Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #225443:
Ja tomu rozumiem.
No paradoxne sa jazdí po zrekonštruovanej trati pomalšie ako predtým ak nerátam prejazdy cez zlomené kolaje.
Že to nikoho s vodičov či dispečerov neserie.

Ešte že grafikonisti si urobili nadprácu a vyhodili aspoň zastávku Mariánska s informačného systému a vodiči ju nemusia ručne prehadzovať..
?
Reakcia na: Solider #225442:
Pokiaľ viem práve z tebou uvedených dôvodov sa v praxi uplatňuje (uplatňoval) taký výklad, že aj ED vedená v stredovom páse komunikácie sa považuje za ED, ktorá používa cestnú komunikáciu.
Reakcia na: david1 #225439:
Logicky – ak odídeš z Amerického námestia načas, čo chceš robiť štyri minúty po Námestie SNP? Reálne to predpisovou rýchlosťou prejdeš za necelé dve minúty. Nemôžeš prísť na Námestie SNP a tam tri minúty vetrať, keďže zablokuješ celý exponovaný uzol.
Reakcia na: 810zssk #225438:
Dajme si príklad – Ružinovská ulica. Električkový koľajový pás v stredovom ostrovčeku cestnej komunikácie, podľa zákona o cestnej premávke súčasť cesty. Takže sa tu vzťahujú pravidlá cestnej premávky podľa zákona č. 8/2009 Z. z. Na cestnej komunikácii určené dopravné značky, maximálna povolená rýchlosť 40 km/h. Dráhovým predpisom určená maximálna povolená rýchlosť 50 km/h. Ako má vodič električky dodržať obidva zákony, tzn. zákon o cestnej premávke a zároveň aj zákon o dráhach, vrátane vyhlášky o dopravnom poriadku dráh, ak sú tieto vo vzájomnej kolízii?

Druhý príklad – Račianska. Električkový koľajový pás uprostred cestnej komunikácie. Rovnako súčasť cesty podľa zákona o cestnej premávke. Pri zastávke Mladá Garda svetelné signály trojfarebnej sústavy, električkové signály chýbajú. Podľa výhlášky č. 9/2009 Z. z. svetelné signály platia pre všetkých vodičov na ceste, ak sú zriadené tzv. gule, tak sa vodiči električiek riadia nimi. Má vodič električky zastaviť alebo nie?
Ty si pamätáš ako vyzerala stará Bratislavy pred výstavbou Mosta SNP?
Ja áno a nie je za čím smútiť.

Ale no chlapci, keď už toľko tunelov, tak to už ozaj radšej to metro ? . Totiž ja osobne by som si filiálku vedel predstaviť z väčšej časti skôr ako zelený mestský priestor, z tej menšej na koľajnice. Ja osobne by som si vedel predstaviť vnútromestskú vlakovú linku s hustým intervalom začínajúcu sa na ŽST vo Vajnoroch, cez východné, s novou zastávkou na Peknej ceste a cez predmestie na Trnavské Mýto. Nič z toho by nemuselo ísť v tuneli za predpokladu že by sa efektívne vyriešila križovatka pri slimáku, a vznikli by nové spojenia ktoré sú v súčasnosti dosť ťažko realizovateľné (Vajnory - Pekná cesta, Východné - Pekná cesta, Východné - Trn.M., Pekná cesta - Trn.M. atď.), s prípadným autobusovým spojením z Grobu na Vajnorskú stanicu ešte lepšie, s prípadným spojením Vinohradov a Predmestia nejakým nadchodom, kde by mohli ľudia prestupovať z regionálnych spojov podla mňa úplne dokonalé. Náklady na niečo takéto sú oproti zastaralému TEN-Tu úplne minimálne, úspech by to podľa mňa malo.

A oukej, keď už by sa malo ísť do toho megalomanského metra, hoci nepatrím medzi veľkých zástancov práve kvôli investičným nákladom (TEN-T v mojej hlave nepripadá do úvahy už vôbec), tak stačí kľudne do toho zakomponovať práve spomínanú linku. Na Trnavskom mýte by to šlo pod zem (áno až tam, určite netreba kopať celú trasu) smerom na Nivy ale osobne by som to netahal až do Petržalky ale skôr stočil do centra a cez Mlynskú dolinu niekde na Dlhé Diely napríklad - teda za predpokladu že by mal existovať nejaký ucelený systém, nie len táto jedna linka. Do petržalky by som si vedel prestaviť napríklad linku od Hlavnej stanice (už je jedno odkiaľ by prišla na hlst, či od Patrónky alebo od Račka) popod Hodžovo námestie a Nový most, kedže cez starý už máme električku, a kedže by tam bol v tej oblasti predpoklad odlahčenia dopravy mohol by sa plniť daľší megalomanský vlhký sen - pešia zóna zo Štefánikovej a obnovenie starej Bratislavy tak ako bola pred výstavbou Nového mostu.
Reakcia na: Valec #225435:
Jazdí sa tu však výrazne pomalšie. Doslova sa niektorí vodiči vlečú.
No to bude skôr tou nezmenenou jazdnou dobou bez Mariánskej.
Reakcia na: Solider #225437:
Tento rozpor by v praxi nemal predstavovat problem kym dopravna znacka neprikazuje nieco co drahove predpisy zakazuju, alebo vice versa. Vodic skratka dodrzuje oba zakony.
Reakcia na: Valec #225435:
Podľa zákona o cestnej premávke sa pravidlá cestnej premávky vzťahujú aj na električkový koľajový pás, ktorý je v zmysle zákona časťou cesty. Podľa zákona o dráhach (§ 14 ods. 6) sa pravidlá cestnej premávky vzťahujú na dráhu len pri spoločnej prevádzke električkovej alebo trolejbusovej dráhy s cestnou premávkou (tzn. vedenie trolejbusov nad jazdným pruhom, trať na ktorej sú zriadené jazdné pruhy – Obchodná, Čachtická, Mostová) a podľa tohto zákona spoločnou prevádzkou trať na Špitálskej nie je.
Reakcia na: Miro #225429:
Hlavne je tu rozpor medzi zákonom o dráhach, cestným zákonom a zákonom o cestnej premávke.
Reakcia na: david1 #225428:
Vzťahuje, lebo električková trať je tu súčasťou komunikácie a nie na vlastnom telese. Samozrejme, pre istotu je tu obmedzená rýchlosť aj električkovými návesťami.

Inak, tá zóna 30 je tu už aspoň 10 rokov, tak neviem aký "ďalší pomalý prejazd centrom mesta" tu máme. ?
Ked uz vymyslame fantasmagorie ?
https://drive.google.com/open?id=1fLw4_91VQeAjQ6vbSOnWzep0v-iFhMfw&usp=sharing

Na to aby malo zmysel sa bavit o tuneli pod Bratislavou by muselo byt realisticke vybudovat aspon tu cervenu vetvu a to dostatocne kapacitnu aby zvladla regionalnu dopravu aj dialkovu. A samozrejme, aj keby nejakym zazrakom taky stav nastal, tak stale to neznamena ze ma zmysel investovat peniaze do toho a nie inych rieseni.
Reakcia na: tr3mp #225432:
Jaj, no to je jasne. Ja som mal na mysli usek od Filialky dalej popod mesto.
Reakcia na: 810zssk #225431:
Nie, myslel som od Filiálky po Predmestie 😃

Je v nejakom meste porovnateľnej veľkosti alebo väčšom razená hlavná železničná stanica?
Reakcia na: tr3mp #225430:
Cely tunel od Trnavskeho myta po Euroveu mal byt cut-and-cover? ?

Ked si predstavim mnohe razene stanice metra, tak mi tie nastupista pridu dostatocne priestranne. Neviem si predstavit ze by sme potrebovali viac.
Reakcia na: 810zssk #225427:
Razená nemala byť ani časť od Filiálky. Ale ja som sa nepýtal na pôvodný projekt, kde bola Filiálka len niečo ako stanica metra so štyrmi hranami, ale na to, že by na tejto trati bola nová hlavná stanica. Na tej by som už očakával priestrannejšie nástupištia ako by mohli vzniknúť v razenom tuneli.
Reakcia na: Solider #225426:
Električka by nemohla mať výnimku?
Reakcia na: Solider #225420:
To som si aj myslel. No máme teraz vďaka tomu ďalší pomalý prejazd centrom mesta.
Ináč zóna 30 sa vsťahuje aj na elektrickú dráhu? Električkám ich predsa obmedzujú vlastné značky či predpisy. na Štúrovej majú hneď za trianglom umiestnenú 30. Tiež sa tam min. L3 vleče až po Šafko.
Reakcia na: tr3mp #225424:
Pokial viem, cely ten tunel a vsetky na nom leziace stanice mali byt razene (okrem Filialky).
Reakcia na: Viko #225425:
Zmysel to má taký, že sa im nechcelo dávať tridsiatky do každej bočnej uličky, tak ju dali na začiatok vytvorenej zóny.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.