§ 135
(1) Kto nájde stratenú vec, je povinný ju vydať vlastníkovi. Ak vlastník nie je známy, je nálezca povinný odovzdať ju príslušnému štátnemu orgánu. Ak sa o ňu vlastník neprihlási do jedného roka od jej odovzdania, pripadá vec do vlastníctva štátu.
(2) Nálezca má právo na náhradu potrebných výdavkov a na nálezné, ktoré tvorí desať percent ceny nálezu. Osobitný právny predpis môže inak upraviť oprávnenie toho, kto vec našiel alebo ohlásil.
(3) Ustanovenia odsekov 1 a 2 platia primerane aj na skryté veci, ktorých vlastník nie je známy, a na opustené veci.
Okrem toho, o rok budú mať tie "gastráče" hodnotu 0 €, takže... takže aj "štát" by ich mohol využiť nanajvýš ako Harmasan.
PS: Poznám fízla, ktorý ešte pred nástupom do "zboru" ako manažér v kine našiel USB kľúč - ten si okamžite privlastnil so slovami "No a čo, veď aj tak nevie, kde ho stratil! A keby aj vedel, nič sme nenašli - mohol to hocikto zobrať!".
Zdravím,
Ako seminárnu prácu mám porovnať MHD v Bratislave a vo Vilniuse, z pohľadu dostupnosti zastávok, frekvencie spojov, počtu liniek, infraštruktúry pre VHD( bus pruhy...). Vedel by mi niekto poradiť či a kde sú dostupné informácie o linkách v rozumnom formáte ( napr. GIS) pre ďalšie spracovanie. Dakujem
Už o tri týždne vypukne v uliciach Bratislava dopravný kolaps – okrem zjazdov pri Prístavnom moste uzatvoria aj celú ulicu Mlynské nivy. Magistrát posilní verejnú dopravu a navrhuje obchádzkovú trasu cez Páričkovu ulicu.
ďakujem za diskusiu k problematike tarifov a elektronických lístkov. svoj záver som si z nej urobil a vďaka Vám mám aj väčší prehľad v prepravnom poriadku.
Ano, ale kym sa spravi obstaravanie a realne sa dodaju uz skonci 5-rocna udrzatelnost projektu obnovy vozoveho parku. Okrem toho dovtedy mozno uz bude hotove zatrolejovanie Mlynskej a nevyuzite 30Tr sa mozu nasadit tam.
Tak dam jeden zo zivota:
pred Vianocami som trepal maly stromcek z Ovsista domov. Pristavil prazdny Citelis na 99 a k dveram sa nahrnulo asi 5 dochodcov. Otazka je kolko z nich si v autobuse chcelo sadnut?
Jeden. A to necestovali jednu zastavku.
Nehrabal som sa ku dveram a nechal som ich nastupit, aby mali cas si vklude sadnut. Ibaze skoro vsetci zamierili do priestoru pre kocik a ja som sa nemal kam upratat so stromcekom, takze som ich odtial musel slusne "vyhodit".
Dalsi priklad: svagor, chalan v produktivnom veku po nevydarenej operacii kolena, 2 zastavky prepocitava kedy nastane spravny moment a autobus bude v klude 60 sekund aby pri sadani neskoncil na zemi. Pohodlnejsie pre neho je stat.
Dalsi: plno cestujucich povazuje textilne sedacky za nehygienicke (ale treba uznat ze v poslednej dobe vyzeraju potahy naozaj cisto). Takze radsej stoja, nez by si mali sadnut.
MHD nie je luxusny autokar. Predpoklada sa kratka cesta masy cestujucich na male vzdialenosti. Dolezita je rychla vymena cestujucich na zastavke, kde su velke dvere a dostatocne siroke ulicky vyhodou.
100 ludi sto chuti. Ak nebudes tlacit tvoju jedinu pravdu, my nebudeme mat dovod obhajovat vozidla s usporiadanim, ktore je podobne tym, ako sa pouziva vo velkych mestach na linkach MHD.
Ako okamzite riesenie nevyhovujuceho stavu by bolo najlepsie zrusit 64 a vratit 41 celodenne na stanicu. Idealne dlhodobe riesenie je nakup parcialov a prepojenie liniek 203+41, co by zabezpecilo spolahlive a pohodlne spojenie nielen so stanicou ale aj s centrom mesta.
Je mozne, ze 64 nechcu zrusit preto, ze sa boja, ze im klesne vyprava 30Tr a mozu sa dostat do problemov s eurofondovym projektom na modernizaciu vozoveho parku.
Skús si prosím ťa zvyknúť, že vesmír sa netočí okolo teba. Tak ako sem každý píše za seba, tak ani ty by si nemusel zbytočne generalizovať a robiť zo seba samozvaného hovorcu rôznorodej masy cestujúcej verejnosti.
Nie, ja také nechcem. ja sedím v práci dosť. Len nech dávajú na L43 do lesa keď už robili na patronke tú nabíjačku. Čo tam majú podľa teba poslať, nejakú vrakosu?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
perets
Ako seminárnu prácu mám porovnať MHD v Bratislave a vo Vilniuse, z pohľadu dostupnosti zastávok, frekvencie spojov, počtu liniek, infraštruktúry pre VHD( bus pruhy...). Vedel by mi niekto poradiť či a kde sú dostupné informácie o linkách v rozumnom formáte ( napr. GIS) pre ďalšie spracovanie. Dakujem