Reakcia na: birch #234245:
13 miliónov bol predbežný odhad, v skutočnosti to bolo okolo 30 miliónov eur. Vzhľadom na rozsah opatrenia to je naozaj málo. A to tvrdím napriek tomu, že som dlhodobo presvedčený o tom, že je správne platiť za využívanie služieb, nech je to aj 25% ceny obyčajného cestovného, ale ide o princíp.
Vladimír
Mňa skôr dlhodobo mrzí trend, že verejná doprava u nás nezvláda reagovať na zvyšujúce sa nároky cestujúcich, a tak z nej postupne miznú ľudia v produktívnom veku a ostávajú jej študenti a dôchodcovia. A ak ešte títo majú cestovať zadarmo, kto bude tvoriť tržby? Alebo to potom spravíme klasicky po slovensky: Nie sú peniaze, obmedzíme výkony. Každý, kto bude mať alternatívu, zuteká, a vo verejnej doprave ostane kto? No už naozaj len tí študenti a dôchodcovia.
Model, kde tých, čo so mnou musia jazdiť, vozím zadarmo a tých, čo môžu kedykoľvek odísť, skásnem, je cestou do pekla.
A posledná vec, ktorá ma v tomto fascinuje, že pred ohlásením vlakov zadarmo (tuším) v júni 2014 som NIKDY predtým neregistroval žiadny politický dopyt po takomto opatrení. Niečo také vo volebnom programe nemali snáď aj komunisti. Absolútne bezostyšné vylievanie verejných peňazí do kanála!
Na záver, aby ma niekto nepochopil nesprávne: Nespochybňujem, že deti, študenti a dôchodcovia by mali mať nejaké zľavy, aby bolo cestovné pre nich únosné. Samozrejme, že si veľmi prajem, aby šlo do verejnej dopravy viac financií. Ale vždy som veril, že pôjdu do jej skvalitňovania a rozširovania ponuky a nie na toto...