Tiez som to uz videl. Ak sa dvere zacnu otvarat a este nie su uplne otvorene a vodic da povel na ich zatvorenie, dvere sa okamzite zacnu zatvarat a system proti privretiu nefunguje. Ostatne dvere sa zatvarali standardne. Mozno problem konkretneho voza / vozov?
Bohužiaľ, toto je plač na zlom mieste. Toť vedľa za rohom v Hainburgu môžeš za (od) 25€ darovávať krvnú plazmu, 6x za mesiac. Za krv na slovensku dostaneš v lepšom prípade plaketu, v horšom žltačku.... Úprimne, od stredu po východ OK, viac menej nemajú na výber..ale tu by to vysvetľovalo prečo skoro 40 000 obyvateľov od BA (počet registrovaných na Europlaszme) dochádza do Hainburgu darovať plazmu. Motivácia. Ak máš výplatu 400-500€, radšej za darcovstvo zatiaľ nevyrobiteľného materiálu dostaneš 125€, než ešte niečo...ehm....choroboplodného.
Takže síce súhlasím, je to minimálne úctyhodné, a nakoľko takých držiteľov je nazaj minimum a teda zdarma VHD (nie len v BA resp IDS BK) nie je škrt cez rozpočet (dokonca by z toho mohla byť istá motivácia na budúcich darcov) ale bohužiaľ, v tejto oblasti kde je taký silný a finančný nátlak z rakúska, ťažko presviedčať ľudí v darovanie u nás.....obzvlášť, pri stave nášho zdravotníctva. Sám som chodil na plazmu do hainburgu, a proste už len ten pocit že ihly ktorú ti ide dakto na 50minút strčiť do ruky sa vyťahuje v rukaviciach sterilných zo sterilného obalu je viac príjemná (Nie prípad od mojej obvodnej kde ihly nakope odbalené (snažím sa veriť že sterilné) vezme do svojej holej ruky, zakašle na to, nasadí na odmerku, a tak zarazí........ Nehovoriac o starostlivosti, sledovaniu stavu a podobne....
Ono by tá rýchlosť nebola až taká zlá, za 15 minút z PTA na NM je celkom solídny čas. Avšak...z PTA máš Vmax 80, ktorú použiješ maximálne po prístavný most. Odtiaľ je trať v dezolátnom stave, s laminátkou naozaj o hubu.... Následne Vmax 60 (pričom už pol roka nefunkčná výhybka na ÚNS z toho robí 40tkove miesto v smere do PTA), potom rozbito ostrým oblúkom (vnútorná koľaj len Vmax 50) , a potom aj keď by nebol problém s nejakým Vmax 80, nachádzajú sa tu po sebe 3 priecestia na ktorých sa prechádza so zatajeným dychom, či niečo nenaberieš. ZabZar síce funkčné, bohužiaľ mozgy vodičov nie vždy.... Najmä ak na Ivanská/Trnavská priecestí prejde RJSK, následne nejaký náklad (stále počas blikania) a ty ideš ako tretí vlak, bez prerušenia blikania zabzar...juchúúú. Tu síce traťové predpoklady na vyššiu rýchlosť existujú (podbitie, oprava niektorých stykov), avšak preliezky ľudí a áut nenahrávajú ani pre súčasnú rýchlosť. Osobne si však skôr myslím, že než ťahať osobné od PK/SC do PTA, by malo väčší zmysel ťahať GySéváka cez PTA aspoň na NM - prakticky reálne dochádzajúcich dostať ke´d nie na západ aspoň na východ mesta do práce. Predsa len, skôr predpokladám že Rajčan robí dakde v NM, než že pezinčan/senčan v petržalke
Stala sa mi v nedelu zaujimava vec, budem rad ked napisete ci je to normalne, alebo nie.
Vystupoval som s rodinkou z prostredneho clanku tramvaje 30T. Neskoro sme sa prepracovali k dveram a stlacili dopyt. Dvere sa ani nestihli doplna otvorit a vodic mackol tlacidlo na zavretie dveri. Dvere nas v momente zovreli bez akejkolvek predchadzajucej signalizacie, rukou a nohou som sa ich par sekund snazil roztlacit ale bez uspechu. Musel som zarevat na vodica aby dvere otvoril.
Elektricky su z rovnakeho obdobia ako trolejbusy ktore mali v minulosti problem s extremne dlhym casom 8 sekund na signalizaciu a zavretie dveri, ktora bola skratena na 5,5. Na elektricku by sa podobne poziadavky mali tiez vztahovat, preto mi neni jasne ze nas dvere privreli v priebehu sekundy bez akejkolvek signalizacie.
Skusme teda pouvazovat ci je normalne:
- ze pri otvarani dveri, napriek tomu ze je strbina dostatocna aby presiel dospely clovek, sa mozu dvere okamzite zavriet
- ze ochrana proti privretiu nefungovala, motor pravdepodobne cez klznu spojku tlacil niekolko sekund az do otvorenia dveri vodicom
Súhlasím. Toto nie je populizmus. Aspoň takto by si mohla spoločnosť uctiť týchto dobrákov, ktorí nemyslia na seba, ale na druhých. Vstúpte si, priatelia do svedomia, kto bol darovať krv a koľkokrát? Viete, že keby každý zdravý obyvateľ tejto krajiny daroval krv 3-5x za život, bolo by krvi dosť? Ale keďže krv naprostá väčšina ignorujúceho obyvateľstva krv nikdy nedaruje, krvi máme ako tak dosť len vďaka tomu, že je tu pár altruistov, ktorí darujú 50 i 70x za život! I viac.
Môžem si dovoliť aj určitú kritiku voči ľahostajným, keďže som sám držiteľom bronzovej Jánského, plakety.
Ja mám pocit, že najväčším úzkym miestom celého projektu je podľa teba to, že nezavolali teba. ?
A inak Prístavný most nie je úzkym miestom (predpokladám, že stále sa bavíme v rovine železničnej dopravy). Jednak tých úzkych miest máme na Slovensku niekoľko prioritnejších a jednak, hoci je to súčasť RFC7, resp. koridoru OEM, toto nepovažuje za úzke miesto ani samotná Európska komisia. Ako problém definuje, že je tu Vmax < 100 km/h.
Každopádne v rovine kombinovanej dopravy je súčasné trasovanie vhodné minimálne z dôvodu napojenia na Prístav, ktorý je vo všetkých dokumentoch venujúcich sa kombinovanej dopravy uvádzaný ako významný zdrojový/cieľový bod.
Osobná doprava je v súčasnosti na trati žiadna. Povedz mi, akú návratnosť by ten tunel mal a hlavne to vysvetli napríklad obyvateľom Levíc, cez ktoré chodia rýchliky a ak sa nemýlim, stále tam funguje telefonické dorozumievanie pri stavaní vlakovej cesty (píše sa rok 2018).
Nechápem, že to niekoho baví omielať dokola, ale budiž.
1) Trnavské mýto. Skús nejako dokázať, že nie je bez šance pri súčasných zdrojoch tam posilniť dopravu tak, aby poňala všetky východné okresy, keď už dnes nestíha. Podľa mňa je čistá utópia dúfať, že sa odtiaľ budú ľudia tralalákať peši niekam ďalej než na Karadžičku. A povhybujem, že to vyváži počet peších, ktorí chodia z fakúlt STU okolo Gottka na dnešnú HlSt.
2) Úlohou TEN-T je spájať Petržalku s centrom??? ? Myslím, že to nie Jaspers nemá páru o veciach...
tak to sa teda naozaj prejavila odbornosť Jaspersákov - že " premávka po Prístavnom moste je dnes minimálna a v tomto smere nejde o tzv. úzke miesto". To je teda bombové konštatovanie. Tu sa jasne ukázalo, že nemajú ani páru o komplexných problémoch dopravy v Bratislave t.j. o chápaní dopravy v aglomerácii ako o celom súbore všetkých hlavne koľajových dopráv t.j. železničnej dopravy a koľajovej mestskej dopravy. Takzvaná obvodová železničná komunikácia vedená cez žst. Nové Mesto, UNS, Prístavný most do žst. Petržalka predsa nikdy nevyrieši a nepomôže riešiť problémy. Kto sa bude TERIGAŤ dookola mimo zdrojov a cieľov. Už si konečne otvorte tie zakarpavené oči a pochopte, že najkratšia spojnica medzi Petržalkou ako zdrojom a cieľmi ciest vedie cez Starý most a centrálnu mestskú oblasť. Zobuďte sa zo svojho mokrého sna. A mimochodom keby už dnes bola Filiálka v prevádzke aspoň ako hlavová stanica tak by Vám Jurčania, Pezinčania, Šenkvičania a Trnavčania ďakovali a keby ešte VUC-ka sem doriešila dovoz autobusmi aj z ostatných obcí. Vystúpili by na okraji centra mesta s pešou dostupnosťou do centra a s prestupom na linky doplnkovej dopravy na všetky strany. A dnes by nemuseli v Remingu podľa odborníkov z Jaspersu vymýšľať "iks" scenárov dostavby uzla ktorá sa tak či tak nebude v navrhovanom riešení realizovať..
Áno, generálny riaditeľ si želali spojiť predstavenie linky 144 a nového urbanwaya 10,5. Takže ak už dodávateľ postupne odstráni všetky reklamácie tak je šanca, že ešte tento mesiac pôjdu do premávky.
Ani nie. V pripade konfliktu s organizaciou nema podnik moznost zrazky zo mzdy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
CePo