Riesil som to vtedy v pokladni v Inssbrucku - v prvom okienku ma s tym poslala doprec, tak som isiel k inemu ze si idem kupit listok, lebo aj domov sa treba dostat. V procese nakupu listku som pokladnikovi spomenul ze ja vlastne listok nepotrebujem, ale ten moj je roztrhnuty. Tak vytiahol lepiacu pasku, listok zlepil, opeciatkoval, a vytlacil aj papier s prepravnymi podmienkami.
Na SVK som staznost aj vratenie penazi za neprecestovany listok riesil so ZSSK a bezproblemov vratili peniaze za alikvotnu cast listka, celkovo som bol pristupom milo prekvapeny. Odpoved na staznost nikdy neprisla.
Mne sa obdobná situácia stala v posledný deň platnosti toho lístka, v S60 z Viedne do Brucku, pričom lístok bol za svoju platnosť niekoľkokrát opečiatkovaný z IC a ECčiek premávajúcich po všetkých možných tratiach v AT. Akurát to neskončilo roztrhnutím lístka, ale po asi dve stanice trvajúcej výmene názorov len dôrazným upozornením, že si mám na ďalšej vystúpiť. Samozrejme, že som vystúpil až v Brucku (sprievodca sa zvyšok cesty radšej neukázal), keďže REX do Petržalky inde po trase nestál.
V ďalšom roku som chodil s vytlačeným emailom od vedúceho nejakého tarifného odboru OeBB kde bolo presne definované, aká kombinácia dokladov je povolená... to som dával na čítanie menej informovaným sprievodcom (a vždy to stačilo, nikto nemal potrebu mu volať na telefónne číslo v podpise).
Ano je to tak nerealne ako skopirovat magneticky pruh z karty a predsa to ide a deje sa to v zahranici
A preco to nerobia? Lebo to nie je az tak lukrativne ako to robis. Lahsie je napriklad dat skimmer na bankomat ako behat po meste a tahat peniaze cez bezkontaktne platby. A staci si pozriet Aliexpress a najdes jednoducho vsetko potrebne na to, aby si taku citacku urobil
Sprievodca v ÖBB IC vlaku svojvolne neuznal asi 5 cestujucim v nasom vozni (spolu so mnou) kombinaciu 30-dnoveho listka (ÖBB Sommerticket) s preukazom Junior Rail Plus ZSSK, ktora je samozrejme standardne zadefinovana v tarife. Sprievodca sa nahlas rozculoval po celom vagone, my vysvetlovali ze listky su platne. Za odmenu ze som ho poziadal aby si tuto kombinaciu preveril mi roztrhol listok (tusim to bolo v tretom dni platnosti a odisiel). Takze ja som nezostal 2 zastavky dalej niekde v Bratislave ako FuKo, ale v Innsbrucku s tym ze najlacnejsi listok domov stal: do Viedne 52 eur + este daco do VIE - BA...
Zaujimava epizodka z Minsku - revizori v prazdnej tramvaji kontrolovali skupinku 4 slovakov. Opipali bezkontakne karty s nahratym 5-dnovym turistickym listkom na vsetko. Kartu kazdemu bez emocii vratili s tym ze je naplatna a pipali dalej. Na zastavka sa postavili k dveram s tym ze mame vystupit. My ze nevidime dovod, karta je platna, listok nahraty. Zacali potom experimenovat s kartami a citackami vo vozidle az zistili ze ich citacky vyhodnocuju turisticke listky ako neplatne. Takze sme sa naucili carovne slovicko ze mame bilet bezlimitnyj a uz nebol problem ani u inych revizorov...
Vsetko je o ludoch, su aj normalni, co pri zahajeni kontroly pozdravia, pripadne sa uvedu slovami: "pripravte si listocky, hned som pri vas". Rovnako sa najdu aj vyhadzovaci v style 90. rokov, ale dufam ze su uz v mensine.
Naposledy v tramvaji partia len zarevala "KONTROLA". Tak som si povedal ze kontrolu cistoty podlahy mozu robit aj bez tohto humbuku a ani som sa nesnazil elektricenku hladat. Tak ako som ja odignoroval revizorov, oni odignorovali mna...
Dookola niekto vyvracia, že by bolo fyzicky možné bezkontaktne nakopírovať novú BČK podľa cudzej a reálne s ňou ďalej pracovať, ale dookola s tým zasa niekto príde... Vysvetli mi, prečo ak by to bolo také jednoduché, nie je z toho už dávno obrovský biznis?
Osobne mám s revízormi výrazne negatívne skúsenosti.
Napriek tomu, že som platiaci slušný cestujúci, správanie revízorov je často hrubé, arogantné a nevhodné. Za všetko moje osobné dve skúsnosti v priebehu minulého roka - prípad 1 keď som revízorovi 1 ukázal platný lístok a následne sa v rámci električky presunul na čo ma na kontrolu vyzval revízor 2 (spôsobom, že mi telom zahradil cestu so sprievodným "kam ste sa tak rozbehli") a keď som mu omylom predložil lístok z rána, zmohol sa akurát na "sedemtridsaťosem", čo mi trvalo asi 30s pochopiť, následne som mu predložil platný lístok (podľa môjho názoru správanie vhodné biletára na diskotéke...); prípad 2 keď označovačovaču dochádzal atrament a označenie bolo slabo viditeľné, na čo som revízora upozornil ("nemáte to označené"..."mám, slabo to tlačí"..."ja nič nevidiím nemáte to označené"...) a až po dlhšej debate a zvolaní celej revízorskej úderky si konečne lístok pod svetlom riadne prezreli...ospravedlnenie samozrejme nikde.
Toľko ku kvalite revízorov, čiernych pasažierov neznášam a vôbec mi nevadí ani pokutovanie zahraničných turistov, ktorí si v r. 2019 nie sú schopní pred cestou prečítať na webe ako funguje verejná doprava v BA a sú následne strašne "prekvapení", že nie je zdarma. Správanie revízorov je však všeobecne hrubé, arogantné a patrí do 90tych rokov. DPB však zjavne arogantní hulváti vyhovujú...
Toto všetci Nitrania dávno vedia, napriek tomu má väčšina zakúpené predplatné lístky alebo kredit na karte. Hlavne v poslednej dobe sa niektorí vodiči (teda aspoň tí slovenskí) mobilizovali a v prípade akéhokoľvek podozrenia spravia rýchlu kontrolu. Nech by som ušetril hocikoľko, byť vyhodený z vozu pár sekúnd po nástupe by som si fakt neprial...
Tak ono este vzdy moze niekto nacitat udaje z nejakej karty (v plnom vozidle) a vyrobit si vlastnu - a teraz dokaz, ze kto je majitel bez toho, aby si dal obcianku (v systeme asi nemaju aj fotku ulozenu, iba meno a textove udaje)
Nie všetky karty na ktorých môže byť električenka sú emitované DPB a je otázne k akému rozsahu dát ma DPB prístup pri kartách emitovaných inými dopravcami, resp. tretími stranami (napr. školami).
Načo sa potom ešte dáva foto na električenku, keď sa musí preukázať spojenie s dokladom totožnosti ďalšou foto - revízor potrebuje minimálne dve rôzne fotky na porovnanie s realitou?
Iné je električenka na bankomatovej karte, tam je doklad totožnosti nutný aj pri bežnej kontrole...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk