Reakcia na: Mike #232170:
Ďakujem za odpoveď, ale raz sú na nepárnych 3-kách, inokedy na krátkych 4-kách. Tak som z toho jeleň, odkiaľ vlastne sú a ktoré vozy kam boli presunuté. Lebo sa na tých poradiach striedajú a nezdá sa mi, že by niektoré boli len na krasňanských a iné zasa na juráckych. Raz tak a inokedy onak....
Mhr1
Ale bavme sa perspektívne. Veď už dnes máme 3 druhy nosných spojení z Ružinova:
- do centra (e-8)
- do Karlovej Vsi cez centrum (e-9)
- do Eurovey a Patržalky (a-50,68).
Neviem si predstaviť, že by tomu vyhovovala len jedna linka. Ak majú byť električky nosným systémom, tak odkazovanie na autobusové možnosti sú akosi mimo logiku.
Ak majú mať električky pre Petržalku zásadný význam, tak linka z Petržalky cez Euroveu smer Ružinov je vysoko potrebná. Nič naviac, len náhrada autobusov.
Ružinov ďalej potrebuje linku do centra, nosnú, o tom snáď nikto nepochybuje, v klasickej trase cez TrMy a Krížnu.
No a spojenie Ružinov - KV existuje od septembra 1975 a e-9 je najstabilnejšia Bratislavská električková linka, okrem výluk nikdy nezmenila konečné, menil sa len jej priebeh cez centrum. Prečo sa vzdávať tohto spojenia?
Po postavení električky cez Euroveu sa logicky natíska otázka spojenia novej trasy s Dúbravsko-karloveskou radiálou. Všetci hovoria, že takáto linka je potrebná. A keďže sa nová trať napája na ružinovskú radiálu, tak čo tam chcete viesť iné ako ružinovskú linku? A ak nechceme pridávať linky a trieštiť systém, vychádza to zasa na e-9.
A ak by e-8 ako jediná linka z Ružinova do centra nestačila, je to ďalšia kandidátka na linku s kapacitnejšími vozidlami. Najmä ak by v budúcnosti po vytvorení "U" obslúžila Biskupickú radiálu.