Niekto má Catov pekne v zuboch. Okrem nálepiek sa údajne objavili aj listy, ktoré chodia v ich mene bratislavským podnikom. V nich upratovacia firma žiada, aby krčmy platili za znečistenie vozidiel spôsobené ich podguráženými návštevníkmi.
No veď to tvrdím, že naše vozy sa na úzkom rozchode neuplatnia a na širokom okrem Ukrajiny tiež veľmi nie. Jasné, že kačice by na e-7 stačili, ak by zostal interval 4 min., ale to pochybujem, že bude... Problém je nezastrešenie Jurajovho dvora. Sľubuje sa to, ale kedy to konečne bude ???
Ak sa vráti dvojlinkový variant, tak tie počty treba nanovo prepočítať... ak by na L7 ale ostal 4 min. interval, tak tam budú stačiť K2S aj ráno. Na L6 v súvislosti so zrušením L133 stačiť skôr nebudú a do Petržalky už vôbec nie.
Ide mi o to, že vo vozovniach nie je miesto nazvyš na to, aby sa pod strechou skladovalo niečo, čo nepotrebujem. A zas ľudí v električkách je veľa (a pomaly pribúdajú) na to, aby sme ich vozili v kapacitne nedostatočných K2Skách.
"aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy"
A preto sa o také vozy tie chudobnejšie krajiny stále bijú. Na UA je jediný problém, že vysokými clami a rôznymi obmedzeniami sa snažia minimalizovať nákup second-handov. A teraz to vďaka rôznym pôžičkám a grantom ani nie je potrebné.
"AZ Lokomat príliš špekuloval" - a to je len a len jeho chyba.
"naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie" - o čo ho majú limitovanejšie, než rovnako široké električky z Prahy alebo Košíc? Ani jedno z miest, kde sa jazdí na 1000 mm vozy z ex-CS nekupovalo - Lvov nakupuje KT4 z Berlína, Vinica má takmer celý park z Zurichu a Žitomyr (uvažujúci nad zrušením jedinej linky) má dosť KT4.
Pôvodne som chcel napísať napr. ostravské T6 (ktoré pôjdu po dodávke Škodoviek), ale ty si ma tu minule zotrel, že za podobných cenových relácií by sa dali kúpiť aj nízkopodlažné 20-ročné vozy z Nemecka.
No kým bude hotová Petržalka a po skončení výluk by bolo obnovené pôvodné, 2-linkové usporiadanie premávky, zostáva ako vhodná linka pre K2 aj e-6 s tým, že v sedle sa presunú na e-8 (pokiaľ je sedlo od 9 do 14, tak tam nevadia, ako ukázala prax pred výlukou v KV). A možno by zostala vhodná pre K2, aj keby sa prípadne predĺžila do Petržalky. Na e-7 naopak, by ráno nemali čo hľadať, odpoludnia áno. Každopádne, t.č. sú prebytočné a mali by sa odstavovať tak, ako najazdia km na VP. Tá by sa im nedala a ak by už nikdy neboli potrebné, vyradili by sa bez toho, že by vznikla hospodárska škoda. Ak by potrebné predsa len boli, dostali by VP a ďalšie 4 roky by mohli jazdiť. Odstavenie pod strechou - vysvetľoval som, pod širákom by sa ako neprevádzkované zničili a pod plachtou by sa orosili a zahnívali ešte viac. Skôr aspoň provizórny prístrešok na JD - to by predsa nemal byť taký problém... A čo sa týka odpredajov, aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy. Na toto máme príklad: električky, čo odkúpil AZ Lokomat - najlepšie električky T3 z Bratislavy - zjavne čaká neradostný osud. AZ Lokomat príliš špekuloval, nepredali ich na Ukrajinu zavčasu a dnes už vysokopodlažné odporové električky nie je možné na Ukrajinu pre vysoké clá vyviezť. Naviac, naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie, najmä na 1000 mm rozchode - tieto prevádzky sú väčšinou uspôsobené len pre 2200 mm široké vozy. Takže ako píše laminátka, moderné električky sa nepredávajú, ale využijú ad maximum.
Ozaj - ak by do nákupu nových vozov bolo treba zaviesť trojičky, ponúka sa spätné získanie električiek zo Zvolena. Vyšlo by to na 3 trojice: 7755+57+77; 7813+25+31 a s využitím historickej súpravy aj 7719/II+7819+7820. Táto posledná by ešte ako prevádzková dostala pred odstavením VP a mali by sme historickú súpravu 7819+20 po VP ako aj historičák 229/II.
No dobre, ale to sú predsa vozy o generáciu staršie ako rekonštruované K2S. Nahrádzať K2S Miragami je predsa nezmysel. Vozil som sa nimi v Belehrade, no pre "šotouša" dobré, ale čím je to lepšie od K2S/K2G?
Ale zasa kvantum Duevagov sa odpredávalo napr. do Rumunska, Sofie, či dokonca do tureckej Konye a odtial ako "third hand" do Sarajeva, ex nemecké KT4D jazdia v x ukrajinskych a ruských mestách. Viedenské E-čka išli ako secondhand tiež do Rumunska, či Krakova (aj keď tam ich prerobili na nepoznanie), švajčiarske karpfeny a Mirage do Vinice, ...
Trochu OT, síce nemám tušenie, či už je vybratý voz a či vôbec niečo tento rok bude, ale nebolo by vhodnejšie použiť ako Vianočnú električku práve K2G? Je to zaujímavé aj pre šotoušov, aj to je retro a ešte k tomu nadbytočné. Príde mi hlúpe rozpájať súpravu po prehliadke alebo ničiť historické vozidlo.
ono v povodnych komunistickych planoch su tie tunely naozaj az dva a zrejme by sa +- aj uzivili, ale bude super ak sa v nejakom case (za mojho zivota ?) podari postavit aspon jeden....
Asi tak, staci si len zobrat kolko ludi z DNV, Zahorskej Bystrice, Marianky, Stupavy, Malaciek a mozno severnej casti Lamaca a Dubravky (ak by boli zapchy) cestuje do Race, Vajnor a okolia Zlatych pieskov. Male cislo to nebude. (zaroven netreba zabudat, ze cez Bratislavu su v podstate 4 tranzitne cesty - Sancova - okolo Kollarka - Nabrezie a Einsteinova/D1, vsetko v sirsom centre mesta)
Obcas si hovorim, zeby sa mozno uzivil aj druhy tunel niekde od Krasnan do Lamaca, ale to uz je iba fantazmagoria.
a taku cestu vajnory-dubravka povazujes za tranzit alebo nie ? lebo aj v takejto relacii by ten tunel bol asi zaujimavejsi ako sa trepat cez mesto...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1
Ozaj - ak by do nákupu nových vozov bolo treba zaviesť trojičky, ponúka sa spätné získanie električiek zo Zvolena. Vyšlo by to na 3 trojice: 7755+57+77; 7813+25+31 a s využitím historickej súpravy aj 7719/II+7819+7820. Táto posledná by ešte ako prevádzková dostala pred odstavením VP a mali by sme historickú súpravu 7819+20 po VP ako aj historičák 229/II.