Len mne sa mýlia Roboto číslovka 4 s 1-kou? Hlavne ide o bočné a zadné transparenty. Vhodnejšie by bolo potiahnuť čiarku cez priamku tak, ako 4 v tomto formáte naozaj má byť - ako aj tu.
Ako dieťa školou povinné som zažil prvé ŠM 11 a dodnes si spomínam, ako trhane to preraďovalo. Niektorí vodiči radili radšej "manuálne" pomocou tlačidiel I a II.
1) ŠM11
2) ŠM11, Ikarus 280 pár kusov, B731, C744
3) Tam hrá úlohu najmä donedávna výrazne vyššia spotreba vozidiel s automatom a drahšia údržba automatu. Okrem toho pri frekvancii radenia mimo mesto neprináša automat nejaké zásadné zvýšenie komfortu vodiča.
3) Dnes už je to asi jedno, aj dialkače sa robia automaty. Ak je dobre vyladený automat tak nie je o čom. Čo sa spotreby týka a aj jazdných vlastností.
Ahojte, ja mám iba pár otázok zo zaujimavosti:
1) ktoré bolo prvé vozidlo s automatickou prevodovkou v MHD v Bratislave?
2) ktoré boli sériovo dodané vozidla s automatom? ŠMky?
3) je cenový rozdiel medzi manuálom a automatom tak veľký že sa dialkacom oplatí dávať manuál, alebo sú tam iné výhody?
Si zober hypotetický príklad, že tri ZŠ na trase autobusu, zhruba rovnako zaujímavé,na zastávkach, vzdialených od seba à 10 min. jazdy, si stanovia všetky začiatok vyučovania na rovnaký čas, trebárs 7:50. Majú podľa Tvojej teórie jazdiť tri autobusy po 10 minútach za sebou?
Zvlášť v ZŠ v malých obciach platí, že ak vyučovanie začína v 8:00 (nultú hodinu na ZŠ moc nemávajú, teda určite nie 1. stupeň), tak školu odomyká prvá učiteľka, ktorá tam ráno príde, zvyčajne okolo 7:40-7:45. Ak tam príde autobus 7:15, tak žiaci - aj 8 roční - čakajú vonku do tých 7:40 +-. Zvyčajne škola nemôže po učiteľke vyžadovať, aby prišla iniciatívne už o 7:15 (prípadne skôr), a odomkla školu. Môže jej platiť 1 hodinu nadčas, ale to sú už výdavky naviac a zvyčajne také obce otočia každý cent dvakrát, takže k tomu riešeniu pristupujú veľmi neradi, alebo vôbec. Boli ale situácie, ak spoj prichádzal ku škole 7:50 podľa CP, 7:58 reálne (lebo veľa detí, lebo odbavovací systém, lebo zápchy, lebo pomalý vodič ...), tak škola na základe reálneho príchodu autobusu posunula začiatok vyučovania z 8:00 na 8:15.
Technika nie je najnovšia a, žiaľ, má svoje obmedzenia. Dalo by sa o obísť, no vyžadovalo by to viac práce a mohlo by to priniesť neželané vedľajšie účinky v iných, dôležitejších častiach informačného systému. Hlásenia o prestupe pri ceste do mesta neznejú profesionálne, ale v princípe sú neškodné. Snáď sa to podarí do budúcna vycibriť.
Veľmi rýchlo som si zvykol, že autobusy z Vysokej začali chodiť zo začiatku prakticky v striktnom takte a to znamená vždy minúte :57 každú hodinu-dve. Po čase sa niektoré odchody na základe rôznych požiadaviek vychýlili, napríklad niekoľkokrát som sa sekol na autobuse, ktorý ponovom neodchádzal už :57 minúte, ale o 10 minút prv, teda 16:47. Zastávam názor, že striktný takt, že oveľa dôležitejší, než individuálne (aj politické) požiadavky a tiež je dôležitý práve pri dlhých intervaloch, pretože pri krátkych si nemusíš pamätať odchody, pri dlhých intervaloch si pamätáš iba minútu – vlak do Zohoru mi ide vždy :16 minúte, to je všetko. Každé vychyľovanie (mimo rannej špičky u vlakov kvôli infra) je vyslovene škodlivé. Napríklad odchody zo zohorskej stanice do Vysokej sú dnes vychýlenené ±10 minút v časoch keď vlak už prichádza v rovnakej minúte.
K navýšeniu priamych autobusov na základe požiadaviek aj starostu Vysokej, k strate spojenia južnej časti Zohoru k stanici po väčšinu dňa sa už ani nebudem vyjadrovať. Samozrejme, som rád, že už nemáme, ako pred pár rokmi, vo Vysokej v pracovný deň dieru od 8:02 do 12:57 alebo z Bratislavy cez víkendy dieru od 9:30 do 15:50, na druhej strane nie som si istý, či som si integrovanú dopravu takto predstavoval. To, že sa moji rodinní príslušníci väčšinou stále vozia do/zo Zohoru k/od vlaku autom, ja striedam bicykel a vlak, pretože auto nešoférujem, svedčí, že stále nie je v organizácii dopravy niečo v poriadku.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
1) ktoré bolo prvé vozidlo s automatickou prevodovkou v MHD v Bratislave?
2) ktoré boli sériovo dodané vozidla s automatom? ŠMky?
3) je cenový rozdiel medzi manuálom a automatom tak veľký že sa dialkacom oplatí dávať manuál, alebo sú tam iné výhody?
Diki