Od vzniku schemy dennych liniek DPB su farbami oznacene tie linky, ktore jazdia v interale do 10' v spicke a do 15' v ostatnych rezimoch. Inak povedane, najdolezitejsie linky v meste, ktore jazdia stale, casto a ktorymi cestuje drviva vacsina cestujucich. Je tam zopar vynimiek: 6, 7 - elektricky; 31/39, 83/84, 93/94 - na podstatnej casti trasy tvoria zvazok s parametrami nosnej linky; 61 kvoli letisku.
Schema nehovori o tom, ci nejaka MC ma alebo nema nosnu linku. Koniec koncov, ak je niekde jedna linka, je asi aj nosna, kedze tam ani ina nie je. Schema hovori o zvyrazneni najpouzivanejsich liniek, kde je predpoklad, ze ich aj najviac v scheme budu hladat cestujuci.
Dalo by sa ist aj bruselskym sposobom, kde ma kazda linka v meste svoju vlastnu farbu. Ale to by sme najskor museli mat bruselske linkove vedenie a nie kopec subeznych liniek. Ak je navyse farebne uplne vsetko, znamena to, ze ziadna linka nie je dolezitejsia nez ina, co ale v pripade BA nie je.
Kludne si ktokolvek namiesto casu venovaneho kritizovaniu moze nakreslit taku schemu, kde kazda MC ma aspon jednu farebnu linku. Budu sa tam miesat farebne linky, ktore v spicke jazdia raz za 4 minuty aj raz za 15 minut, o sedle nehovoriac. Akurat tym sa cely koncept farieb pochova a uz by bolo lepsie mat doterajsiu schemu s dvomi/tromi farbami podla trakcii, z ktorej budu jasne len trasy, nie vsak ich celomestsky vyznam.
Národná diaľničná spoločnosť totiž v súvislosti s výstavbou nultého obchvatu Bratislavy (D4/R7) plánuje približne v polovici septembra uzavrieť zjazd z Prístavného mosta na Bajkalskú ulicu.
Z tebou vymenovaných nepovažujem ani jednu za nosnú linku. Možno 70 je základnou linkou pre Podunajské Biskupice, ale určite nosnou linkou z pohľadu celej siete MHD.
Koncepcia, ak ju dobre chapem, je ze nosne linky maju svoje farby, zatial co doplnkove linky su sede. Toto je reflektovane aj v scheme liniek, kde nosne ("farebne") linky su zvyraznene, zatial co doplnkove su vyznacene spolocnou farbou. To je aj odpoved na tvoju otazku, preco su dve trolejbusove linky sede - trakcia nerozhoduje, ide o "nosnost" / interval. Sedou su doplnkove linky 64 a 211.
Pri CP mi to v principe neprekaza, len mi to pride zbytocne (a v niektorych pripaoch trochu skarede). Skor s tym mam problem pri scheme liniek, ktoru to robi dost neprehladnou. Nech je ako chce, aj v pripade CP, aj v pripade schemy ide o obrovsky posun vpred, tak ak toto je cena, tak budis.
neviem na co je dobre oznacit kazdu linku inou farbou.a podla coho vyberali ktore busove linky budu mat inu farbu? preco zostali dve trolejbusove linky sede? aj toto ma niekto ako napln prace? tak ako niekto postupne nahodne pridaval zastavky na znamenie bez toho aby vedel kolko sa ta zastavka vyuziva.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec