Od 26. 5. 2018 do 3. 6. 2018 bude v Rakúsku výluka v úseku "Wien Stadlau - Raasdorf", ktorá bude mať vplyv na medzištátne REX-y v Bratislave vedené ako S20. Nechce sa mi veriť, že kvôli obchádzkovej trase cez Ganserndorf [bez zastavenia] budú meškať iba do 5 minút... http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnosti/vyluky/vyluky-v-zahranici3.html
Za mojej beúsáckej éry mal zastávkovú brzdu len Sanos, NIKDY ma ani nenapadlo ju použiť, VŽDY som použil parkovaciu brzdu, keď som odstavoval voz aj na rovine a na zastávke počas nastupovania/vystupovania cestujúcich som stál na vzduchovej brzde, takže takýto prúser som našťastie nezažil, ani si nepamätám nikoho z kolegov, žeby mal takýto problém. Na 9Tr sa občas stalo, že "uskočila" ručná, ale zvyčajne to bolo šlendriánstvom vodiča, ktorý ju dostatočne "nenapumpoval" alebo pritom nestál na vzduchovej brzde.
nesúhlasím, podľa predpisu D1/3 je vodič povinný spoľahlivo zabrzdiť vozidlo. V TEDOMoch (a nielen tam) boli ružové nálepky s upozornením na nutnosť zatiahnutia parkovacej brzdy pred opustením stanovišťa vodiča.
Zastávkovú brzdu nikdy nebudem považovať za spoľahlivú (poučený najmä obludnosťami zvanými TEDOM, kde zastávková brzda niekedy vynechá alebo z hrbatých SORiek, kde zastávková brzda sa zvykla aktivovať tak 4 sekundy po otvorení dverí). Ale zjavne je to na posúdení každého jednotlivca.
Tiež som mal ako mlaďas zážitok, keď na L50 s IK435 po príchode k boľavému parku som vykročil do salónu vozidla bez zaistenia parkovacou brzdou a vo dverách kabínky som ladným pohybom stlačil centrál na zavretie dverí a o chvíľu som sa divil, že sa mi hýbe podlaha vozidla... a nielen tá - rovno celý autobus! Odvtedy spoza volantu vstávam iba so zaistenou ručnou...
Dovtedy sa budú porušovať predpisy, až kým niekoho nenapadne zriadiť preberací protokol na striedanie vodičov. Takže byť na ich mieste by som tú parkovaciu brzdu používal. ?
Tiez si myslim, ze vodic, co siel na zachod, urobil co bolo treba (nechal autobus odstaveny sice iba na zastavkovej brzde, ale nechal tam ineho vodica, nech na to dohliadne + je mozne, ze prave ten vodic v zacviku sedel za volantom, nie vyucujuci) a chybu primarne spravil druhy + dispecing (ono aj otazka, preco mu povedali o baterke AZ PO zavolani dielne?).
Dispecer ma maslo na hlave v com? Ze profesionalnemu vodicovi (hoci v zacviku, ale predsa s platnym Deckom)
nepripomenul tak zakladnu vec ako rucnu brzdu? A nemal za nim nahodou este ist na zachod a pripomenut mu, ze si ma rozopnut nohavice kym zacne cikat?
Oficiálne má dostať pokutu určite vodič v zácviku. On predsa vodičák má. Zácvik je predsa na spoznanie trasy správanie sa v praxi jednotlivých vozov a pod.
No maslo majú na hlave všetci. Dispečer čo mu kázal odpojiť batérie detto.
pred opustením kabíny prvé na čo automaticky siaham je parkovacia brzda... čiže pokutu by mal dostať prvý vodič. Vodič v zácviku urobil len to, na čo dostal pokyn (druhá vec je že mohol skontrolovať zaistenie vozidla pred úkonom, ale povedzme si na rovinu, akí sme boli všetci v zácviku vyklepaní ? )... poučenie z toho je - pri poruche a státí v svahu dať ešte aj ten klin
Podla toho, co mi tupec hovoril, vytiahol mobil, az ked videl, ze sa ten vergel vali smerom k jeho autu, a netesila ho predstava ako poistovni vysvetluje co sa stalo.
Mozno mal miesto toho pustit psa, hrdinsky utekat popred autobus a revat "VARUUUUJ DUSU NA DOLINE!!!", ale holt skratova reakcia na necakanu situaciu vyzera u kazdeho inak.
Pripomína mi to dávku udalosť pod Novým mostom, keď vodič A zastal s Ikarusom a otvoril dvere, vymenil sa s vodičom B. Vodič B následne, bez toho, aby sa vôbec usadil, zavrel dvere, nech nefúka...
Nechat vozidlo na zastavkovej brzde, ked opustas miesto vodica, v ziadnom pripade nie je dostatocne. Ale v kazdom pripade by zodpovednost mala byt na tom, cp vo vozidle ostal.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik