to mas este v pohode, ale viac sa vyskytuje pripad ze ides vedla busu a ten uj co sedi za volantom bez toto aby sa kukol do zrkadla na lavej strane vyjde zo zastavky a ohrozi teba. to uz je pomaly na trestne oznamenie.
Som nevedel že nekonečné prúdy cyklistov sú take rozšírené. Lebo pri jednom individuálnom cyklistovi je to nezmysel. Vytvoríš viac problémov ako vyriešiš.
K prvému odseku len toľko že v rámci tejto debaty pracujem s fyzikou v reálnom svete Inak v praxi existujú napr. "nekonečné" pásy aút na hlavnej ceste, ktoré sa riešia tým že skôr či neskôr sa niekto prednosti vzdá. Podobne aj v tvojom nekonečnom zástupe cyklistov by sa niekto taký našiel.
Stále nerozumiem tomu "rešpektovaniu zastávok", lebo som sa zas dočkal len všeobecných fráz bez nejakeho praktického príkladu. Cyklista sa blíži k zastávke a má spraviť čo? Teleportovať sa inde, odskočiť si na kávu, alebo čo? Pobozkať označník?
A čo ak ten pás cyklistov nemá koniec? ? ako sa dostane autobus k zastávkovej hrane?
Pod rešpektovaním zastávok mám na mysli zohľadňovanie možnosti, že by na zastávke chcel zastaviť autobus a chceli by z neho/do neho nastúpiť cestujúci. Nevrav mi, že si ešte cyklistu nerešpektujúceho zastávky nevidel.
Samozrejme, v takejto spornej situácii sú obe strany náchylné na omyly a tie sa dajú riešiť aj inak ako podtlakovkou.
Ak pôjde súvislý pás cyklistov a nebude možné ich obehnúť cez priľahlý pruh, tak autobus pôjde do zastávky zníženou rýchlosťou za nimi, presne tak ako keby pred ním išiel napríklad traktor, alebo iné pomalé vozidlo.
Ako vyzerá "rešpektovanie zastávky" zo strany cyklistu?
Jazda na bicykli po pravej strane cesty v mieste kde nie je cyklopruh nie je "robenie naschválov", ale jazda presne podľa zákona a zdravého rozumu. Stále si nepovedal ako inak si to predstavuješ.
Cyklopruhy samozrejme pribúdať majú a to je presne riešenie takýchto situácií. Ale domnievam sa že nenavrhuješ aby cyklista zobral lopatu a začal tam ten pruh stavať, takže dovtedy kým ho tam nepostaví niekto na to určený bohužiaľ bude musieť jazdiť po ceste.
Gratulujem ku krásnej straw man fallacy ? A čo ak pôjde po krajnici súvislý pás cyklistov, ako sa má autobus legálne dostať na zastávku? To je v podstate likvidácia verejnej dopravy.
V prvom rade, už som videl aj cyklistov, ktorý rešpektovali zastávky. Hoci zo zákona nemuseli, ale rešpektovali. Aj ty keď ideš na diaľnici a pomalé auto sa pripája z vjazdu na diaľnicu, tak, za predpokladu voľného ľavého pruhu, sa preradíš, hoci ti to zákon neprikazuje. Tak rovnako existujú aj cyklisti, ktorý nerobia autobusom naschvály. Pretože to nie je o vodičoch autobusov, ale o cestujúcich.
Ak tebou uvedený príklad nastáva, tak potom je samozrejme úlohou mesta vybudovať na danom mieste bezpečnú cyklotrasu a nie sa spokojne prizerať na stav, v ktorom jazdia cyklisti v BUS pruhoch s tebou uvedenou frekvenciou. To zrejme v slušných mestách nie je cieľový stav.
Pri justičáku bol samozrejme hulvátom vodič. Nič iné som nikdy netvrdil.
Týždeň mobility určite nie je len o bicykloch, ale je aj o nich. Cyklista tu bol ohrozený a obmedzený, nie trolejbus - keby to bolo naopak (a občas to býva, samozrejme, sú aj idoti na bicykloch), staval by som sa k tomu rovnako.
Podľa teba by si cyklista mal dať "5 minút pauzu" vždy keď ho dobehne autobus? A keď potom príde ďalší autobus tak čo? To je v podstate likvidácia cyklistickej dopravy, lebo keby tak mali ľudia jazdiť tak to ten mód dopravy zásadne spomalí, prípadne úplne znemožní jazdu na niektorých komunikáciach.
Fakt asi nechápem aká je tvoja predstava o cyklodoprave ak vzorová predpisová jazda na kraji cesty je ešte stále zlá (hoci ja sa stotožňujem s tým že pre bicykle by povinnosť jazdy pri pravom okraji pruhu platiť nemala, t.j. mali by jazdiť stredom pruhu).
d p b začal s tým, že keď už je ten týždeň mobility, nemusel by DPB zamestnávať buranov trúbiacich na bicykle. Tak som chcel naznačiť, že týždeň mobility nie je len o bicykloch.
A toleranciu je potrebné na oboch stranách. Odporúčam návštevu sobotnej Železnej.... Cesťáčik, Saganov dres za 2,49 € z Aliexpressu a pekne pretekať s autobusom. Pred každou zastávkou dobehol autobus toho istého cyklistu a musel brzdiť, aby ho nechal podbehnúť. Na ďalšej zastávke ho zase dobehol a toto sa opakovalo celú trasu. Ľudí hádzalo a cyklista sa ani neunúval dať si 5 minút pauzu. Takto by to nemalo vyzerať.
Takisto sa pred pár dňami alebo možno týždňami rozoberalo, ako na bicykli riešiť zlých vodičov MHD a odporúčanie bola jazda viac v jazdnom pruhu.
Tak ja fakt neviem ako to v praxi má vyzerať. Človek čo ide na bicykli má vždy keď ide autobus (ktorý uvidí očami na chrbte) zosadnúť, zísť na chodník aby veľavážený autobus mohol prejsť a potom ísť ďalej? Či čo? Proste tu išla cyklistka, ktorá podľa opisu jazdila presne predpísaným spôsobom a vodič trolejbusu podľa opisu reagoval neadekvátne a nebezpečne (áno, zatrúbiť niekomu pri uchu je akurát tak dobrý spôsob ako dosiahnuť že z toho bicykla spadne - a hádaj pod koho vozidlo).
Ja žiadne skupiny nedávam do roviny nepriateľov (a nemám ani pocit že by to spravil "d p b"), tu sa bavíme o jednom konkrétnom buranovi za volantom trolejbusu. Jeden vodič nie je skupina.
Nerozumiem vôbec tej časti s konkurovaním si a týždňom mobility len pre cyklistov. O tom predsa nebola reč.
Ani sa nečudujem. Za jeho primátorovania sa vlastne čo v oblasti verejnej dopravy zlepšilo? Koľko bus pruhov sa zriadilo? (ten v Lamači mám počítať?), koľko trolejbusových tratí? Ok, minulé vedenie stavalo trate, hoci niektoré boli zbytočné. O vzťah k chodcom pomlčím.
To, že som tieto dve otázky dal dokopy neznamená, že som to stotožnil aj v prípade tejto cyklistky. Sám jazdím aj po cestách na bicykli a ak za mnou ide BUS, snažím sa mu uhnúť. Zároveň si nenavrávajme, že medzi vodičmi VD nie je veľa hulvátov. V súvislosti s týždňom mobility je preto smutné, ak sa tieto dve skupiny dávajú do roviny nepriateľov. Žiaľ, sú prípady, kedy tomu tak (buď z jednej, alebo z druhej strany) skutočne je.
Posolstvo môjho príspevku bolo, že týždeň mobility nie je len pre cyklistov, ale aj pre cestujúcich verejnou dopravou a teda nemali by si tieto dva druhy dopravy zbytočne konkurovať.
Apropo, tak ma este napadlo, bude DP nieco robit s tymi oznacovacmi oranzovymi? To je strach a hroza oznacit si listok . . . . Ak nieje funglovka priamo zo stanku alebo automatu tesne pred prichodom zakupeny, tak je umenie si oznacit listok . . . je bezne, ze az 3-4 oznacovat akceptuje listok, a nielen u mna . . . Je zaujimave vidiet pobehujucich ludi v dopravnom prostriedku, ti zo zadu bezia dopredu, ti co nastupili v predu bezia dozadu v zufalej snahe oznacit si listok mysliac si ze inde to funguje . . . az kym ich ti co to uz absolvovali nevratia so slovami ze ani tam to nejde . . . potom sa niekomu podari jeden listok oznacit, automaticky sa tam vytvori fronta lebo tento funguje . . . zlate krvavocervene oznacovace, tie fungovali na prve zasunutie . . . listka myslim
To je jasne, že v prvom rade v BA je problém nikdy sa to tak nerobilo, ale určite aj kvôli zmätkom je lepšie ak príde električka na nástupište. Menej chaosu spôsobíš ľuďom tým, že vystúpia na nástupišti ako tým že odídeš z výstupišťa. A to fakt stačilo dať tu jednu výhybku naopak, ak i už rovno kríž, čo by bolo najoptimálnejšie riešenie. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
omg123