Čital som to min.rok v niektorom článku, kde sa riešila zle nastavená zelená pre chodcov, ktorý často ostávali na stredovom ostrovčeku. Ten absilútne rozmerovo nevyhovuje množstvu chodcov.
Máte pravdu, za pevné sa neplatilo Siemensu. Ospravedlňujem sa za dezinformáciu; bolo to iba za dynamiku a semidynamiku. S odstupom pár rokov tá pamäť už nie je 100%tná.
Koľkokrát sa v ostatnom období zasahovalo do CSS Pekná cesta? Pretože od roku 2016 vnímam zhoršenie preferencie pre električky, keďže oproti minulosti dnes križovatka nepreferuje električky pred odbočovacími pruhmi, ergo autá detekované v odbočovacích pruhoch dostanú svoj signál a električka prednostne nie.
#228466
este doplnim, ze casto sa robia upravy na poziadanie, ktore by mali byt platene, ale na zaklade dobrych vztahov a z dovodu, aby sa pomohlo doprave v Bratislave v maximalnej moznej miere, sa aj plateny typ uprav vykona bezodplatne, ako typ "friednly favour";
bolo to tak v minulosti a aj v sucasnosti sa tak deje
#228464
samozrejme, ze nieco sa da povedat a nieco je know-how
#228466
toto mohla byt informacia v urcitom obdobi spred mozno 10 rokov, aj to len velmi kratku chvilu - hlavne islo o cas, kedy sa o preferencii MHD v Bratislave uvazovalo len vo velmi obmedzenych intenciach, ak vobec.
co sa tyka platenych uprav - rad by som to uviedol na spravnu mieru: existuje zmluva, podla ktorej su urcite upravy povazovane za elementarne, a tieto sa vykonavaju bezodplatne, teda v ramci zmluvy, a naopak - ine upravy sa povazuju za komplexne, ktore si vyzaduju vacsie ukony, a tieto su poskytovane za uplatu; obe strany sa vzdy riadili a riadia zmluvou, a to plati v obdobi, ked pan Petrik este pracoval v Siemense, ako aj po jeho odchode; urcite nie je pravdou, ze upravu pevnych planov si niekedy niekto nechal platit; jednak to dokaze samotne KDI na krizovatkach, pripojenych k dopravnej ustredni a druhak to je elementarny ukon;
samozrejme, ak sa bavime o uprave dynamickeho riadenia v intenciach zlozitejsich ako zmena dlzky fazy (teda parametricka zmena), ide o komplexny ukon;
#228471
Dubravka je riesena presne tak, ako pise IvanButo - samozrejme, za urcitych obmedzujucich podmienok; coskoro bude realizovana aj preferencia BUS na lavom odboceni zo Saratovskej do Alexyho;
#228448
prave krizovatka Vajnorska - Bojnicka (okrem dalsich dvoch: Racianska - Pekna c. a Gastanovy hajik) je projektovana a programovana prave odbornikmi z Ceskej republiky, ktori podla daneho prispevku dokazu vydolovat z kazdeho radica aj kazdu sekundu k dobru... takze v tomto pripade sa place na nespravnom hrobe
Pokiaľ viem, tak v Dúbravke sa práve riadenie vracia po vyvolanej preferenčnej fáze tam, kde bolo predtým.
A preferencia autobusov na ľavom odbočení Saratovská - Repašského pre linku 83 už existuje.
Uvažuje sa aj o doplnení preferencie pre linku 23.
Autobusy sú zdržiavané taktiež dvomi riadeným priechodmi pre chodcov, ktoré pred reškonštrukciou trate boli neriadené. Preferencia pre autobusy na týchto priechodoch neexistuje. Vtedajší HDI zamietol pripomienky, ktoré navrhovali neriadiť tieto priechody.
Neviem, kde bolo deklarované, že to bude prerobené v lete.
Bola zadaná objednávka a na preprogramovaní sa začalo pracovať. S novou zmluvou so Siemensom to nesúvisí.
To, že sa križovatky programujú vo Viedni, teda tie Siemensácke, bola informácia priamo od človeka zo Siemensu, ktorý bol "kontaktnou osobou" pre CDS (vtedy CSS) medzi Siemensom a patričnými oddeleniami Magistrátu. Preto keď zo Siemensu odišiel Emo Petrík tak zrazu mesto muselo za každú jednu úpravu CDS platiť (a to sa týkalo aj s pevným signálnym plánom), lebo jeho nasledovník (nasledovníci) to u nás nevedeli robiť...
To len ako info že ja som to počul z iného zdroja ako Vlk a považujem ho za dôveryhodný.
som rád za reakciu... viete mi prosím teda objasniť aspekty Bratislavskej dynamiky? Čo sa týka programovania - informácia o tom že sa tak deje vo Viedni bola ak manažéra SIEMENSu. Toto je dopravácke fórum, čiže aj ostatní sa radi niečo dozvedia, prípadne ma môžete kontaktovať na e-mailovú adresu, ktorú mám zverejnenú
Vážená slečno/paní, je příznačné, že pokoru vyžadujete od lidí, kterří se Vám snaží něco vysvětlit, ač s problematikou dopravy nemají nic společného ani nedokáží odstranit kolony ale Vám osobně pokora zcela chybí.
citam to tu uz casto a poslednych niekolko prispevkov ma akosi prinutilo, sa sem zaregistrovat a zareagovat na niektore fakty, ktore by sme mali informacne umiestnit na spravnu mieru.
Argumenty, ktore teraz pouzijem, nie su postavene na vode. Som clovek, ktory priamo riesi problematiku a viem povedat a vysvetlit, co, kde, ako a preco. Isty pan "Vlk" pise, ze krizovatky sa programuju vo Viedni. Ja odpovedam: Pan "Vlk", nie, sedim na Slovensku - a pre SR programujem svetelnu signalizaciu od roku 2011...
Pre uvod (mozno to tu uz niekde uvedene bolo - necitam to tu kazdy den) prikladam link k clanku, kde som sa raz uz vyjadroval k fungovaniu preferencie MHD na krizovatkach v Dubravke, kde taktiez pan Vlk v diskusii vyjadril dost zavazne a nepresne argumenty. Prinutilo ma to zareagovat prispevkom do diskusie, ktory bol nasledne vydany ako clanok.
Na vase otazky a dohady odpoviem strucne a jasne, mam dost inej prace, takze sa tym nechcem zdrzovat ani ja a zdrzovat detailami ani vas...
>Prečo sa vlastne na riadenie križovatiek používa nejake špeciálne zariadenie (radič) a nie obyčajný počítač?
Je to zariadenie, podliehajuce narocnym bezpecnostnym normam, pracujuce vo vonkajsom prostredi a s funkcionalitou, ktoru obycajny pocitac nedoda. Radic sa okrerm ineho sklada dokonca z niekolkych pocitacov kvoli bezpecnosti a zalohovaniu. Samozrejme, ze sa na jeho programovanie pouziva programovaci jazyk s nejakou syntaxou, sme predsa v digitalnej dobe a na nejake stopky alebo presypacie hodiny snad nikto nebude mysliet
Myslim, ze touto otazkou je zodpovedane asi vela, ak nie vsetko. Akykolvek iny programator z inej oblasti vie, co tym myslim - programovacim jazykom je mozne dosiahnut vsetko. Bavime sa samozrejme o novych radicoch, ale aj starsie typy, ktorych je este v BA stale vacsina, umoznuju podobny pristup, aj ked povedzme ze nie to, co uplne najmodernejsie verzie.
Budem sa opakovat, co je v linku, ale pre danu temu je to podstatne. Programator si sam nemoze povedat, ze tam to bude tak a tam onak. Na to su ludia - projektanti - ktori spravanie sa signalizacie navrhuju a zodpovedni, ktori ich navrhy schvaluju. Krizovatky, o ktorych sa tu bavime - Safko, Dubravka, Bosakova - to su vsetko vysledky ludi, ktori navrhovali dane CSS v case, ked pan "Vlk" sedel na Magistrate a mohol pripomienkovat. Vsetky tieto krizovatky sa museli na 3-4 (!!!) krat za rok-dva menit, pretoze ich riadenie bolo doslova strasne, a takym aj napriek tym upravam ostalo. Stalo to Magistrat dost penazi, ktore si zapytal sam ten, kto urobil svoj projekt nedosledne. Na rozdiel od toho krizovatky pri rozhlase sa od modernizacie z dovodu zleho projekcneho riesenia este upravovat nemuseli, az teraz sa po 3 rokoch od spustenia modernizovanej trate riesi ich uprava - co je ale bezna vec, kazda signalizacia by sa mala po cca 2-3 rokoch prehodnotit a upravit na aktualne intenzity.
Ja na rozdiel od pana "Vlka" nemam iba ekonomicku skolu, vystudoval som plnohodnotne softverove inzinierstvo a potom aj dopravne inzinierstvo a technologie, s ktorymi pracujem, ovladam do vcelku dobrej hlbky (ked uz utoci konkretnou fakultou).
No a ked som sa sem uz registroval, tak (pokial to nebude utocnym tonom) sa budem niekedy snazit vysvetlit konkretne dovody, preco nieco funguje tak, a nieco inak.
Vyriešiť dopravnú situáciu v Bratislave nie je ľahké a rozhodne to nebude trvať týždne ani mesiace. Pokiaľ Vám alternatívne trasy nepomôžu tak žiaľ, musíte čakať. V zápchach čakajú všetci, aj vodiči áut, proste východná časť mesta je na tom dosť zle, čo sa dopravy týka. Ja to niekedy zažívam tiež a viem, že sťažovať sa by mi nikde a nikdy nepomohlo... Inak vysvetlené to bolo úplne normálne, naozaj neviem čo ste od nás očakávali...
To čo popisujete že sa stalo je presne to, čo požadujete. Riadenie nejde na začiatok ale vracia sa do fázy ktorá bola predčasne ukončená (má stanovené parametre v dĺžke zelenej a v počte zaradenia za cyklus, ktoré ak nie sú splnené, vracia sa riadenie späť do tejto fázy). V súčasnosti sú priority nastavené: Električky, doprava, chodci (tí sú zaraďovaní bez výzvy automaticky v príslušnej fáze). Je ľahké nastaviť prioritu chodcom, doposiaľ však toto žiadané v tejto konkrétnej križovatke nebolo, práve naopak, žiadaná bola prejazdnosť dôležitých komunikácií aj s ohľadom na pohyb MHD.
Otázka úplnej lamy: Prečo sa vlastne na riadenie križovatiek používa nejake špeciálne zariadenie (radič) a nie obyčajný počítač? Je to kvôli robustnosti riešenia (v súvislosti s bezpečnosťou), alebo je za tým niečo iné? Lebo mám pocit že tie radiče prinášajú milión obmedzení, ktoré nie sú úplne hodné roku 2018. Prečo sa to nenechá riadiť normálnym počítačom cez program napísaný bárs aj v Jave, s tým že špecializovaný HW by sa používal len na samotné zobrazenie signálov určených tým počítačom?
Nezožerte ma, prosím, fakt tejto technike nerozumiem
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mp20
citam to tu uz casto a poslednych niekolko prispevkov ma akosi prinutilo, sa sem zaregistrovat a zareagovat na niektore fakty, ktore by sme mali informacne umiestnit na spravnu mieru.
Argumenty, ktore teraz pouzijem, nie su postavene na vode. Som clovek, ktory priamo riesi problematiku a viem povedat a vysvetlit, co, kde, ako a preco. Isty pan "Vlk" pise, ze krizovatky sa programuju vo Viedni. Ja odpovedam: Pan "Vlk", nie, sedim na Slovensku - a pre SR programujem svetelnu signalizaciu od roku 2011...
Pre uvod (mozno to tu uz niekde uvedene bolo - necitam to tu kazdy den) prikladam link k clanku, kde som sa raz uz vyjadroval k fungovaniu preferencie MHD na krizovatkach v Dubravke, kde taktiez pan Vlk v diskusii vyjadril dost zavazne a nepresne argumenty. Prinutilo ma to zareagovat prispevkom do diskusie, ktory bol nasledne vydany ako clanok.
https://www.bakurier.sk/sekcie/napisali-ste-nam/clanok-napisali-ste-nam-ad-nervozni-vodici-na-krizovatkach-v-dubravke-je-to-do-placu
Na vase otazky a dohady odpoviem strucne a jasne, mam dost inej prace, takze sa tym nechcem zdrzovat ani ja a zdrzovat detailami ani vas...
>Prečo sa vlastne na riadenie križovatiek používa nejake špeciálne zariadenie (radič) a nie obyčajný počítač?
Je to zariadenie, podliehajuce narocnym bezpecnostnym normam, pracujuce vo vonkajsom prostredi a s funkcionalitou, ktoru obycajny pocitac nedoda. Radic sa okrerm ineho sklada dokonca z niekolkych pocitacov kvoli bezpecnosti a zalohovaniu. Samozrejme, ze sa na jeho programovanie pouziva programovaci jazyk s nejakou syntaxou, sme predsa v digitalnej dobe a na nejake stopky alebo presypacie hodiny snad nikto nebude mysliet
Myslim, ze touto otazkou je zodpovedane asi vela, ak nie vsetko. Akykolvek iny programator z inej oblasti vie, co tym myslim - programovacim jazykom je mozne dosiahnut vsetko. Bavime sa samozrejme o novych radicoch, ale aj starsie typy, ktorych je este v BA stale vacsina, umoznuju podobny pristup, aj ked povedzme ze nie to, co uplne najmodernejsie verzie.
Budem sa opakovat, co je v linku, ale pre danu temu je to podstatne. Programator si sam nemoze povedat, ze tam to bude tak a tam onak. Na to su ludia - projektanti - ktori spravanie sa signalizacie navrhuju a zodpovedni, ktori ich navrhy schvaluju. Krizovatky, o ktorych sa tu bavime - Safko, Dubravka, Bosakova - to su vsetko vysledky ludi, ktori navrhovali dane CSS v case, ked pan "Vlk" sedel na Magistrate a mohol pripomienkovat. Vsetky tieto krizovatky sa museli na 3-4 (!!!) krat za rok-dva menit, pretoze ich riadenie bolo doslova strasne, a takym aj napriek tym upravam ostalo. Stalo to Magistrat dost penazi, ktore si zapytal sam ten, kto urobil svoj projekt nedosledne. Na rozdiel od toho krizovatky pri rozhlase sa od modernizacie z dovodu zleho projekcneho riesenia este upravovat nemuseli, az teraz sa po 3 rokoch od spustenia modernizovanej trate riesi ich uprava - co je ale bezna vec, kazda signalizacia by sa mala po cca 2-3 rokoch prehodnotit a upravit na aktualne intenzity.
Ja na rozdiel od pana "Vlka" nemam iba ekonomicku skolu, vystudoval som plnohodnotne softverove inzinierstvo a potom aj dopravne inzinierstvo a technologie, s ktorymi pracujem, ovladam do vcelku dobrej hlbky (ked uz utoci konkretnou fakultou).
No a ked som sa sem uz registroval, tak (pokial to nebude utocnym tonom) sa budem niekedy snazit vysvetlit konkretne dovody, preco nieco funguje tak, a nieco inak.
Michal