Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Citujem príspevok z diskusie priamo na stránke TVBA:
>>> Veľmi smutné. Zvolebnieva sa a tak politici, bez toho, že by rozumeli problematike, sľubujú nereálne - teda opäť metro. U pána Vlčeka je to pochopiteľné, bol by sám proti sebe, keďže dlhé roky sa o metro v Bratislave snažil. Ale to, že metro opäť presadzujú neodborníci - poslanci - je bohužiaľ typické politikárčenie. Metro nie je riešením (bolo by, keby sa stal zázrak, niekto by zaplatil jeho výstavbu a potom aj prevádzku - ale to je z ríše snov), lebo nie je reálne. Navrhovať nereálne riešenia je hlúposť. Táto hlúposť spôsobila súčasné bratislavské dopravné problémy. Namiesto reálneho riešenia v podobe intenzívnej výstavby električky do nových štvrtí sa nerobilo nič s odkazom na spomínaný zázrak - metro: Raz ho tu budeme mať a potom sa situácia vyrieši - lenže kedy? Bratislava potrebuje riešenie ihneď a potrebovala ho už pred 40 rokmi, keď sa hlúpy nápad s metrom zrodil. Pritom stačí porovnanie s Brnom a Ostravou, s mestami o niečo menšími ako Bratislava, avšak s temer dvojnásobkom električkových tratí. Krásnym príkladom, ako sa doprava riešiť má, je anglický Manchester. Je porovnateľný s Bratislavou (0,5 mil. obyvateľov), avšak celá aglomerácia je oveľa väčšia (2-2,5 mil. obyv.). Takže väčšie mesto v oveľa bohatšej krajine. V roku 1990 bol Manchester závislý len na prímestských vlakoch (tie však neriešili mestskú dopravu) a na autobusoch stojacich v zápchach. A ani v takej bohatej krajine, akou je Británia, si netrúfli budovať v Manchestri metro. Lebo vedeli, že to nikto nezaplatí. Orientovali sa na električkovú dopravu. A výsledok? V roku 1990 (začiatok výstavby) nula kilometrov električiek, za 28 rokov budovania 92 kilometrov. A ďalších 6 km je rozostavaných. Za ten čas zvládla Bratislava postaviť 2 km električiek a sieť rozšíriť z 38 km na 40 km. Potrebuje to komentár? Občania, nenechajte sa oblbnúť nereálnymi sľubmi nekompetentných politikov!
Reakcia na: akela #227450:
Metro je nový systém s vysokými vstupnými nákladmi. Otázka znie, čo má priniesť. Ty si to už naznačil. Ľudia nechcú metro, pretože je to prestíž, ľudia chcú metro, pre jeho vlastnosti. Mimoúrovnovosť je len jedna z tých vlastností, ktorá má navyše aj negatívne aspekty (potreba chodiť po schodoch). Preto je potrebné prestať blúzniť o metre a namiesto toho za zlomok financií a zlomok času čo najskôr priniesť do električkovej siete tie vlastnosti metra, ktoré sú pre denný pohyb prospešné. A teda menej zastávok, vyššia rýchlosť, bezkolíznosť, preferencia. A samozrejme budovať ďalej. Postaviť električkový obchvat centra a pod.

Budovať metro len pre to, aby sme mohli povedať, že máme metro sú vyhodené peniaze do kanála.
Reakcia na: kohut2012 #227438:

Celá diskusia tak v tejto relácii ako aj všeobecná verejná diskusia o "metre" je vedená po stránke odbornej zle. Dôvodom je, že používanie skratkového názvu "metro" vyvoláva obrovský a zbytočný odpor u všetkých ktorí sa tvária a vyslovujú, že sú odborníci. Bratislava vzhľadom na svoju urbanizáciu spôsobenú geografickými podmienkami (tie si Bratislava nevymyslela) a vzhľadom na historický vývoj sčasti spôsobený aj politickými rozhodnutiami v minulosti (hlavné mesto musí mať aj svoju veľkosť v počte ľudí, pre týchto ľudí treba postaviť byty (sídliská Rača, Karlovka, Dúbravka, Petržalka) a pre týchto ľudí treba zaistiť aj zamestnanie (Slovnaft, Dimitrovka a.j.). A s prihliadnutím na zaistenie dobrého životného prostredia - priemysel mimo obytných sídiel, takéto riešenie vyvolalo vysoké požiadavky na zvládnutie prepravných kapacít v ranných a poobedňajších špičkách pri cestách do práce a škôl. Z tohoto dôvodu generované prepravné kapacity zodpovedajú iným kompaktne urbanizovaným mestám s cca miliónom obyvateľov, Že mesto pod milión obyvateľov nepotrebuje "metro" je argument všetkých expertov ktorý problému nerozumejú a nechcú rozumieť. Pre začatia rozumnej diskusie je potrebné začať používať terminus technicus "segregovaný dopravný systém", nakoľko len tento v spolupráci s doplnkovou povrchovou hromadnou dopravou dokáže v urbanizovanom priestore zabezpečiť komfort pre obyvateľa t.j. rýchly, spoľahlivý, bezpečný, pravidelný presun medzi zdrojmi a cieľmi. A spôsob a rozsah tej segregácie (úseky pod zemou, nad zemou, povrchovo) je potrebné posúdiť tak z hľadiska financií, ako aj dopadu napríklad na cestovnú rýchlosť alebo bezpečnosť dopravy a následne pravidelnosť, intervaly a pod. Tak sa snáď eliminujú z diskusie "odborníci" u ktorých slovo "metro" už v úvode zatemní zmysly. No a potom treba z diskusie vylúčiť mestských politikov vr. kandidátov na primátorov, ktorí sa mohutne vezú na téme "metra" polovica z nich je proti - nevedia síce že prečo ale počúvajú hlas najviac kričiacich potencionálnych voličov, druhí zasa sú za, ale pletú dve na tri a normálnej diskusii viac škodia
Reakcia na: tomas.ryan #227441:
Ty máš, človeče, do šľaka, tak akurát dosť! Veď to treba presne naopak - od tunela do Dúbravky neexistuje žiaden dôvod trať zakopávať, naopak pri tuneli by sa mohla zanoriť. V prípade realizácie tvojho nápadu zakopávanie platíš ty, či tvoji rodičia?
Reakcia na: tomas.ryan #227441:
Ak by mala Bratislava neobmedzené množstvo prostriedkov do budovania infraštruktúry tak by som skôr pod zem dal trate v centre. Niečo na spôsob Viedne.
Reakcia na: Peon #227442:
Aj tie internety by si zakázal? Keď majú v pizzerii v určitých hodinách akciu pri dvoch pizzách tretia zadarmo, tiež by si to zakázal, lebo veď je to diskriminácia tých, čo dostali len dve pizze?
Reakcia na: tomas.ryan #227441:
To je zlý nápad a lá 90. roky:
- zvýšiš dopravnú indukciu (zlepšíš situáciu pre IAD a pochopiteľne to ľudia využijú),
- verejný priestor bude tak "príjemný", že budeš mať pocit, že si v strede RWY na letisku,
- chodcom predĺžiš čas príchodu na zastávku a zavedieš im potrebu vertikálneho pohybu (budú musieť chodiť po schodoch),
- budeš musieť zabezpečiť bezbariérovosť (vybudovať výťahy) a s ňou spojené náklady na údržbu,
- a akosi neviem nájsť pridanú hodnotu a hodnotu za peniaze, pretože by to bolo šialene drahé.

Tu je alternatíva:
- zrušiť 2 z 3 prejazdov cez električkovú trať a na všetkých zvyšných umožniť otáčanie,
- zriadiť priechody na oboch "zhlaviach" zastávok, ale bez svetelnej signalizácie,
- zavádzať politiku dopravného upokojovania, t. j. šikany, bazaltové kocky pred priechodmi a iné funkčné opatrenia na zníženie rýchlosti na 40 km/h (nie hrdzavá značka za listy stromov a hotovo).
- preferencia na svetelných križovatkách pre električky,
- polročné alebo ročné monitorovanie cestujúcich a cestovného času s cieľom eliminácie prestojov mimo zastávok na 0.
- po splnení cieľa začať na úsekoch súbežnej prevádzky s autobusmi postupné rušenie zbytočne nahromadených zastávok a v smere od Dúbravky postupné zavádzanie BUS pruhov.
Ahojte mobil sa mi dal v priebehu minulého týždňa do tovarenskych nastavení po obnove v ňom nenachádzam aplikáciu ids bk. Vie mi prosím niekto poslať link kde ju stiahnem? Ďakujem pekne.
Reakcia na: tomas.ryan #227441:
To je dost blby napad zvlast ked ta trat je oddelena od cesty a okrem prejazdov, ktore by sa dali osetrit + pri poriadnej kontrole a pokutach aj ustrazit su/by boli tie naklady tak vysoke, zeby navratnost bola blizka 0.
Reakcia na: Peon #227442:
Dobre tak nie je to diskriminácia (len sa mi nepáči takéto komplikovanie a zneprehľadňovanie tarify IDS).
Reakcia na: S499.1023 #227432:
Veď som to písal: V tom, že jeden typ lístka z viacerých (DCL) - rovnaký lístok za rovnakú cenu v niektoré dni v týždni platí tak ako doteraz pre jednu osobu, le v iné dni pre viac osôb. Ja by som takéto komplikovanie tarify zakázal.
Reakcia na: david1 #227439:
Zaujímalo by ma, či sa niekto niekedy z dopravných odborníkov napríklad nezamýžšľal nad možnosťou... že miesto rekonštrukcie električkovej trate od Tunela do Dúbravky, ju jednoducho zrušiť a zakopať pod zem s tým, ze pred Tunelom by sa vynárala na povrch. Miesto koľajníc na povrchu by mohli urobiť ďaľšie dva cestné pruhy, z toho krajné určt ako BUS pruhy a cyklocestu.
Chápem že náklady by boli väčšie ako pri plánovanej "rekonštrukcii", ale šľak to traf, veď tú dopravu treba viesť mimoúrovňovo aby bola rýchla a spoľahlivá.
Reakcia na: kohut2012 #227438:
Vraj debata odborníkov?
Kandidát Mrva , ktorý sa chcel zapáčiť voličom BSK tak jediná téma boli kolektory pri D1 a električka k stanici Vajnory no zo strany Vajnorského jazera. Čo by teda moc nepomohlo ani samotným Vajnorom.
Keď to nevyšlo na Župana tak teraz to ide skúšať s metrom.
Reakcia na: Andy611 #227435:
Listok je zapisany priamo v karte. Vo vlaku ju len na vyzvanie predlozite sprievodcovi. V autobusoch si normalne vypytate listok do vystupnej zastavky (vodicovi nehlasite ze uz mate listok) a strojcek po prilozeni karty sam vyhodnoti jeho platnost a vyda vam nulovu potvrdenku.
Reakcia na: Andy611 #227435:
Pokial viem spravne (a kludne nech ma opravia), tak vo vlaku ma sprievodca citacku kariet, kde mu ukaze aky listok je platny a ci ho mas.

Co sa tyka Slovak Lines ak povies ze mas listok na XY pasiem a prilozis, malo by to vodicovi ukazat/vytlacit nulovy listok kedze uz jeden mas. 🙂
Dobry den

Prosim o radu, cestujem z BA do Bahonu

V pripade, ze si kupim listok cez e-penazenku v elektricke na 7 pasiem a cestujem este vlakom a regio busom ako sa preukazem, ze listok mam kupeny ? Vo vlaku mi to skontroluje sprievodca a ako v regio buse, tiez tam kartu len prilozim pred vodicom ?

Dakujem
Reakcia na: JANEK #227427:
Presné dátumy nepoznám, avšak opravujem zásadnú chybu: Vozovňa Krasňany nebola sprevádzkovaná v roku 1966, ale až oveľa neskôr. Ešte kačice 309 a prvá séria 310-329 boli dodané na Jurajov dvor a odtiaľ vypravované na e-3. To sa bavíme o rokoch 1971 - 1972. A až niekedy v priebehu r. 1972 boli presunuté kačice a časť T2 (201-238), T3 (279-308) - hranice vozov sa časom presúvali - do novo otvorených Krasňan, vtedy boli dvojnápravové električky presunuté na Jurajov Dvor a namiesto e-5,7 začali byť vypravované na e-4, na ktorej aj dojazdili.
Vtedy ale vozovňa Martanovičova (názov Pribinova sa nepoužíval, ulica sa premenovala až po zrušení vozovne) nebola zrušená, lebo sa z nej aj naďalej vypravovali pracovné vozidlá, a to aj T2. Koľajovo bola odpojená až po r. 1980, presne si nepamätám. Ale aj potom tam ešte DP garážoval niektoré pracovné automobily.
Reakcia na: mirec240 #227428:
To je ono. Vdaka ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.