Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: falaise #227711:
Skôr s tebou je ťažko. Tvoj príspevok je: 10 % trafíš klinec po hlavičke a 90 % nasrdeného balastu. Na čo?

Chýba krízový manažment v doprave na Slovensku. Ako v ŽOD, PAD tak aj v MHD. To vieme. Vieme, že napríklad pravidelne vytápa podjazdy, cez ktoré jazdia električky a potom nastáva kolaps. Aj to vieme. Máme v BA vytvorený krízový plán? Máme v ZSSK vytvorený krízový plán? Nie. Nič také nie je. Naozaj musí každá mimoriadna udalosť zdržať vlaky na 2 a viac hodín? Nie.

Myšlienka spôsobilej osoby so svetlom, ktorá sprevádza osoby v koľajisku k stanici, alebo posunovacej lokomotívy nezávislej trakcie, ktorá z najbližšej dopravne dotiahne vlak aspoň k nástupištu je tiež dobrý štart.

Ale načo ten balast o Radičovej, Ficovi a Dzurindovi? Veď si bol na úrade a dobre vieš, že keď sa zmení politické vedenie a dosadí sa nový šéf na čelo ZSSK (mimochodom súčasné vedenie nie je najhoršie), tak nedostane 5000 ľudí výpoveď, aby ich nahradilo 5000 nových ľudí.

A to som chcel povedať svojim príspevkom. Non stop obviňuješ manažment (ktorý má svoje maslo na hlave), ale ľudí, ktorí tam pracujú 20ky rokov a súčasný žalostný stav budujú nespomínaš. A nie, tým nemyslím chudáka rušňovodiča, alebo sprievodcu, ktorý tam pracuje mesiac aj s topánkami.
Reakcia na: S499.1023 #227709:
S tebou je ťažko ... Však napíš čo urobili dobre, čo zle a čo mohli vôbec spraviť lepšie, ak sa dalo. Neobhajujem svojich rodičov ty blbeček! Sa uvedom už! Vždy hovorím konkrétne o istej skupine ľudí a pozícií. Keby si vedel čo trepeš, tak si dáš kladivom po hlave za nepravdy čo píšeš bez poňatia o tom, ako sa veci majú v skutočnosti. Niekedy byť lepšie stará echt modrá guma ako vzísť z prasknutej gumy ako ty napríklad. Bohužiaľ ... aspoň keby si na odstránení svojej retardácie pracoval ale ty to pestuješ a ešte sa serieš do života iným hajzlík.

No a čo chceš u ZSSK obhajovať a u ŽSR? Že tam nevedeli nikoho pre tých ľudí 3 hodiny poslať? Kopa ľudí na ŽSR a ZSSK to kritizuje, že tí, čo mali služby prd robili. Resp. ZSSK tam poslalo 721 ale keďže 671 nemal adaptér, tak prd z toho bolo, pretože vedenie dosadenie tebou ospevovanými štandardnými politikmi má iné priority než nákup potrebného počtu daných adaptérov, a o opravách ani nehovorím. Tvoj Mickey Dzurinda kŕmil zlodejské ŽOSky, robil to po ňom Fico, Radičová a zas Fico. Tak sa spamätaj, pretože tento bordel na železnici spôsobili tebou milovaní politici s ich nomináciami! Tak aspoň keby si sklapol zobák a priznal, že podporuješ tých, čo tu len škodia.
Reakcia na: Ike #227706:
Kupovali sa ojazdené vozy zo SAD Zvolen, SAD Trenčín a SAD Prievidza, ako bolo spomenuté, 954, Axer a C9,5. Niektoré vozy ešte nestihli prejsť generálkou, t. j. nemajú celý polep (lak), klímu alebo displeje.
Za príspevok #227705 dávam Dunčovi plusku, za všetky ostatné mínusku. Nebol tam ale teoretizuje ako špičkový manažer, všetkých a všetko tu ozvracal svojou nekonečnou nenavisťou. Rozoberať to nebudem, pretože by som musel pred tým hlupákom obhajovať ZSSK a ŽSR, hoci to býva opačne. Obhajuje akurát tie staré echt modré gumy ako je rodina, z ktorej vyrástol.
Reakcia na: Ike #227706:
A jazdia od polovice augusta.
Reakcia na: Ike #227706:
Áno od SAD Zvolen nakúpili nejaké Karosy C954E a 4ks C954. Jeden ojazdený Axer BL-671RK jazdí už od prvej dodávky ojazdených vozidiel.
Slovak Lines má nové vozítko(a)?

Dnes som v Lamači videl na linke 269 Karosu (zdalo sa mi, že Axer), celú bielu s červenými pásmi, s čelným transparentom na celú šírku, EČV BL-xxxTD (teda relatívne nedávno zaregistrovaná). Nejaký second hand?
Reakcia na: ratataj #227704:
No, lenže ber do úvahy, že len tak si vypustiť cestujúcich z vlaku za tmy, keď nikto nie je označený v tme žiadnym reflexným prvkom je skok do basy minimálne jednou nohou, alebo aspoň na riadny prúser u zamestnávateľa. Tí ľudia mali byť evakuovaní z vlaku keď tak v doprovode osobou, ktorá je oprávnená na vstup do koľajiska a je viditeľne označená a má pri sebe vysielačku, alebo mobil, ktorým sa môže dorozumievať v najbližšej dopravnej kancelárií s výpravcom a opačne aby on vedel jeho vyrozumieť, ak niečo pôjde po trati. Zdravý rozum použiť treba, ale zas nie zavariť si.
Reakcia na: falaise #227702:
to nie je o bezpečnostných zložkách, ale o zdravom rozume. stačilo sa dohodnúť s vlakovou čatou ktorým smerom budú púšťať ľudí von a po tej strane neposielať vlaky, následne vlaková čata vypustí ľudí bezpečne von . teda pomaly jednými dverami, ktoré sú najdalej od mesta nehody. súprava nech si tam potom stojí aj týždeň. keď to pri podobných nehodách zvládajú vodiči električiek, a to často musia riešiť aj premávku na ceste, tak nevidím dôvod aby sa to v mimoriadnom prípade neurobilo aj na železnici. a neuveríš, toto riešenie som zažil vo vlaku reálne v praxi. len to chce , ako som písal vyššie, použiť zdravý rozum.
Reakcia na: ratataj #227701:
Ako Ander hovorí :"Ta ja nikda nezabudnem ...", ako sa niektorí dopravcovia bijú do hrude, že ako oni prijímajú len kvalitu. Čím ďalej, tým o tom viac pochybujem. O znalostiach reč byť nemôže dakedy vôbec a o záujme nejakom nad rámec nevyhnutných povinností už vôbec. Tam je celý kameň úrazu a navyše nikto zodpovedný za výchovu mladej krvi a motiváciu súčasných zamestnancov preto ani nič nerobí, lebo v duchu hesla :"Každému svätcovi smerujú ruky k sebe.", tak aj pristupujú k remeslu a kolegom.
Reakcia na: ratataj #227698:
Inak sa mi počíta ako na každom dni polície, hasičov a záchranárov nacvičujú a predvádzajú krízové situácie. Potom padne jedna trolej a 3h nevieme cestujúcich dostať z vlaku. Keby bola vojna, tak si to môžeme rovno hodiť s týmito bezpečnostnými zložkami vrátane ondulátorov vzduchu z NATO, ktorí nacvičujú, presúvajú sa a nič z toho v podstate. Veď grékom hranice nechránia, maďari si to musia svojpomocne za záchvatov niektorých papalášov a aktivistov, a taliani a balkánci detto svojpomocne.
Reakcia na: falaise #227700:
veď práve to je ten problém, že to "riadia" ľudia čo o tom nemajú ani šajnu, a ešte sú aj tak ješitní, že keď to niekto vyrieši za nich a dá im hotové riešenie, tak to odmietnu, lebo "ja som povedal" ...
Reakcia na: ratataj #227698:
Dispečer podľa slova "dispatch" prepájať vlastne vôbec niečo na Slovensku prepája, resp. koordinuje? Mám pocit, že dispečeri skôr rozvracajú to, čo má pasovať dokopy. Mám vedomosti o tom, že za dispečerov sa zamestnávajú frajerky, príp. kamaráti zamestnancov na železnici a to bez akejkoľvek súdnosti. Keď už dispečer nevie si otvoriť program na sledovanie vlaku keď má "home office", nevie, že na Gemer nemôže poslať elektrický rušeň, alebo, že jednosmerku za Púchov od východu na západ "neprepašuje" vlastnou silou, alebo opačne striedavinu za Púchov na východ, príp. tabuľka normatívov HKV a tabuľka traťových pomerov je neznámy pojem ... Tak ťažko. A to som v poslednej vete opisoval stav u zopár súkromníkov ... ?
Reakcia na: Ike #227697:
Aký triedny boj??? Bola reč o prevádzkových zamestnancov na čo si reagoval viď. nižšie! Neskoro sa obhajuješ, že si myslel iných. Mal si skôr špecifikovať a nie hovoriť všeobecne o starej garde. 2x premysli a raz píš. A čo máš s mojou angličtinou nechápem. Rozšír si trochu poznanie prekladu slov, ktoré sa dajú preložiť vo viacerých významoch. Hento čo som preložil bol ako následný príklad blbého doslovného prekladu, ktorý však ironicky pasuje na stav na Slovensku. A buď bez obáv, hulvát je aj Jan-čurák, len sa to toľko nerozmazáva, príspevky sa vymažú a dotyčného ešte stihne RJ poriadne poškodiť aby nedajbože sa nezamestnal u konkurencie, pretože bohužiaľ v postboľševickom režime udavačov je viac slovo idiota a opľúvača, ako slovo samotného človeka, ktorý je terčom sprostých drístov premotivovaného teamleadera alebo iného premotivovaného tajtrlíka.
Reakcia na: falaise #227692:
nebol som tam, ale myslím si, že prúd bol dávno vypnutý, resp. to po strhnutí vyskratovalo. skôr si myslím, že po cca dvoch hodinách sa jednoducho v súprave vybilli batérii a nastala komplet tma. ak by to bolo pod prúdom tak by nebol problém stiahnuť vlaky nazad na hl.st.

s tou druhou časťou súhlasím, tam treba porobiť poriadok. nie raz sa stalo, že výpravca najprv navrhne riešenie, potom prosí a nakoniec nadáva, ale dispečer sa rozhodol a hotovo.
Reakcia na: falaise #227695:
Ty a tvoj triedny boj. A k tomu ešte aj prvotriedna angličtina. To ani nebudem komentovať. Ja som vo svojom príspevku absolútne nespomínal pracovníkov prvého kontaktu alebo manažment. Niektorí veteráni sedia v kanceláriách (alebo keď chceš - v manažmente) a nie sú ochotní uvedomiť si, že dnes je konkurencia v podobe automobilovej dopravy a že železnica musí mať pridanú hodnotu a tou nie je že "možno mi príde vlak a možno ucelený príde do cieľovej stanice", ale špičkový servis.
Pri podávaní sťažnosti odomňa pýtajú aj cestovný doklad, lebo ma upodozrievajú, že možno som ani nebol zákazníkom ZSSK v čase kolapsu.
Regiojet do DS je motor, do Prahy v tom čase nepremáva.
Oni fakt sú niekde v inej slnečnej sústave.
Reakcia na: Ike #227694:
Koľko "veteránov" poznáš osobne aj? Ja poznám mladých aj starých a je to individuálne. Základným kameňom úrazu je prístup vedenia (manažmentu), ktorý bohužiaľ napĺňa význam doslovného prekladu slova "manage" = dovoliť si. Dovoľujú si na rádových zamestnancov, ktorí majú niečo odrobené, skúsenosti, vedomosti a na nich šetria ale na sebe nie. Sebe nadeľujú prémie, cesty zahraničné s nocľahom za 500 eur na noc a pod. Akú motiváciu má veterán keď zarába po 30 rokoch služby 800-850 za non-stop službu a rozbitý biorytmus plus zdravotné problémy? To ešte výpravca má nástup na rovnakom mieste a robí 7-19 a 19-7 alebo 6-18 a 18-6. Ale čo vlakové čaty a rušňovodiči? Vieš čo majú tí ľudia s chrbticou a ušami po 30 rokoch jazdy na 750/754/757? Bolesti hlavy, poruchy spánku, trávenia, problémy s rukami a nohami (z chrbtice). K tomu prespávanie mimo domova na noľahárni. Nech sa páči, nech ide predstavenstvo, GR, hovorca a riaditelia odborov a úsekov okúsiť tento chlebík. To ešte za tie peniaze čo majú rádoví zamestnanci môžeme byť radi, že nás vôbec má kto voziť. A nehovoriac o krátení normatívov nástupu a výstupu, keď sa niečo dovrzá na trati, tak domov prídeš o 2-3h neskôr a v mzde ti to vieš ako zohľadnia. Príp. pomôžeš cestujúcim, zabrániš tomu aby mali finančnú ujmu na cestovnom alebo inak, alebo inde pohotovo zareaguješ a prd, žiadna vďaka. A tvoje žvásty bezočivé, že oni nerozumejú jednoduchému cieľu sú ako cez kopírák toho, ako o nich vedenie zmýšľa. V prvom rade aspoň základné podmienky keby boli na výkon práce. T.j. uniformy, obuv, bundy, technika na tarifné odbavenie, taška na batožinu, spoľahlivé vozne a rušne, a čisté solídne nocľahárne. Tento základ keby bol a trocha ľudskejšieho prístupu, že im na pol roka prihodia prémie, tak by to bolo už o inom. O platoch ani nehovoriac. Ale nie, že nezarobíš ani 700 čistého a máš na krku drzé vedenie, nadriadeného, neraz doondené ŽKV, k tomu aj vlakovú dokumentáciu a ešte aj drzých či agresívnych cestujúcich a nevieš čo máš skôr ratovať, pretože normovači dostávajú plat za židáčenie na prevádzkovom personále a tak sa počet personálu vo vlakovej čate stanovuje nie reálne, aká je obsadenosť vlaku za sledované obdobie alebo kapacitu, ale stanovuje sa podľa počtu náprav, pričom niektoré vozne sa násobia zlomkovým indexom. Výsledok je, že na narvaté EC Praha - BA - Budapešť máš dvoch sprievodcov. To nie je med lízať, že klieštikmi cvakáš lístočky a tváriš sa prísne, takže budíček! Ale čo ti budem hovoriť. Mne stačí povedať raz a vidieť. Ak ti nestačí, tak sa odvez, a ak nevnímaš, tak si podaj žiadosť o zamestnanie a môžeš vyskúšať. Dobre?
Reakcia na: falaise #227693:
Ja mám práveže opačné skúsenosti. Väčšina zo "starej gardy" považuje cestujúcich za prekážku na stavebnici 1:1. Kindermanažment je zase druhý extrém. Ale ver mi, že mnoho veteránov sa na železnice pozerá s klapkami na očiach a nerozumie jednoduchému cieľu: "tu je cestujúci a ten sa chce pohodlne a jednoducho dopraviť do cieľa - ak zlyháme, pôjde autom".
Reakcia na: Max #227687:
Nie tie organizácie sú na vine, veď ono to vie aj dobre fungovať, nie všetci tam sú blbci. Ešte stará garda, čo pozná predpisy a vie robiť a dáva do toho srdce, to je o inom (nie zas všetci, niektorí už len strihajú meter a majú na saláme). Ale toto, že 3h kdesi vo vlaku mrznúť lebo padla trolej? Toto za socíku neexistovalo a to neboli mobilné telefóny, ale len prísť fyzicky k pevnej linke. Čím viac techniky, tak tým horšie. Už keď ten mobil má ten človek, tak snáď vytočím číslo a volám kade sa dá a pýtam sa, že čo robiť. A keď už aj sú moji kolegovia zabednení tupci, že 2 hodiny nevedia vypnúť prúd, tak zavolám 150 (HaZZ) a 158 (PZ), aby pomohli s evakuáciou ľudí a urýchlili konanie na železnici, keďže môže ísť o život.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.