Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #231035:
Ľudia dobiehajú na autobusy. Je možné sa k tomu postaviť tak, že je to ich problém. Ale je možné aj premýšľať, ako im to uľahčiť.

To druhé sa volá prozákaznícky prístup a Tebou uvedený argument je jeho opakom.
Reakcia na: 3pa3ck3 #231036:
Myslím,že je minimum obdobia keď vozidlo stojí na zastávke dve minúty z dôvodu náskoku.Zkresané grafikony zapríčiňujú skôr meškanie ako náskok.
Uveď príklad kde sa to stáva pravidlom,že sa vetrá 2 minúty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #231036:
Ešte by mohlo byť riešením montovať aj dozadu displeje s cieľom, nielen s číslom (ako majú nové električky)
Reakcia na: N/A #231035:
Vozidlo môže stáť na zastávke aj dve minúty, ak má náskok. Ak k nemu prichádzam odzadu, mám ho celé obísť, aby som videl, na ktorú konečnú ide?
Reakcia na: birch #231032:
Keď je človek včas pripravený na nástup v priestore zastávky nemusí nikam dobiehať a aj je možné,že si všimne aj tabuľu s cieľom.
Zrusili nezmyselne bezpecnostne zastavenie na Starom Moste. Plus dalsie pozitivne zmeny pre MHD a chodcov na krizovatke na Safku. 👍

https://www.facebook.com/166688783394167/posts/2565813353481686/
Reakcia na: birch #231032:
V nasich podmienkach by sa uplne jednoducho dal pouzit inverz. 4 na Zlate Piesky a [4] na ZST NM, 21 VW a [21] Sandberg 🙂 To snad aj v DPB zvladnu 😃
Reakcia na: 810zssk #231031:
Pri hlásení je nevýhoda, že na zadnom displeji je iba číslo - ak prestupuješ alebo dobiehaš, cieľovú stanicu nevidíš. Možno ak by si ju videl, tak by si ani nedobiehal, lebo spoj nejde tam kam potrebuješ.

@3pa3ck3: Situácia, keď je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej, je myslím iba 32/33. Pri zavretí jedného oka aj 31/39 a 91/191 (v oboch prípadoch dlhšia linka jednosmerne nezastavuje na nástupnej zastávke kratšej linky).
Reakcia na: birch #231029:
Hlasenie je dobre riesenie, len to treba spravit tak aby to nehlasilo na kazdej zastavke, ale len v uzloch a na poslednej zastavke pred rozdelenim trasy. Nechapem preco to spustali v takejto nepodarenej verzii, pocuvat to na kazdej zastavke je fakt peklo.
Reakcia na: birch #231029:
Podľa mňa tu stačí aplikovať jednoduché pravidlo - ak je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej (vrátane rovnakého nástupišťa - pozri X5 a Borská), tak číslo je jedno. Ak to neplatí, má každá varianta svoje vlastné číslo.
V dispečerskom fóre sa objavila informácia o hlásení konečných aj na L21.

Musím povedať, že sa mi toto riešenie s hlásením konečných zastávok prestáva páčiť. Nebolo by jednoduchšie napr. označiť štvorku v smere Zlaté piesky / ŽST N.M. číslami 4 a 14, alebo 4 a 4N alebo akokoľvek inak a tým rozlíšiť, kam ide? Určite praktickejšie vidieť to aj na zadnom displeji než to počúvať znova a znova na každej zastávke (keď už to teda vraj nejde urobiť tak, aby sa to hlásilo iba na poslednej spoločnej zastávke)

Zjednodušovať linkové vedenie áno, ale nie za každú cenu. Lebo v prípade viacerých konečných, aký je rozdiel medzi linkami 4, 20, 21 a 80 a s trochou odvahy napr. kombináciami 31/39, 30/37, 83/84, 32/33, 61/74 a podobne (91/191 a 92/192 už ani nehovorím).

Zdá sa mi, že ideme z extrému do extrému... ako rozmýšľam, tak veru neviem, komu pomohla zrušená sedmička nahradená v rovnakej trase skrátenou trojkou vedenou na Vinohrady ako dojazd.
Reakcia na: pravda #231026:
Ale dávaš na prdel tomu slovenčinovi, priateľu.
Reakcia na: pravda #231026:
tipujem že to je po nehode v rači?..
Reakcia na: fanatikmhd #231023:
Napríklad projektovanie.
Reakcia na: Vladimír #231018:
To je ale tragédia celého prierezoveho dopravného planovania a jedno volebné obdobie pričetneho vedenia to nezmení.

Najprv mal byt generel alebo PUM, ktorý definuje súčasný stav, predikcie a súčasne a budúce problémy. Definuje menšie projekty ako riešenia s minimálnym dopadom na ostatné oblasti verejnej politiky. Závery sú vstupom pre územný plán.

Ten definuje rozsiahlejšie projekty s dopadom na čele mesto a jeho verejnú politiku s možnosťami územnej a teda aj dopravnej stabilizácie.

Potom sa pripraví investičný plán kde sa urobí poradie projektov podľa priority, ktorá bude definovaná ako hodnota za peniaze, teda funkcia času, indikativnej ceny a kvantity dopadu na počet obyvateľov. Eventuálne sa môže urobiť no regret podmnozina a quick wins podmnozina. Každý projekt komplexný s odôvodnením a kpi na najbližších 5 až 10 rokov.

Problem je ze mame nejaké karty rozdané a musíme s nimi hrať. Napr generel bol slušný fail.
Reakcia na: S499.1023 #231022:
Takže sa chystá aj oprava? Či len je v žalostnom stave?
Môžeš to prosím rozvinúť, čo by okrem môjho "jednoduchého" rozmýšlania zahŕňalo vybudovanie tej spojky?
Reakcia na: fanatikmhd #231016:
Križovatka "pri Palugyaiovi" je v takom stave, že potrebuje kompletnú rekonštruckiu (podľa možnosti aj vrátane hanebnej paródie na trolejové vedenie na Námestí Františka Predstaničného), v rámci tkorej bude, hádam, spojka doplnená.
Ale také jednoduché, ako si to ty predstavuješ, by to nebolo aj keby šlo len o doplnenie spojky.
Reakcia na: si #231020:
Áno, zabudol som že pri samostatnej stope pred križovatkou od patrónky budeš ešte 1x krížiť stopu z hodžka. Ale v zásade jeden kríž nie je hádam tak zložitý prvok aby zásadne predražil celý systém.
Petto: Áno, aj keď možno ani nie, ak by si presunul stopu súčasnú nad "stredný" pruh (v súčastnosti zľava ide ľavý (aj na hlst), stredný, a pravý (tuším BUS pruh) všetky vľavo, a následne dva ešte priamo. Ak by stopa bola v strednom (zberače tam dosiahnu) tak aj z ľavého na hlst tam dosiahneš a výhybka by ti stačila pred prvým ostrovčekom.
Reakcia na: fanatikmhd #231016:
krizenia stop by boli dve ak dobre pocitam 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.