Meďák je okrem týchto faktov obratnejší aj vďaka tomu, že má točňu takmer v strede voza. Na SORke je rozdiel v dĺžke predného článku a vleku podstatne výraznejší.
Toto konkrétne odbočenie mám nespočetnekrát prejdené s jedným aj druhým typom voza. Trepeš nezmysly. Prosím, nerob to. Pravdu má Foltest a nie nejaké domnienky.
"Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?"
Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)
Ak bývaš hocikde za Saratovskou smerom na západ, alebo na Podvorniciach, tak to nie je len o lenivosti. Kilometer do kopca je celkom dosť a navyše to zaberie aj 15 minút.
Ad. #235858
Cez víkendy som napočítal cca 27 Mercedesov (niekedy možno aj 30), čo nám dáva rezervu 14 (resp. 11) vozov, čo vôbec nie je málo.
"Lamač je blízko Dúbravky, ja nie som lenivec, takže sa tam viem pešo dotrepať."
Genialne, a co mamicka s kocikom? Dochodca? Skolak na prvom stupni ZS? Vozickar? ZTP? Aj v dazdi? V burke? Pocas snezenia? Zaroven Lamac a Dubravku rozdeluje D2, to nemas ako ked chces prejst cez Karlovsku na druhu stranu.
"Dá sa ísť aj 63+20 napríklad, je tam viac možností."
Napriklad aj taka 83 a 84?
"A koľko má Trnávka že takto hovoríš?"
Trnávka neviem kolko ma, viem len kolko ma cely Ruzinov (a sorry ale kvoli tebe urcite nebudem teraz o 11 vecer hladat presne cislo). Bohuzial tvoj argument pada na inej veci - totizto v tej casti je 96 primarne urcena na spojenie Letiska a Business centier s mestom. Pre Trnavku je primarne spojenie 204 a 205, ktore jazdia skoro jej stredom. (rovnako ale teraz ako ty nebudem tvrdit, ze ludi maju nahnat iba do 204 a 205 a 96 nechat prazdnu lebo "ja mam pravo tady sedet!")
"Proste sa vyberiem skôr."
Vidno, ze tvoj cas je pre teba skutocne bezcenny alebo nemas ziadne povinnosti, lebo pre niekoho 3 hodiny v zivote je naozaj vela casu, hlavne ked ma pracu/rodinu/povinnosti. Ja radsej v zivote obetujem napriklad peniaze (na auto) aby som ten cas usetril, kedze penazi bude vzdy viac, ale casu v zivote nie.
"SOR nevyberal tú klimatizáciu, to je problém DPB že ich kúpil jednu za jeden cent."
A kto ju ponukol v sutazi? Kto ju montoval do autobusov? Ja? Ty? DPB? (no dobre, tie nove montuje DPB, ale tie originalne len a jedine SOR)
"Ak si myslíš že mám absolútne vždy voľný čas, tak sa veľmi mýliš, proste pôjdem skôr."
Viz. moj bod hore. Ist skor nie je vzdy riesenie. Co kebyze mas deti odniest do skoly v Petrzalke na 8 a o 9 byt v praci? Posles deti do skoly na 6 rano aby si 3 hodiny stal v zapche, lebo sa nechces "tlacit"? Druha vec je, ked nemas "absolutne vzdy volny cas" tak preco obetujes extra cas na to, aby si isiel menej efektivnym spojenim, ked mas rychlejsiu alternativu? Vsak predsa ani do Race nejazdis pomalsou elektrickou, tak preco do Dubravky ides pomalsim spojenim?
"Je rovnaký počet vozov na zastávke za hodinu, ostatné som už vysvetľoval."
Praveze si nic nevysvetlil. Daval si iba domnienky a pocity, ktore ignoruju co i len zakladne fakty, fyziku a realitu.
"Hlavne že CapaCity tam jazdil ešte po tom čo sa električka otvorila tento rok. Dá sa tam dostať X5 teraz. "
Hura, a otvorila sa na kolko, 2 mesiace. A precitaj si este raz, PRECO X5 nie je dovod, aby sa na 84 zrusili MBCC.
Ak sa ti nechce, tu mas mini zhrnutie:
- mala kapacita oproti zrusenej elektricke
- dlhsie cestovanie aj za dobrych podmienok
- dlhsie cestovanie pre zapchy aj o +100 minut v extremoch
- zle klimatizovane vozidla
- obchadzka pre ludi z Dubravky cez Karlovu Ves
- vozidla zaplnene ludmi aj z KV
- menej atraktivne prestupy na menej liniek a na menej smerov
- menej koncovych cielov pre ludi popri trase X5 oproti 83/84
Ako poznám, tak z Košickej na Miletičovu oveľa lepšie zabáča SOR než Mercedes. Však Mercedes tam môže rovno zraziť stĺp, zatiaľ čo SOR tam úplne v pohode prejde.
Tak bud tak dobry prosim ta a nedavaj vyhlasenia "sorka zataca lepsie" ak tvoje znalosti a skusenosti siahaju len do bodu "viem co je naprava".
Dakujem
Pri 59 to nie je väčšinou teoretické, tam sa väčšinou rýchlo dostanem. Tak napríklad idem z Vinohradov, keď pôjdem 59 to domov potrvá tak 20-25 minút. Pri 3 to potrvá 35-40 minút. Obe zastávky ŽST Petržalka a Jungmannova nemajú moc rozdiel vo vzdialenosti od domu. Tak zatiaľ čo na 3 budem vystupovať, tak s 59 som už doma. Preto aj chodím 59 domov. A o tej siedmej, viem že tam bývajú zápchy, a o tom čo si písal som viac krát počul. Pre mňa je 59 lepšia. A to je absolútne jedno či tam ide SOR, alebo MAN.
"Nevidím iba ten úsek, na Patrónku a do Dúbravky sa dá dostať aj 92 cez pracovné dni, ktorá je oveľa viac v pohode a ešte aj rýchlejšia."
Ale ty riesis IBA spojenie Dubravky a Petrzalky. Uplne ignorujes realny svet a dalsich X zastavok a XY spojov/prestupov po ceste, interval 92/192 a hlavne to, ze 92 NEJAZDI do Dubravky ale cez Lamac.
"X5 tiež má prestupné uzoly. 83/84 je nahovno linka si myslím, a určite nie atraktívna, je veľmi nepohodlná a nechápem fakt prečo všetci sa tlačia práve do nej."
X5 prestupne uzle:
- Molecova (smer DD)
- Chatam Sofer
- Most SNP
- Mala Scena
Prestupit vies na asi 12 liniek, ak neratame Dubravku
83/84 prestupne uzle:
- Pri Krizi/OD Saratov
- Patronka
- Hrobonova
- Sokolska
- SAV
- Hodzovo nam.
- Zochova
- Aupark
- Halova/Jungmannova
Prestupit vies na asi 30+ liniek a vsetky Regionalne linky zastavujuce na Patronke, ak neratame Dubravku.
A ked je to tak "neatraktivna" linka, preco ju pouziva viac ludi? Ci ludia napriklad iduci zo stanice sa maju trepat 210 + X5 napriek tomu, ze im pri stanici stoji 83/84? Ludia zo severnej casti centra mesta? Ludia z Race, Vajnor, Noveho Mesta, Ruzinova? Preco?
"Napríklad 96 alebo 91 sú oveľa menej preplnené, a to sú podobné linky ak sa myslí o spojení s ďalekou časťou. "
Je vidno, ze ty nechapes viac veci a davas "argumenty" od veci. A vies preco je 91 menej preplnena ako 83/84? Lebo Jarovce+Rusovce+Cunovo ma dokopy nieco tesne vyse 8000 obyvatelov, Dubravka ma vyse 33 000.
"Nepovedal som odpoveď na to, toto rozhodnutie som spravil len nedávno, dovtedy som ešte zvládal 83/84. Nie som nadčlovek, ale normálny cestujúci ako ostatní. Keď stojím, tak úplne v pohode. (...) A áno, v X5 je oveľa lepšie ako v 83/84, nech mešká aj 3 hodiny. "
Cize pre teba je fakt lepsie stat 3 hodiny v zapche ako sa 30 minut trochu potlacit? To je ten tvoj cas tak bezcenny?
"To, že NB 18 nemajú alebo majú slabú klimatizáciu nie je problém SORu."
To je prave problem SORu a problem DPB, ze si to neosefoval.
"Nie som rozmaznaný"
Si
"Karlovka má električky."
Nema (do minimalne oktobra)
"A hovoril som o zmene na 84, nie na 83."
Hovoril si o zmene POCAS vyluky a len preto, ze ti niekto skopol pieskovu babovku tak teraz chces kopnut do inej babovky len tak, z pomsty, ze teraz "ochotne minas aj 3 hodiny v zapche".
"Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne, ale nie vždy."
Predbehne tak 1x z 10 pokusov cez skolsky rok.
"Napríklad sú 1 a 3, niektorí nastúpia na 1 a niektorí na 3, nie je preplnenosť. Ale zrazu musia všetci nastupovať na 3, takto vzniká až neuveriteľná preplnenosť."
Ked ti ide 1 kazdych 8 minut to mas asi 7,5 vozov za hodinu. Ked ti ide 3 kazdych 8 minut to mas 7,5 vozov za hodinu. Dokopy to mas 15 vozov na hodinu.
Ak ti ide len 3 kazde 4 minuty tak to mas 15 vozov za hodinu
15 = 15
"84 poznám veľmi dobre si myslím, jazdil som ňou veľa krát. Ale najviac som ju využíval ešte keď tam jazdil SOR."
Kedy? Za Husaka?
"Zníženie kapacity na 84 môže byť, keďže ju využíva menej ľudí ako 83. Roky tam chodil SOR, žiadny problém z toho nebol, ľudia ju využívali, takže keby tam zase dali SOR, tak z toho nič nebude."
Si realne myslis, ze na 84 ostanu Capacity, ked elektricku otvoria? Si myslis, ze tam ostane taky interval, aky tam je teraz? Vnimas egoisticky len seba a ignorujes desattisice ludi a ich potreby, lebo "ja ja ja jenom ja"?
minimalne na racianskej to bude asi preto, lebo tou elektrickou sa za 20 minut dostanes z konca race do centra v podstate kazdy den a v ktorukolvek dennu dobu (pokial sa nestane nejaka mimoriadnost, co sice nie je uplna rarita ale nie je to ani uplne caste), kdzeto pri tej L59 je sice napisany nejaky jazdny cas, ale ten je cisto teoreticky.... a co myslis, preco ranna premavka v smere z race konci uz o 7mej ? co ja mam informacie tak to bolo preto lebo vozidla ostavali visiet v zapche a na neskorsie odchody sa nestihli otocit a vykonat....
X5 má iba dva prestupné uzly pre reláciu Dúbravka - Petržalka a to je Most SNP so zdĺhavými prestupmi, alebo Šafárikovo nám. odkiaľ ťa trojka zoberie iba 3 zastávky do Petržalky a potom znova super prestup na Farského. Obidva uzly nie sú nejako extra atraktívne (žiadny prestup na hrane) a ani ponuka spojov (3, 88, 91, 191) nie je zrovna najlepšia.
92 nie je pre väčšinu Dúbravčanov veľmi využiteľná (konie-koncov ani cez Dúbravku nejde), aj keď uznávam, že je rýchlejšia a prázdnejšia. Osobne by som radšej išiel na Patrónku s 92, ako s 83/84, ale pre relácie Dúbravka - západ je 83/84 oveľa atraktívnejšia, lebo ide priamo do centra a ,,nezachádza" cez KV. Takisto aj pre relácie Dúbravka - Petržalka (nielen, tam kam chodí 83/84) je oveľa lepšia, pretože sa z nich dá prestúpiť na prakticky každú petržalskú linku.
Pozrime sa ešte na 91, tá má v Petržalke až 6 zastávok, z toho 3 s veľmi dobrou obsluhou, ďalšie 2 v nie veľmi atraktívnej polohe a Jasovskú. To je jediná zastávka, u ktorej si viem predstaviť niekoho, kto chce využiť expresný potenciál 91. Navyše 91 vie byť aj plná, ale dopyt je hlavne kvôli Slnečniaciam a Rusovciam. U 96 bude problém asi v tom, že Ružinov s Petržalkou spája aj 98 s lepším intervalom, prechádzajúca cez väčšiu časť Petržalky, ako 96. Takisto 96 má iba 20-minútový interval, čo samo o sebe nie je veľmi atraktívne.
59 je dobrý spoj, len nesmú byť veľké zápchy, ináč je to celkom rýchly a pohodlný spoj.
Jednolinkové vedenie je najhoršie čo som videl v jeho histórii zatiaľ. Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?
dobre, tak skusme matematicky... na teoreticku zastavku ti za hodinu pride 600 ludi, t.j. kazdu minutu 10
ak mame jednolinkovy variant, 5 minutovy prazdninovy interval, do kazdeho vozidla sa za 5 minut nazbiera 50 ludi....
ak mame dvojinkovy variant, linky A a B v 10 minutovom prazdninovom intervale, a nech polovici ludi je jedno ktoru linku pouzije a polovica si caka na tu svoju, tak:
I. za prvych 5 minut mas na zastavke 25 ludi ktori nastupia na hocico, 12.5 cloveka nastupi do vozidla linky A a 12.5 cloveka ostane cakat na spoj linky B (toto je uvodny stav skoro rano na zaciatku premavky ktory sa uz nikdy pocas dna nezopakuje)
II. za dalsich 5 minut ti pribudlo dalsich 50 ludi, dokopy mas na zastavke 62.5 cloveka, z toho 25 je jedno ktoru linku pouzije, potom tu mame 12.5 cloveka z predchadzajuceho 5 minutoveho intervalu cakajucich na linku B a novych 12.5 cakajucich na linku A a 12.5 cakajucich na linku B, do spoja B nastupi 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke ostalo cakat 12.5 cloveka na spoj linky A
III. dalsich 5 minut, na zastavku pribudlo 50 ludi, z toho je 25 jedno ktora linka, 12.5 nam caka na linku A z predchadzajuceho casoveho intervalu, 12.5 pribudlo novych ktori chcu ist na linku A a 12.5 tych ktori chcu ist na linku B, pride spoj linky A a zoberie 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke zostava 12.5 cloveka cakajucich na linku B
dalsich 5 minut je go to bod II. (situacia popisana v bode II. a III. sa bude vzdy po sebe opakovat
a teraz mi skus povedat ako sa lisi vytazenie jednotlivych vozidiel pri jednolinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej linky a zoberie 50 ludi) a dvojlinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej z 2 liniek a zoberie 50 ludi)
ja tam vidim rovnake zaplnenie vozidiel
ak ti niekde tych ludi pri jednolinkovom modeli pribudlo, tak to je len tym, ze to asi ludom viac vyhovuje a prisli z inych druhov dopravy (auto), ale to zrovna je dovod k tomu aby sa jednolinkovy model zachoval..... cielom dopravneho podniku a mesta je aby prep[ravil co najviac osob, nie co najmenej....
Zrovna tohto odbocenia by som sa s Mercedesom nebal, sorku si musis pomerne daleko vytiahnut do laveho pruhu aby si zadnu napravu obtocil okolo obrubnika bez osuchu gumy. Tam si totiz 3. naprava "skracuje cestu" oproti 2. naprave, musis viac nadbiehat. Na MB si vdaka otocnej 4. naprave 3. naprava krasne kopiruje 2. Priklad - odbocenie z kosickej na mileticovu na L68 je omnoho pohodlnejsie s MB nez so Sorkou. Jedina nevyhoda je viac vybiehajuci zadny previs do stran.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Foltest
Dakujem