akurat ze nahubok ma hlavny vyznam na to aby si to ty neposlal dalej, a teda ak si tam bol uz 3 hodiny bez nahubku a si prenasac, tak si to tam uz davno rozsiril a ak nie si, tak je to aj tak jedno....
jediny vyznam to ma v tom, ze by sa tazko kontrolovalo ze ci maju nahubky akurat prave vsetcia ti co pristupili v ostrave....
Veď klasika. Namiesto proporčných opatrení a budovania rešpektu voči právnemu poriadku tam nadrbme čo najviac nezmyselných obmedzení, ktoré potom (logicky) bude každý ignorovať lebo sú nekompatibilné s praxou. Nikam sme sa od socíku ako spoločnosť neposunuli.
Zas aby sa nepovedalo, aj v ČR majú haluze. Napríklad ak ideš z Prahy do Bohumína, v Ostrave si musíš nasadiť rúško. Lebo ako všetci vieme, COVID chodí zásadne za Ostravou a po troch hodinách cesty by si svojich spolucestujúcich nakazil práve za posledných 10 minút
Diky.
Este lepsie teda... a denne sledujem, ako uz aj vlakveduci ignoruju nenosenie rusok vo vlakoch. Nie, ze si to nedaju ludia, ale zabudaju priniest so sebou a nastupuju bez ruska. Dokonca samotni vlakveduci si to davaju dole, a nikomu to nevadi.
Len trochu opravim, nerusi to IDS JMK, rusi to ceske ministerstvo zdravotnictva. Tyka sa to teda celeho statu, vynimkami su akurat prazske metro a VHD v par rizikovych okresoch okolo Karvinej (tam je ten banicky outbreak).
Tak, že by som si kúpil x hodinových lístkov (vždy na aktuálnu cestu), ale nakoniec by som prerobil. Keď sa však už vymyslí smart riešenie, tak očakávam, že bude smart a že takúto, z môjho pohľadu jednoduchú vec, ako 24-hodinová platnosť celodenného lístka od prvého označenia dokáže. Samozrejme, ak sú problémom privysoké bankové poplatky, tak chápem, že sa to pre DPB (a nakoniec aj pre ľudí) neoplatí.
Nemusíš cestovať 24 hodín denne, úplne stačia 2 jazdy tam a späť (podľa tarify Brna) alebo 4 30-minútové (v Bratislave) a už sa Ti viac oplatí celodenný lístok. Ak napríklad prídeš o 18:00 ideš na hotel, z hotela do mesta a naspäť na hotel a druhý deň sa vezieš do mesta a potom po meste (napr. na Hrad Devín, Bratislavský hrad, do rôznych častí centra), tak sa Ti určite oplatí viac celodenný lístok platiaci cez noc.
Veď hovorím, že Brno na to ide dobre, ale Ostrava to má zložité, aj keď si na to už možno domáci zvykli (pre cudzincov je to stále dosť zložité). Pri zavedení som však registroval, že ľudia ktorí nepoužívajú na platbu kartu, sú z tej ,,kreditnej jízdenky" zmätení (a ešte im príde prehnane drahé zakúpenie a vrátenie ,,kreditnej jízdenky"), z tohoto vyplýva, že na to ešte neboli úplne všetci zvyknutí (ľudia s kartou boli, ale tí bez karty neboli).
24-hodinový lístok by som nenazýval prežitkom V4, ale skôr progresom oproti západným krajinám, ktoré ešte stále majú väčšinou denné (na konkrétny dátum) lístky, lebo "vždy sa to takto robilo". V tomto sme jednoznačne popredu.
Aj keď aj tam sa niektoré veci hýbu. Pomerne nedávno som kdesi registroval mohutnú kampaň na prevratnú novinku, že denný lístok sa mení na 24-hodinový lístok. Žeby Innsbruck? Nie som si istý teraz...
Naprogramovať sa dá čokoľvek, ale okrem toho, že je to smart nezabúdaj aj na takú požiadavku, aby to bolo čo najjednoduchšie - pre neznalých cestujúcich (vždy sa nájde približne rovnaký počet ľudí ktorým to vyhovuje a tých čo to chcú nejako inak), tak aj pre zamestnancov, ktorí riešia rôzne problémy a "záludné" otázky. A pevne stanovený časový úsek v ktorom sa všetky tapy započítavajú do jedného dňa je rozhodne jednoduchší, ako plávajúci.
Systém, ktorý ma byť zavedený v roku 2022 bude vo svete rozhodne jedinečný.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
martinah
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rastislav-madar-koronavirus-epidemie-covid-rousky-ohniska.A200629_140428_domaci_pmk