Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Milano, autobus di ATM in fiamme in via Viotti (Milano Lambrate)


https://www.youtube.com/watch?v=2p8kccscyMc
Reakcia na: si #226947:
Kdysi bolo toto usporiadanie s protismernými koľajami populárne (v Prahe sa len takéto usporiadanie nazývalo dvojkoľajným) ale podľa mňa je úplne dementné.?
Reakcia na: peepay #226939:
moj tip je, ze obratisko je usporiadane tak aby umoznilo relativne jedoducho prestavat na nieco ako je na ZST vinohrady v pripade predlzenia trate dalej...
Reakcia na: peepay #226939:
Pre vonkajšiu koĺaj toto neplatí, po nej sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek - teda bez nutnosti križovať opačný smer.
Reakcia na: N/A #226942:
Tak ako pri 7841+7842, že dočasne boli výcvikové, ale teraz sú už bežne v premávke.
Reakcia na: N/A #226942:
nie je to trestuhodné? nekupovali pomerne nedávno v tendri nové prevodovky na niektoré BN 9.5?
Reakcia na: N/A #226941:
Toto neviem ani ja presne, ale ako jeden nemenovaný vedúci povedal: "V prípade nedostatku vozidiel, vieme urobiť aj z B9.5 zimnej údržby plnohodnotný autobus pre MHD." Takže asi toľko k tomu celému. 😃
Reakcia na: N/A #226940:
Si to napísal dosť mätúco by som povedal. veľa vozidiel DP odhlasoval práve kvôli neplatnej stk. A pritom na stave DP asi vyradené neboli. V prípade neplatnej STK či dlhšej opravy sa môže vozidlo dočasne odhlásiť čo v DP aktívne posledné roky aj robili.
Myslím teda, že vozidlo ktoré už raz DP vyradí znova zaraďovať nebude asi tak bola mierená otázka. Ja v DP nepracujem, ale odhlásené vozidla nemusia byť automaticky vyradené a neviem podľa čoho čerpá imhd či priamo z DP či z verejne dostupných evidencii.
Reakcia na: alexidlo #226938:
Môže, dokým nie je odhlásené z evidencie alebo nemá neplatnú STK/EK.
Vie niekto, preco sa na obratisku Komisarky zvolil smer jazdy v smere hodinovych ruciciek, teda s potrebou krizovania sa kolaji pri vjazde/vyjazde?
Môže sa stať, že sa vyradené vozidlo vráti naspäť do premávky?
Reakcia na: Belthazor #226935:
V zasade plati, ze vyluky ak nie je uvedene inak platia od zaciatku dennej premavky. T.j. nocne linky este dojazdia po povodnych trasach, zatial co denne uz idu po novom.
Reakcia na: TomJ #226884:
nie nezačalo
Chcem sa spýtať ohľadom výluky na Agatovej. Nie je uvedený čas začiatku výluky len deň. Či v skorších hodinách pred 06:00 budú autobusi premávať ešte po starom?
Reakcia na: S499.1023 #226931:
Citat, pisat a podpisat sa nevedia ani niektori dospeli, to este neznamena ze dospelym prestaneme vydavat BCK.

Z vlastnictva BCK nevyplyvaju ziadne zavazky, teda nevidim dovod aby takyto ukon nemohol vykonat hocikto. Pre mna za mna aj batola, ak to zvladne.

Problemom sa tu javia byt len tie osobne udaje.
Reakcia na: S499.1023 #226931:
A čo šesťročné deti, ktoré to vedia? Alebo pätnásťroční, ktorí to nevedia? Práve na to pamätá to ustanovenie OZ, ktoré to ponecháva na posúdenie konkrétnych súvislostí. Reálne sa mi úkon požiadania o električenku v ničom zásadne nelíši napríklad od požiadania o vydanie čitateľského preukazu v knižnici, ktoré deti obyvkle robili samé.
Reakcia na: Jan Vartas #226919:
Bodka nikde nechýba za nadpisom?
Reakcia na: Solider #226930:
To je síce veľmi pekná teória ale to šesťročné dieťa při zahájení školskej dochádzky väčšinou ešte nevie ani čítať, písať, podpísať sa...
Reakcia na: Vladimír #226921:
Spôsobilosť sa pod 18 rokov posudzuje individuálne, v prípade sporu by o tom pravdepodobne rozhodoval civilný súd. Ide o to, že nejaká rigidná hranica pre určité vekové kategórie neexistuje. Okrem toho však existuje výnimka, a to, ak osoba staršia ako 16 rokov na základe povolenia súdu uzavrie manželstvo, tak vtedy získava spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu.

Pokiaľ ide o BČK, tak tam je vzťah veľmi jednoduchý, žiadateľ sa zaväzuje poskytnúť osobné údaje a dopravca sa zaväzuje vydať kartu, po splnení eventuálnej poplatkovej povinnosti. Osobné údaje sa poskytujú z toho dôvodu, že v našich podmienkach je vydanie BČK viazané na meno a priezvisko žiadateľa, t.j. BČK sú neprenosné. Cieľom tohto vzťahu je, aby osoba žiadateľa mohla využívať služby predplatných cestovných lístkov, resp. predplatného kreditu na cestovanie. Teoreticky, z právneho hľadiska by si dôvod zaobstarať takúto kartu malo dieťa, ktoré už cestuje samo do školy (v zmysle prepravných poriadkov dopravcov to už môže byť 6-ročná osoba). V realite si však málokedy prvák alebo druhák bude sám vybavovať BČK, pretože ho spoločnosť nevedie k takejto miere samostatnosti. Ale nevidel by som to problematicky. Čo sa týka vzťahu žiadanka vs. písomná zmluva o vydaní karty, ani tu z právneho hľadiska nie je problém. Žiadanka je jednostranný právny úkon žiadateľa adresovaný dopravcovi, aby uzavreli zmluvu o vydaní karty, ktorá má povahu adhéznej zmluvy (ak nenastane splnenie podmienok dopravcu ako zmluvnej strany, tak nedôjde k uzatvoreniu zmluvy). Právny názor, že s neplnoletými osobami nie je možné uzatvárať písomné zmluvy, určite nie je v zhode s legislatívou a ustálenou judikatúrou ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.