Ja som za variant 2, pretože linka X6 len zbytočne komplikuje cestovanie medzi KV a výchdnými časťami mesta. Keďže už na ňu nebudú potrebné obojsmerné električky, určite by sa mali do KV potiahnuť linky 4 a 9.
Ak sa ihneď po otvorení Karlovky nezačne s reko Rače, čo sa asi nezačne, tak sú iba dve možnosti:
1. X6 ako dnes, akurát až po obratisko K. Ves (ja osobne by som sa asi priklonil k tomuto, ak od cca 15.6.2020 začne etapa s úplnou výlukou Ch. Sófer - Karlovka)
Pozri, ako vodič nemám čo subjektívne vyhodnocovať, či sa ponáhľajú policajti do McDonaldu alebo hasiči pri návrate na zbrojnicu dostali hlásenie o ďalšom výjazde. Tiež je dobré mať v zornom poli prehľad o chodcoch (najmä zablúdených) a iných autách.
Darmo to obhajuješ a je mi jedno, ako nedôsledne je to popísané v zákone, logicky je isté, že sa máš za volantom aj pri státí na červenej venovať dopravnej situácii v križovatke a okolo vozidla.
Je reálny asi tak, ako že z neba padne tá legendárna kocka zmrznutého moču a zabije tych nepripútaných chudákov. Keby vodič počas státia na križovatke nemobiloval, určite by tá kocka nepadla.
Normálne vozidlo s právom prednostnej jazdy sa za mnou spravidla náhle nezhmotní ale s hlukom a farebnou hudbou sa blíži z diaľky. Ten policajný výklad evidentne myslí na situáciu, keď príslušníci, sediac v aute pred križovatkou, si náhle spomenú, že sa vlastne na tú desiatu do Tesca hrozne ponáhľajú, zapnú sirény a farebnú hudbu a vyštartujú.
Ja by som to zhrnul velmi kratko: ludom od dobroty j... Kitty si vyh...... ego, je spokojna, ma sa cim chvalit, zaziva svoju chvilku slavy sposobenim problemov niekomu inemu. Smutne, malomestiacke, kratkozrake, prizemne...
Ja na jednej strane chapem vodica, ak cakal na dolezity hovor a mal problemy v sukromi. Ludia nie su roboty ale emotivne tvory. Tiez som zazil situaciu, ze na porade som kazdu minutu kontroloval mobil, lebo sa nieco dialo v mojom sukromi a cakal som velmi dolezity hovor.
Na druhej strane je to profesionalny vodic a ma vo vozidle aj nepriputane osoby, ktore stoja a su lahko zranitelne (na rozdiel od sediacich a priputanych vodicov) a za ne ma prave zodpovednost vodic autobusu. A presne ako hovoris, moze sa stat, ze trovna z toho bude pruser. Napriklad padne zelena, nevsimne si to, niekto zatrubi, polozi telefon a da plyn a zrazu do krizovatky vleti hasicska cisterna a je nehoda.
Je ten priklad pritiahnuty za vlasy? Mozno ano. Ale rovnako nie je uplne nerealny.
To je policajný výklad odôvodnený tým, že máš byť na vozovke stále v strehu, najmä ak stojíš na svetlách a za tebou ide vozidlo s právom prednostnej jazdy.
Ja by som sa vrátil k nižšie spomínanému výkladu, že aj státie na červenej je vedenie vozidla: odpoveď je áno aj nie. V § 4 ods. 1 sa nachádza kumulatívny vypočet právnych povinností, ktoré je povinný vodič naplniť, vo vzájomnej súvislosti, čiže použiť na jazdu len vozidlo, ktoré možno prevádzkovať, a pri tejto jazde mať pri sebe potrebné doklady, venovať sa vedeniu vozidla a sledovať situáciu v cestnej premávke, dať chodcom na priechode pre chodcov prednosť, atď. Ak je podľa toho otrockého výkladu státie na červenej vedením vozidla, tak potom vodič nesmie vykonávať činnosti, ktoré nesúvisia s vedením vozidla, t. j. mať ruky mimo volantu alebo riadiacej páky. Tým pádom nesmie ani počas zastavenia vozidla ladiť rádio, nastavovať klimatizáciu, obsluhovať GPS zariadenie, jesť alebo piť, čo je samozrejme blbosť. Kedy by som si mohol potom nastaviť teplotu alebo sa napiť, znova by som musel zaparkovať, opustiť vozidlo, aby to nebolo zastavenie vozidla, ale iba obyčajné zastavenie a státie?
Takže odpoveď je, že pre účely trestania polícia a súdy rozhodujú tak, že sankcionujú len manipuláciu s mobilným telefónom počas vedenia vozidla za jeho jazdy.
Čo ja viem kde je definovaná. Ty si tu ten čo sa tvári že má odpoveď, preto sa pýtam kde si ju nabral. Ani len nespochybňujem že máš pravdu, len sa pýtam z čoho si dospel k tvojmu - zdanlivo veľmi definitívnemu - záveru že #taktotoje.
V tomto má celkom jasno aj Najvyšší súd SR, ktorý vo svojich súdnych rozhodnutiach vedením vozidla považuje činnosť smerujúcu k uvádzaniu vozidla do pohybu, ovplyvňovaním jeho smeru a rýchlosti. Čiže vedenie vozidla = jazda s vozidlom
Podľa mňa si mýliš jazdu s vedením. Pretože zastavenie vozidla (kam spadá aj signál "stoj") je definované ako prerušenie jazdy z dôvodu nezávislého od vôle vodiča, nie prerušenie vedenia. Implicitne z dikcie zákona vyplýva, že vedením je aj zastavenie vozidla, napr. v častiach, kde sa spomína, že pri vedení musís mať potrebné doklady a auto vybavené EČV.
Tým nevravím, že zákon je dokonalý. V podstate je v zmysle dikcie zákona nelegálna aj obsluha vysielačky, čo je samozrejme hlúposť. Upozorňovali sme na to z pozície MDV pri novele 8/2009 Z. z. ale neúspešne: "pripomienka nebola predmetom novely".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
piggee