Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #235648:
Ja bus pruhu na Apolle popravde prilis nerozumiem, tam zas az take zapchy nebyvaju (aj ked teraz mozno zacnu).

Inak by sa niekto mohol okrem kreslenia ciar venovat aj pokutovaniu vodicov za jazdu v tych bus pruhoch, lebo este stale tu znacna cast polovodicov nechape ze to ze budu o dva kilometre odbocovat doprava nie je dovod zapchat ten bus pruh. Stale je pre mna nepochopitelne fungovanie MP Bratislava, ved to je institucia ktora by aj pri atraktivnych platoch policajtov mohla byt samofinancovatelna z pokut co rozda, keby konecne zacala riesit dopravne priestupky.
Reakcia na: 810zssk #235647:
Tak to bude iny masaker pre dopravu 😃 Hlavne od zaciatku skolskeho roka (mozno by stalo za zvazenie, nech tam nie je buspruh 24/7 ale iba v spickach)
Reakcia na: Technopol #235645:
96, 98 a 196 asi pôjdu z Petržalky, cez Most Apollo, po Košickej a Prievozskej. Veľa iných možností nemáš. 🙂
Som zvedavý, či bude 98 zastavovať na Prievozskej, ako stoja autobusy SL.
Reakcia na: Urbanway 2423 #235625:
Poľský Štetín to má napríklad v SU18III.
Reakcia na: Urbanway 2423 #235625:
Najnovšie NS 12 diesel v Plzni to tuším tiež majú
Dobrý deň, ked chcem vytlačit cestovný poriadok, prečo sa nedá vybrat velkost, ako v minulosti.
Reakcia na: Viko #235633:
Tuná zasa pripomeniem zavádzanie nastupu prvými dverami večer a cez víkendy u DSZO, kde sa po niekoľkých málo týždňoch veľké kabíny 14/15Tr rušili s oficiálnym zdôvodnením, že jedno krídlo dverí je pre cestujúcich diskomfortné ale zlé jazyky hovorili, že pravou príčinou bolo to, že pán generálny riaditeľ Kocháň polovicou dverí neprejde. Čosi podobné bolo v dávnej minulosti u ČD, kde asi dva páry Sp Pardubice - Praha museli mať radené extrémne nepohodlné vozne Bymee (dnes na SK tuším Bdshmee), pretože dvom pracovníkom GR, známym pod prezývkami Don Emílio a Don Číčo, rýchliky nevyhovovali časovou polohou, do žabiaka ako režijkári nepolezú (ešusov bolo vtedy päť a pol) a do Béčka sa proste so svojimi extrémne priestorovo výraznými postavami nevopchali.
Reakcia na: Viko #235637:
Myslím, že som tu už v minulosti spomínal svoje pobavenie v roku 2002 nad MHD Solingen (súčasť druhého najstaršieho a súčasne dodnes veľmi moderného IDS "Rhein-Ruhr" , kde pri nástupe prvými dverami a v štádiu prechodu na bezkontaktné odbavovanie mali už študenti čipové karty, ktoré navonok neniesli žiadnu viditeľnú informáciu, čítačky kariet ešte inštalované neboli, tak sa proste tie čisto biele karty ukazovali vodičovi, lebo Ordnung muß sein!
Reakcia na: 810zssk #235635:
Aj u nás je nespokojnosť s handrami a nezmení sa to 🙂. A prečo by Dáni dnes už Švédov nepustili, keď vrchol prekonali?
Reakcia na: Urbanway 2423 #235634:
Pretože napríklad taký Holanďan, o ktorom sa traduje, že je to luteránsky poctivec, väčšinovo ukradne všetko, čo nie je privarené. Podobné je to s Nemcami - keď nám z mašín masovo mizli mikrovlnky za 1.500,- CZK a rýchlovarné kanvice za tri stovky, tak som pred nemeckým kolegom vyslovil podozrenie, že to chodia kradnúť bezdomovci, ktorí si zaobstarali kľúče od mašín, lebo predsa Nemec, ktorý kupuje len Miele, prinajhoršom Siemens alebo Bosch, na niečo také nie je odkázaný, tak kolega sa len zasmial a povedal mi: Vieš, u nás existuje také príslovie: "Vec, ktorá by sa nemeckému rušňovodičovi nehodila domov, neexistuje."
Reakcia na: Urbanway 2423 #235634:
Možno sa niekto stretol aj s inými príčinami, ale ja by som to na základe svojich cestovateľských skúseností rozdelil na dve hlavné kategórie:

1) mestá majú komplexnú sieť verejnej dopravy, hlavnú záťaž nesie nosný systém (metro, električka, S-bahn, atď), ktorý obsluhuje najvyťaženejšie smery a autobusy sú len doplnkom - potom v nich zvyčajne necestujú také davy, aby spôsobovali nejaké závratné zdržanie.

2) Mestá síce sú odkázané na autobusy, ale prechod na samoobslužný systém vnímajú ako náročný (treba zabezpečiť predajnú sieť, revízorov, označovače atď). Prípadne, v oklopení mestami typu 1) je pre nich výhodnejšie udržiavať nejaký jednotný IDS (alebo ich zo zotrvačnosti ani nenapadne, že by to vlastne mohli robiť inak).

Treba brať do úvahy, že u nás sme mali pomerne špecifickú situáciu - otvorenie trhu, prudký rast cien a s tým i únikov na cestovnom došiel v dobe, keď sa u nás ešte vozili dosť veľké "balíky" MHDčkou a zároveň sa už rozvíjali prvé pokročilé technológie - a na naše veľké šťastie v regióne vzniklo hneď niekoľko firiem, ktoré mali záujem ich pretláčať k dopravcom. Doteraz sa zabávam na mojej skúsenosti z juhu Belgicka, kde v roku 2015(!) TEC Hainaut s veľkou slávou nahrádzal vizuálnu kontrolu papierových kartičiek prikladaním čipoviek k čítačke, čo samozrejme nijako nezachránilo absolútnu zaspatosť a užívateľskú neprívetivosť dopravcu (ale tie ich perly som už dakedy spomínal).

Ale spomaľovanie samozrejme nie je jediný faktor. Sú situácie, že zaškolený a na úrovni vodič je stokrát prospešnejší, než najnovší multifunkčný automat na nástupišti. Veľa závisí napr. aj od toho, ako je konkrétna MHD/IDS celkovo nastavená v informovaní, kontrolovaní, riešení mimoriadností atď.
Jediná istota je, že s čoraz väčšou medzinárodnou migráciou vodičov za prácou bude jednoduchšie mať vodiča vyškoleného len ako šoféra a nie aj informátora, predavača a kontrolóra.
Reakcia na: Valec #235630:
Mňa a nikoho iného nemusí zaujímať vývoj IDS BK, mňa zaujíma rok 2020, a to, že to stále nefunguje, takže to kritizujem a obchádzam, kým to nebude fungovať a vôbec sa nespolieham na IDS, lebo to nie je integrovaný dopravný systém. Keď to bude fungovať, tak to začnem(e) využívať a hádam aj prestanem kritizovať, no a asi v mojej relácii to bude dokonca veľmi kvalitný systém podľa návrhov, takže to budem chváliť aj propagovať. Ale momentálny stav sa nedá použiť ako IDS, ale len ako priame spoje z bodu A do bodu B, a na to mi netreba ani zonovu, ani časovú tarifu (max. pri dochádzke do BA s využitím hustej a frekventovanej MHD).
Reakcia na: S499.1023 #235632:
Samozrejme ze vyvracia, keby s tym pristupom existovala nespokojnost tak sa pristup zmeni.

Medzi DK a SE politikmi bola dost silna prestrelka kvoli pristupu ku Covidu a niektorym (ne)prijmanym opatreniam.
Reakcia na: Viko #235633:
Tak potom mi to už dáva zmysel, prečo je takých autobusov tak málo. Stále ale nechápem, prečo v západných krajinách tak radi kontrolujú lístky u vodiča a nastupuje sa prednými dverami, veď to musí strašne spomaľovať?
Reakcia na: Urbanway 2423 #235631:
Nič sa nezrušilo. V západných krajinách sa to hľadá ťažko, keďže to tam nikdy veľmi nemalo tradíciu - zvyčajne buď vodič priamo predáva, alebo kontroluje lístky. A u nás to dokopy nikto neobjednával, lebo brali defaultnú špecifikáciu prispôsobenú pre najväčšie trhy. Ale to súvisí s tým, ako sa píšu výberká v týchto končinách, zvyknutých stále na socialistický systém "čo výrobcovi napadne, to nám dodá"...
Reakcia na: 810zssk #235626:
Nie, nevyvracia. Ale s demagógom nemá cenu o tom diskutovať. Aký je politický kontaxt veľavravnosti otvorenia hraníc medzi Dánskom a Švédskom? Nemám žiadnu povedomosť o ich konflikte v súčasnosti.
Reakcia na: Dispecer #235627:
Vďaka za snahu. 🙂 Myslel som skôr nové autobusy/trolejbusy (aspoň z 2010) a v západných krajinách. Išlo mi skôr o to, že prečo sa to zrušilo, pretože podľa mňa to bolo pre vodiča celkom dobré a cestujúcich to neobmedzovalo. Ani ja nepochybujem, že sa to nedá objednať, len som bol zvedavý, ako vyzerá a či vôbec existuje takýto Urbanway, Sor, Crossway, Mercedes, Solaris a pod.
Reakcia na: Joyki #235612:
A kvôli čomu musíš ísť 40 min. pešo? Preto, že nie je pre teba vhodný nadvazný autobus alebo preto, že vlak meškal a nadväznosti nateraz nie sú. Lebo na každé je iné riešenie, tak nech sa bavíme konkrétne.

Aby bolo ešte (všetkým) jasné, ja si nemyslím, že IDS ako pred 50 rokmi do dnešných časoch vhodný. Ale zasa nie je reálne čakať, že sa za 5 (alebo ak niekto chce 6,5) rokov sa dostaneme do stavu, kde sú iní po 20 alebo 50 ročnom vývoji. Niektoré veci potrebujú čas kým na ne príde a potom ešte čas od rozhodnutia po uvedenie do praxe.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.