(Nejde mi vygoogliť): Je naozaj pravda, že ČD vo vlakoch predávajú lístky iba za ich tarifu, a teda nepredávajú jízdenky IDS JMK? ? Pred týždňom som sa to tam dočítal v jednej menšej stanici a nenapadlo mi ten oznam odfotiť. ? Ach, ja niekedy nerozmýšľam. ?
Ako je možné, že keď v mladšom IDS BK to dokážu obaja zaintegrovaní železniční dopravcovia, tak v IDS JMK (ČD) sa to nedá? Ani jízdenky na iné integrované systémy v ČR vo vlakoch ČD nepredávajú?
A aby ste ma zas nezdrbali, že sa len pýtam, tak aj informujem: Prekvapilo ma, že ČD už aj ich vnútroštátne lístky predáva aj za EUR - osobne odskúšané: Je to za jednotný železničný kurz [JŽK], ktorý je pre nás pomerne výhodný http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html .
Už berú (spolu s bankovkami) € mince všetkých nominálnych hodnôt, ale vydávajú iba v Kč, a to podľa směnného kurzu, ktorý je pre nás trochu nevýhodnejší oproti JZK. http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm
Podľa info od pokladníčky je za eurá možné na staniciach kúpiť aj jízdenky IDS JMK! ? Neviem ale podľa ktorého z vyššie uvedených kurzov. A možno to ide podľa Cenníka IDS JMK (časť "v cizí měne") za ktorý predáva vodič lístky v autobuse na linke 910 (aj na tej ich do Rakúska)... Ej neviem ani: Vodiči 910 pri platbe v EUR vydávajú tiež v EUR? Predpokladám, že je to tak. Napr. v JLV som za platbu v EUR zažil iba výdavok v EUR.
Vraj aj priamo vo vnútroštátnom vlaku ČD sa už dá platiť v EUR podľa infolinky (minimálne manipulačnú prirážku za nákup jízdenky vo vlaku).
Ako je možné, že keď v mladšom IDS BK to dokážu obaja zaintegrovaní železniční dopravcovia, tak v IDS JMK (ČD) sa to nedá? Ani jízdenky na iné integrované systémy v ČR vo vlakoch ČD nepredávajú?
A aby ste ma zas nezdrbali, že sa len pýtam, tak aj informujem: Prekvapilo ma, že ČD už aj ich vnútroštátne lístky predáva aj za EUR - osobne odskúšané: Je to za jednotný železničný kurz [JŽK], ktorý je pre nás pomerne výhodný http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html .
Už berú (spolu s bankovkami) € mince všetkých nominálnych hodnôt, ale vydávajú iba v Kč, a to podľa směnného kurzu, ktorý je pre nás trochu nevýhodnejší oproti JZK. http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm
Podľa info od pokladníčky je za eurá možné na staniciach kúpiť aj jízdenky IDS JMK! ? Neviem ale podľa ktorého z vyššie uvedených kurzov. A možno to ide podľa Cenníka IDS JMK (časť "v cizí měne") za ktorý predáva vodič lístky v autobuse na linke 910 (aj na tej ich do Rakúska)... Ej neviem ani: Vodiči 910 pri platbe v EUR vydávajú tiež v EUR? Predpokladám, že je to tak. Napr. v JLV som za platbu v EUR zažil iba výdavok v EUR.
Vraj aj priamo vo vnútroštátnom vlaku ČD sa už dá platiť v EUR podľa infolinky (minimálne manipulačnú prirážku za nákup jízdenky vo vlaku).
810zssk
1. Ak si pod alternativnym riesenim predstavujes mobilnu aplikaciu, tak to tuto poziadavku mozme rovno zrusit. Stat nikdy nebude schopny overovat funkcnost takejto aplikacie (v plnom rozsahu to nezvlada ani dnes pri taxametroch, ktore su z tohto hladiska podstatne jednoduhsie). Pre zabranovanie podvodom u tych dopravcov ktori uplatnuju tarifu podla kilometrickej vzdialenosti si viem predstavit alternativne riesenia ktore by vyuzivali technicke prostriedky na strane kontrolora.
2. Rozna cena PZP pre rozne ucely vyuzivania vozidla by mala byt vecou medzi poistovnou a prevadzkovatelom vozidla.
3. Kto nechce jazdit "s 18 faganom" si jednoducho do auta k "18 faganovi" nesadne. Vybavene. Ale vek je zrovna jedna poziadavka ktoru si ako-tak viem predstavit (pre jej administrativnu nenarocnost, staci OP), hoci mam velke pochybnosti o jej efektivite. Poznam cloveka co mal 25 rokov, vodicak 7 rokov a mimo autoskoly nepresiel ani kilometer.
4. Opat, nemam problem pre administrativnu nenarocnost.
5. Ja predpokladam zrusenie dnesneho "vydavania licencii" (vid koniec tohto prispevku), cize by nebolo to kedy preukazovat.
6. Nevidim dovod. Auto je rovnako bezpecne, alebo nebezpecne bez ohladu na to ci vezie ludi za odplatu, alebo nie. Nebezpecne auto neohrozuje len cestujucich. Preto ma byt system kontrol nastaveny tak, aby sa nebezpecne vozidlo na cesty nedostalo ani ako sukromne "netaxikove" vozidlo.
7. Suhlas.
8. S tymto mam najvacsi problem, taxisluzba by podla mojho nazoru mala byt volna zivnost.
9., 10., 11. Tu sa zhodneme ze toto su zbytocnosti.
Cize vo finale z tohto vidim styri poziadavky (nad ramec tych beznych ktore musi vodic splnat) ktore by pre taxisluzbu mohli zostat: Poistenie pokryvajuce vykon taxisluzby (moze sa to riesit poznamkou v bielej karte na ziadost vodica a za komercnych podmienok poistovne), oznacenie vozidla, cisty register trestov a povedzme ze ten vek. Ak by bol rozsah poziadaviek takyto, tak sa moze zrusit cely byrokraticky proces s licenciami a taxisluzba by mohla byt volna zivnost, pricom splnenie jednotlivych poziadaviek by sa riesilo nahodnymi kontrolami napr. zo strany SOI (vodic predlozi OP kvoli veku, doklad o PZP pokryvajucom vykon taxisluzby a vypis z registra napr. nie starsi ako rok).