia a lepšie služby pre zákazníka. Rekola napr. ponúkajú možnosť jednorazového cestovného za 1 euro. Ak chcete využiť Slovnaft BAjk iba na jednu jazdu, musíte si kúpiť tarif aspoň za 6 eur a to myslím na bicykel moc bežných ľudí nedostane a pôjdu radšej pešo či autom. My teda vieme osloviť aj bežných obyvateľov a nie len skalných cyklistov.
A druhou vecou je kvalita bicyklov. Skúste sa odviezť Rekolom v Bratislave a porovnať ho s akýmkoľvek iným bikesharingovým bicyklom. Sú to nebe a dudy. Máme špeciálne odľahčené rámy, bicykle sú výborne sprevodované, majú veľký košík... Naše bicykle sú na takej úrovni, že by uživateľ nemal postrehnúť zásadný rozdieľ medzi vlastným cestným bicyklom a Rekolom. Na rozdieľ od toho, keď idem iným bikesharingom, mám po pár minútach jazdy dosť z toho, ako sú bicykle ťažké a nepraktické.
A poslednou vecou je to, že vyššia konkurencia prinesie atlak aj na samotné firmy ohľadom rozšírovania sa. Slovnaft BAjk je v Bratislave teraz tretí rok a bicykle stále nie sú k dispozícií na Hlavnej stanici a myslím, že ani na žiadnej inej stanici... To Rekola sa budú rozširovať veľmi rýchlo.
"Prevádzkovatelia takisto deklarujú záujem nespôsobovať problémy na verejných priestoroch pri odkladaní bicyklov. "Bude ich možné odstaviť len v rámci vybudovaných cyklostojanov. Povinnosťou používateľa bude fotografiou mobilom zdokumentovať vrátenie bicykla do stojana. Ak sa tak nestane, prevádzkovateľ ho bude kontaktovať a vyzývať na nápravu“"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Žáržo
Pri našich sa iba zablokuje zadné koleso a je na zodpovednosti uživateľa, ako ho zaparkuje. Vo fotení nevidím problém, aplikácia vždy po jazde otvorí foťák, trvá to o 2-3 sekundy navyše. Avšak máme kontrolu nad tým či neblokujeme verejný priestor a zároveň aj človek, ktorý to vracia, vie, že tam prebieha kontrola, a tak musí zaparkovať vhodne.