K tym sutaziam. Planuje sa sutazit uzemie BSK ako celok alebo sa rozdeli na oblasti? Bude do podmienkov tendra hovorit aj BID alebo to bude v reziia ciste BSK?
System ale zmenit mozne je, len nie je vola u jedneho z dotknutych subjektov Preto by som cakal ze sa BIDka voci nemu viac vyhrani, aby s tym riesenim nebola spajana. To je cele
Odpoveď je, aj keď sa ti to úplne nebude páčiť, správna. Možno nie najlepšie formulovaná, ale toto je jednoduchá odpoveď pre bežného cestujúceho, nie odborná štúdia. Proste, súčasný stav nie je možné len tak mávnutím prsta zmeniť. To je fakt a na tom sa asi každý zhodne.
Ako to riešiť, na to existuje viacero alternatív. Cieľom je dostať sa do režimu, kedy vodič vydáva lístky za hotovosť, kontroluje platnosť papierových lístkov a cestujúci s kartou sa len pípajú (pri nástupe aj výstupe) a podľa toho sa im započítava cestovné (ostravský tap-in/tap-out). Zostane aj štatistika, aj sa odbúra nahadzovanie zastávok... nemusíš vopred vedieť, ako sa volá tvoja zastávka a a hlavne, počas cesty si môžeš rozmyslieť, kde vystúpiš.
Toto sa ale bude riešiť spolu s implementáciou platobných kariet, predpokladom je že najneskôr k termínu súťaží na dopravcov. Tá má vyhlásená do roka, je preto pochopiteľné, že súčasný dopravca preto nemá veľký záujem výraznejšie investovať do obnovy zariadení, resp. že objednávateľ nemá záujem financovať.
"Systém zatiaľ musí fungovať tak, ako je v súčasnosti nastavený" podla mna naznacuje ze existuje nejaky dovod kvoli ktoremu je toto teraz nutne riesenie a autor textu ho podporuje. Ale taky dovod neexistuje, to ze to takto ma byt je len dogma SL, voci ktorej by sa BIDka mala vymedzovat, ak s nou nechce byt stotoznovana.
Pre mňa "nie je možné jednoducho zmeniť systém odbavovania cestujúcich u dopravcu." nerovná sa "takto to ma byt." To je podľa mňa rozdiel, napr. v uhlu pohľadu. Kritický verzus realistický.
Ono by uplne stacilo napisat ze BIDka sa stotoznuje s tym ze je to problem a od dopravcu pozaduje zmenu odbavovacieho systemu, co ale dopravca odmieta. A nie tvarit sa ze to takto ma byt.
Ja by som tam tiež radšej videl vetu "dopravcu vymeníme od 01.09.2018 za iného, ktorý netrvá na súčasnom odbavovacom systéme." Alebo "dopravcu donútime vymeniť odbavovací systém za novší, od modernejšej firmy ..."
Ale pozeram ze uz aj BIDka prechadza do "nedasato" modu:
Dôjde aj k zmene odbavovacieho systému u SL?
"Ako sme už uviedli na viacerých iných miestach, nie je možné jednoducho zmeniť systém odbavovania cestujúcich u dopravcu. Systém zatiaľ musí fungovať tak, ako je v súčasnosti nastavený. Budeme sa snažiť s dopravcom hľadať riešenie."
? ? ?
Proste neda sa. Nikdy sa to tak nerobilo, niekto by to mohol zneuzit, musi to byt takto a Bratislava je v specialnej geopatogennej zone kde neplati bezna fyzika umoznujuca to spravit vsade inde.
Ideal by bolo olepiť všetky zastávky týmto info letákom prípadne ho aj predávať za symbolickú cenu u vodiča spolu zo schémou.. lebo ak by bol zadarmo vydržal by u vodiča max. dva dni.
Kto to chce mať zadara tak nech si to vyhľadá na webe.
..aj ked su tam chyby, pisu napr. ze posledny spoj do Samorina bude 23:27 (v skutocnosti 22:27). Pri Pezinku by sa hodilo zvyraznit novu linku 527, ta je masivnym zlepsenim pre Sl. Grob, aj Ciernu vodu.
Ako komu... oficiálne to nebolo isté ešte ani koncom februára. Resp., vedelo sa, že to príde, ale nebolo jasné či od leta, od septembra, od decembra.... či naozaj až do Petržalky, alebo len po Nové Mesto....
Navyše, ešte stále nie je systémovo stanovené, kto má tie OCL objednať, zaplatiť a osadiť. MDV sa tomu bráni, HMB a BSK nie sú objednávateľmi železničnej dopravy.
Pred rokom už bolo jasné, že sa bude zavádzať linka S65.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ako to riešiť, na to existuje viacero alternatív. Cieľom je dostať sa do režimu, kedy vodič vydáva lístky za hotovosť, kontroluje platnosť papierových lístkov a cestujúci s kartou sa len pípajú (pri nástupe aj výstupe) a podľa toho sa im započítava cestovné (ostravský tap-in/tap-out). Zostane aj štatistika, aj sa odbúra nahadzovanie zastávok... nemusíš vopred vedieť, ako sa volá tvoja zastávka a a hlavne, počas cesty si môžeš rozmyslieť, kde vystúpiš.
Toto sa ale bude riešiť spolu s implementáciou platobných kariet, predpokladom je že najneskôr k termínu súťaží na dopravcov. Tá má vyhlásená do roka, je preto pochopiteľné, že súčasný dopravca preto nemá veľký záujem výraznejšie investovať do obnovy zariadení, resp. že objednávateľ nemá záujem financovať.