Reakcia na: 3pa3ck3 #233247:
Rozlíšiť dopravcov kým? Bežný cestujúci to určite podľa EČV robiť nebude.Navyše autobusy DPB budú v ucelenom rade 1000 - 4999 (t.j. rovnako ako doteraz, neskôr 1000 - 3999), takže to naozaj nie je nič náročné na zapamätanie. A to že električky a trolejbusy patria DPB si väčšina ľudí pracujúcich v doprave bude schopná odvodiť aj bez EČV, keďže plán súťažiť tieto prevádzky zatiaľ podľa mojej vedomosti neexistuje.
Minko
"Maximálny vek vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov od prvého dátumu registrácie. Priemerný vek
vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 9 rokov."
a to je uvedené v časti "staršie vozidlá" pri autobusoch (zrejme tam patria aj trolejbusy)
a zasa pri električkách:
"Počas životnosti vozidla sa vyžaduje vykonávať modernizáciu interiéru vozidla v zmysle aktuálne
platných Štandardov. 1. modernizácia musí byť vykonaná najneskôr do 20. roku vozidla a následne
najneskôr každý 15. rok životnosti vozidla. Priemerný vek vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby
trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 30 rokov.
Vzhľadom na značný investičný dlh do modernizácie vozidiel dopravca pripraví a Koordinátorovi
predloží ku dňu vstupu Štandardu do platnosti analýzu aktuálneho stavu plnenia podmienok podľa tohto Štandardu a harmonogram odstránenia zistených nedostatkov."
som rád že sa takéto veci zavádzajú do štandardu. Otázkou len je, koľko výnimiek si DPB vybaví, vrakosy nám tu jazdia pravidelne druhoruké Man-y a Solarisy majú po 15 rokov, sedadlá v niektorých električkách pamätajú ešte zadky našich starých rodičov v mladosti.
V autobusoch a trolejbusoch budú prípustné iba determálne sklá ako také, v električkách sa povoľujú aj fólie.
Vidím, že aspoň niekto zvládne rozmýšľať koncepčnejšie Aj keď ja by som vo výnimkách bol prísnejší.