Moja polovička je lekárka. Lekári pracujú aj v noci. A v noci sa zvykne bojovať o život a žiaľ, aj sa zomiera. Časť nočných zranení hlavne na urgentne vzniká vetou "podrz mi pivo". Keďže ešte nie je atestovaná, plat ma polovičný ako tvoji vodiči, ktorí sa chudáci musia preháňať 80kmh po vyludnenej nočnej Bratislave a krútiť volantom. Na rozdiel od nich jej zamestnávateľ spôsob ako sa do práce nerieši. Spolieha, že to vyrieši inštitúcia objednávajúca dopravu vo verejnom záujme. Podľa mnohých však v noci cestujú kriminalmici a ozrani.
A ktorý zamestnávateľ ťa dovezie po šichte až k domu?
Vodiči idúci z/do roboty v nočných spojoch rozoberajú všetko, na čo sa dá šomrať, často ich počuť na celý voz, lebo po sebe hulákajú viac ako podnapitá klientela idúca domov zo zábavy. Je to akýsi mnou nepochopený rituál, snaha socializovať sa, zapadnúť, prípadne v rámci kolegiality podporiť svojich kolegov, že v tom nie sú sami a všetko je zlé a všetko v dopravnom podniku je zámerne len a len naschvál voči nim. Tieto diskusie netreba žrať s navijakom.
Vodiči, čo majú nástupy okolo 4:45-5:00, nevozia tÝch cestujúcich do noci, ty inteligent.
Navyše Samo má pravdu, tie dojazdové služobáky s odchodom 4:30 vozia vodičov veľmi sporadicky až vôbec.
Ty máš niekoho v rodine, kto pracuje v DPB a prezentuješ tu jeho nepokoje, alebo sám si zdeptaný Beusák? Ak ťa to nebaví, daj výpoveď a choď robiť do FauVé, prípadne Jančurovi.
A to vôbec nemusia byť len zamestnanci podnikov, v ktorých sa tí údajní "zlí občania" zabávajú. Nevravím, že to je astronomické číslo, ale napr. u nás na fakulte, keď bolo treba, bežne sa zostávalo makať do druhej - do tretej.
A z trochu iného súdka, ráno je tiež nejaký "kľúčový" čas pre prvý odchod zo vzdialenejšej konečnej? Lebo minule ma nemilo prekvapila situácia, že prvá L5 z centra do Dúbravky ide o vyše pol hodiny skôr než prvá jednotka do Petržalky...
Takže vodiči DPB nie sú slušní ľudia keď chodia z práce po 01:00?
Odhliadnuc od toho že nie je dôvod kádrovať ľudí podľa účelu cesty a človek čo ide z piva platí rovnaké dane ako akýkoľvek iný cestujúci, napadlo ti že v tých podnikoch aj niekto obsluhuje a tiež sa potrebuje dostať domov? Či ľudia čo robia do druhej ráno (a tých je v centre dosť) si majú denne platiť taxík, lebo vieme že časnícke povolanie je zlatá baňa? Napadlo ti že ľudia sa napr. potrebujú dostať k inému módu dopravy? Bývam na trase N61, v lete sa nezriedka stane že je tam polovica autobusu zahádzaná batožinou ľudí čo idú na letisko (fakt by tam sezónne mal byť kĺb). A dalo by sa pokračovať.
SL6 má medzi jazdami 5 minútové prestoje, tam ešte jazdu na Žabák nevložíš (nie, nemôžeš to riešiť zmenou CP SL6, pretože tá je viazaná na N72). Čo sa ale podľa mňa malo spraviť je že keď už tá SL5 jazdí a je tam vypravovaný voz, malo to normálne aj v noci jazdiť ako 57 a prepravovať cestujúcich. Zrejme by to využili jednotky cestujúcich mesačne, ale zas nestálo by to ani cent navyše, tak prečo trochu nezlepšiť obsluhu..
V Bratislave máme 14 vozovní? Lebo presne toľko máme služobákov o 4:30.
Ja som nehovoril o tých čo idú priamo stanica -> vozovňa (SL2, SL3), ale o tých 12 "motákoch", ktoré robia dojazd z Hlavnej stanice do vozovne s rôznymi zachádzkami po meste. Tieto motáky sú využívane minimálne, v drvivej väčšine prípadov nikým. Stačili by tie regulérne priame služobáky a cestovalo by sa cez Hlavnú stanicu, ako je to aj o 3:30.
O 4:30 idú zo Stanice spoje vykonávajúce "služobná jazda" a vozí vodičov na ranné nastupy okolo 4:45-5:00 ty inteligent aby tích cestujúcich mal kto voziť az do noci!
Pokiaľ ma pamäť neklame 30 minútový interval je v BA do 0.30h potom 60 minutový.
Budeme to síliť čo to dá.Linka dennej prepravy: z toho mi vyplýva,že linka viac menej premáva od skorých ranných hodín až do neskorších večerných hodín.Povedal by som,že 23:00 je už nočná hodina vhodná na premávku nočných liniek s označením "n".
Slušný človek ide tak z práce po dennej šichte najneskôr okolo 00:00-01:00 po tejto hodine skôr nájsť na ulici iba alkoholom podgurážených ponevierajúcich sa z kadejakých knajp luďí,ktorí si myslím keď mali na vysedávanie v podnikoch pri alkohole a pod.majú aj na odvoz napríklad taxíkom,ktorý ich zavezie kam si ráčia.To len x-té bývalé vedenie DPB urobilo z MHD "pilotnú"taxislužbu a nocľaháreň pre bezdomovcov na linkách kde sa vytvorili priebežné konečné,komfort ako z rozprávky so závanom smradu,najprv za príplatkový nočný lístok k električenke a potom už iba s električenkou alebo zdarma.
Do vtedy kým sa nezaviedla táto "pilotná" habaďúra tuším aj vodičov vozili služobné spoje až domov a to po celú noc.
Za vyše desaťročie sa nepodarilo zrušiť niektoré zbytočné služobáky ktorými nikto nechodí (osobitne najmä motáky o 4:30, ktoré sú v drvivej väčšine čistá nula), celá nočná doprava sa prispôsobuje vodičom DPB a tomu aby sa náhodou nemusela navýšiť výprava, kým pre cestujúcich sa nepridalo za 12 rokov nič tak pre vodičov sa prevádzkujú aj rôzne nesystémové služobáky aby sa ľahšie dostali domov ako napr. SL6 (nič proti tomu!), pre vodičov s ukončením 1:45 sa zaviedol rozvoz "na adresu" kedy celý autobus robí jazdu prakticky hocikde po meste kvôli jedinému vodičovi aby bol skôr doma...
Naozaj tu ideš vyplakávať ako by DPB týral vodičov kvôli jednej potenciálnej službe do 23:45 (!!!) z ktorej vodič úplne pohodlne stíha nočáky o 0:30?
V meste, v ktorom sa nachádzam, idú posledné denné spoje zo vzdialenejších konečných okolo 01:30, bezprostredne nadväzujú nočné spoje v intervale 60 min., cez víkendy 30 min. Z toho by sa Ľudevít Velislav "ajvodičisúlenľudia" posral do značnej výšky.
Lebo do oblasti Holíčskej chodia dve ďalšie denné linky a dve nočné linky, čiže má zabezpečenú obsluhu nie len po 23:00, ale 24 hodín denne. Keby napr. k NOÚ jazdila večer iná linka, tak neriešim tu 209.
Ako sa to hovorí? Keď sa minú argumenty, prichádza na rad hádzanie stoličiek?
Pre mňa je slniečkar človek, ktorý žije v naivnej predstave o nejakom fungovaní sveta, alebo jeho oblasti, a verí tomu napriek tomu, že je to v praxi nerealizovateľné až utopické. Na jednej strane sú to možno ľudia, ktorí si myslia, že Bratislava môže fungovať bez áut alebo cestnej dopravy, na druhej strane ľudia, ktorí si myslia, že dopravné problémy sa vyriešia stavbou parkovacích miest (samozrejme zadarmo). Vallova parkovacia politika je v princípe triezva streľba niekde do stredu.
A základná dopravná obslužnosť nemá nič spoločné s naivitou. Cestujúci tu nie sú pre vodičov, ale vodiči pre cestujúcich.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Odhliadnuc od toho že nie je dôvod kádrovať ľudí podľa účelu cesty a človek čo ide z piva platí rovnaké dane ako akýkoľvek iný cestujúci, napadlo ti že v tých podnikoch aj niekto obsluhuje a tiež sa potrebuje dostať domov? Či ľudia čo robia do druhej ráno (a tých je v centre dosť) si majú denne platiť taxík, lebo vieme že časnícke povolanie je zlatá baňa? Napadlo ti že ľudia sa napr. potrebujú dostať k inému módu dopravy? Bývam na trase N61, v lete sa nezriedka stane že je tam polovica autobusu zahádzaná batožinou ľudí čo idú na letisko (fakt by tam sezónne mal byť kĺb). A dalo by sa pokračovať.