Najlepšia značka by bola taká pri ktorej sa nebude zanedbávať údržba.
Prvosériové SORy sú takými črepmi vprvom rade vďaka neúdržbe. Čo sa týka interiéru tam rozhodne je čo zlepšovať (pri vozidlách z prvých sérií, tie z posledných si myslím už sú pomerne dobre na tom), ale aj tam má maslo na hlave DPB – čo si (ne)objednali to SOR dodal.
Keby boli presnejšie špecifikácie buď by SOR dodal lepšie upsoriadané a vybavené vozidlá alebo by ich dodal niekto iný kto by to zvládol.
Tak tie Sory z posledných sérií (ktoré, ale práve na X5, kde OMG55 cestuje, nechodia) by som nenazval šrotmi. Z pohľadu cestujúceho mi prídu celkom dobré, aj tá klíma zvyčajne funguje. Mercedesy to síce nie sú, ale podľa mňa sú v celku dobré. Naopak Sory z prvých sérií sú dosť zlé a tá klíma to iba potvrdzuje.
Btw, aká značka kĺbových autobusov by bola podľa Vás pre Bratislavu najlepšia (zohľadnujúc aj finančné možnosti a pomer cena kvalita)?
A este bude sranda, ak koncom pcl konci platnost karty. Cize pcl kupeny 3.1.2020, karta v predajni tym padom predlzena do 1/2021 - da sa pripisat aj tak?
Edit: najzabavnejsie na tej info je, ze pani v predajni to 14-dnove pripisanie oznamovala uz pred asi 2 tyzdnami...
Už zakúpené PCL budú predlžovať, a vedia to – ale iba tým, ktorí majú 365-dňové a kúpili ich od 01. 01. 2020 do 26. 08. 2020.
Ostatným bude bonus pripísaný až 14 dní pred koncom novokúpeného PCL…
Tak som ja osobne zvedavý kto bude ochotný riešiť v decembri 2021 [to je viac ako rok a pol od tohoto oznámenia] to, že mi bonusové dni neboli priznané ak sa niečo pokazí a neprebehne predĺženie (priprísanie bonusových dní) korektne automaticky.
Pretože súčasný ročný PCL mi končí koncom decembra tohoto roka, a plánujem si kúpiť zase ročný.
Podľa mňa mali normálne pripísať bonusové dni ku všetkým už zakúpeným 365-dňovým PCL bez podmieňovania nákupu nového PCL u časti z nich.
Musím reagovať na tento nezmysel: "Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov."
1. Vyššia cena Mercedesov zodpovadá aj tomu, že zjavne dlhšie vydržia. Ako hovorí majiteľ Rols-Roysu: "Nie som taký bohatý, aby som si mohol kupovať lacné autá".
2. Problém s nedostatkom kĺbových vozov by sme nemali, keby sa nekúpilo 24 Urbanwayov 10,5 a 28 SOR NB 12. Ak by sa nekúpili Krátke Urbanwaye a SOR-ov o 10 menej, ušetrilo by sa 7 833 702 €. To sa rovná 24 kusov SOR NB 18 i s náhradnými dielmi na 3 roky! A prastaré Karosy tu už pár rokov nemuseli strašiť. Toto je nehospodárnosť, nie nákup Mercedesov. Tedomy mohli jazdiť (napr. v Znojme stále jazdia) a rovnako sa nemuseli zbavovať nízkopodlažných SOR-ov 10,5 a 9,5 - na zimnú údržbu by stačili stále SOR-y B 9,5. Odstavovať 8-ročné autobusy pre nepotrebu a prevádzkovať 25-ročné, za ktoré nie je náhrada, to je Kocúrkovo, nie Mercedesy...
ak som to spavne pochopil, tak :
* teraz mam napr rocny CPL platny do 30.9.2020.
* do konca roka 2020 si zakupim dalsi rocny CPL (napr. 1.12.2020 - 30.11.2021)
* tento novy rocny CPL bude 14 dni pre koncom jeho platnosti predlzeny o 60 dni.
teda nevedia predlzit CPL, ktory mam teraz, ale az ten nasledujuci.
Spravne ?
“ Podmienkou je zakúpenie nového PCL od 26. augusta do 31. decembra 2020 s minimálnou platnosťou 30 dní. ”
Esteze tak
“ 365 dňovým PCL, ktoré boli zakúpené od 1. januára 2020 do 24. augusta 2020 a ich držitelia majú nárok na predlžovanie platnosti, bude najneskôr 14 dní pred koncom ich platnosti automaticky predĺžená platnosť o bonusový PCL.”
doplnok pre sloo po dočítaní zvyšku diskusie: a vieš mi povedať načo je dobré takého riešenie snáď ešte z čias FeréncJožka keď dnes už máme zo všetkých 4 strán vozidla digitálne displeje plne integrované ako súčasť vozidla?
povedz mi jeden jediný konkrétny prípad, kedy je potrebné mať číslo linky na streche pre to, aby to bolo pre cestujúcich užitočné a v danej situácii nevideli na bočné či predný/zadný displej
Meďák je okrem týchto faktov obratnejší aj vďaka tomu, že má točňu takmer v strede voza. Na SORke je rozdiel v dĺžke predného článku a vleku podstatne výraznejší.
Toto konkrétne odbočenie mám nespočetnekrát prejdené s jedným aj druhým typom voza. Trepeš nezmysly. Prosím, nerob to. Pravdu má Foltest a nie nejaké domnienky.
"Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?"
Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)
Sedel si v tom? Odjazdil si aspon kilometer? Nie? Tak nevies, iba si myslis ze vies
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Urbanway 2423
Btw, aká značka kĺbových autobusov by bola podľa Vás pre Bratislavu najlepšia (zohľadnujúc aj finančné možnosti a pomer cena kvalita)?