Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: C4H8Cl2S #224898:
Porovnaj si kolko ludi nariekalo za IC ZSSK ked nejazdili a kolko narieka za IC RegioJet.

Navyse by ma dost zaujimalo co rozumeis pod "lukrativnymi vykonmi" v dotovanej doprave?
Reakcia na: Ámos #224905:
Myslis, ze Nesrovnal pripravi na Starom moste aj akciu “Rozlucka s molochom”? ?
Reakcia na: chodec #224906:
Ťa serie, že ti u nich neprechádzajú tvoje sprznené projekty, čo? Inak evidentne vôbec netušíš, čo JASPERS je.
Reakcia na: Mike #224884:

Tak Jaspers je najväčšia pijavica na Eurofondy. Ich odbornosť končí v okamihu keď treba umne presmerovať financie tam, kde to vychádza "efektívnejšie" a každý si môže domyslieť čo sa za efektívnosťou skrýva. Vznikla divným spôsobom a nikoho nezaujíma že sa nezúčastňuje žiadnych transparentných verejných súťaží na výkon "expertíznej činnosti". Kde sú novinári a politici ktorí neúnavne bojujú za transparentnosť. U tejto firmy držia pysk. Prečo asi - nuž pozrime si priezviská a je to jasné. Už roky je výnimočnou organizáciou pre túto oblasť - prečo asi to nikoho nezaujíma. A ak určujú ešte aj ako má nebodaj vyjsť dopravný prieskum tak zbohom.
Reakcia na: fanatikmhd #224900:
Všetci budeme plakať za štátnym molochom. Smútočné pochody sa budú robiť po celej republike. ?
Reakcia na: Valec #224897:
Jó, papiere socialistických plánovačov zniesli všetko. Realita bola však iná.
Reakcia na: fanatikmhd #224900:
Načo mu odpisuješ? ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #224898:
Prečo, liberalizácia nie je na škodu pokiaľ tam neoxiduje jeden nemenovaný súkromník. So zbytkom nie sú žiadne problémy, a v mnohých prípadoch prinášajú aj kvalitatívne či časové prínosy. Navyše, ak to odbremení štátny rozpočet....Prečo nie...
Reakcia na: Ámos #224895:
Toto nevyslovuj nahlas. Taký bonzák odtiaľto to nahlási KDI a šup, mestké okruhy či obchvat ostanú bez zmeny a v centre pribudne 7924895658556622 svetelných križovatiek po štýle farského - niektoré smery viac ako 3 minúty červenej...nakoľko stačí aby prešla električka a cyklus sa resetne do bodu začiatku 😃 A bude to dlho obchvatom, a centrom ešte horšie...

Inak ale áno, Pe-Kramáre či Pe-Rača je najrýchlejšie centrom (Pe-SNP-Hodžovo-a buď hore na klamáre, alebo rovno na račko a dalej...) Smutné...
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/455875-stat-ponukne-sukromnikom-35-zeleznicnych-trati/

Takže Cargo je už v troskách, lukratívne výkony majú súkromníci. Teraz ideme to isté zabezpečiť aj v osobnej doprave. Zlikvidujeme si štátne a za 10-15 rokov budeme nariekať.
Reakcia na: Ámos #224889:
"Typickym prikladom za vsetko je Petrzalka."

Ono, v tej Petržalke hlavne neboli dobudované služby a administratíva (popri trati budúceho metra) a priemysel Juh (južne od Janíkovho dvora). Takže toto nemala byť čisto obytná štvrť.
Reakcia na: Mike #224890:
Ano, ale to je nieco, co sa nemeni. A narast by bol aj tak.
No taky obyvatel DNV sa uz nemusi za nakupmi trepat cez pol mesta do Auparku, ide po Bory.
Reakcia na: Mhr1 #224892:
A toto co popisujes, je prave sialenost bratislavskej dopravnej politiky. Cesta absolutnym stredom mesta je rychlejsia.
Reakcia na: baran #224893:
Počty odchádzajúcich osôb zo ŠÚ SR. Majú to aj na stránke, je však potrebné ich harmonizovať do spracovateľnej podoby a maticu vzdialeností z GISov. Podklady čerpané z geofabrik.de, čo sú voľne dostupné poklady z OSM. Súradnicový systém SJTS-K. Bola to len časť analýzy, robila aj dotazníkový prieskum, ale k inej téme.
Reakcia na: Ike #224891:
Odkiaľ získala vstupné dáta? Nejaký dokument, dotazníkový prieskum?
Reakcia na: 810zssk #224877:
Pomerne často sa musím presúvať z Petržalky na Kramáre. A realita je taká, že po otvorení Sitiny som si pochvaľoval, ako je to cez m. Lafranconi rýchle. Lenže po vybudovaní svetelnej križovatky pri Kauflande pred Patrónkou sa to tam zdrží. A zápchy na spojení D1 a D2 veruže sú - veď sa tu spájajú 2+2 pruhy a zdrží sa to dosť. Takže posledného pol roka zvyknem ísť cez most SNP, je to fakt rýchlejšie. Ale častejšie chodím MHD - a-93 + t-212 je "good option".
Reakcia na: Mike #224890:
Minulý rok som viedol diplomovú prácu, kde študentka toto sčasti skúmala v okresoch Pezinok a Senec vo vzťahu k Bratislave. Nebol to výskum do Nature a porovnávala roky 2001 a 2011, no vyšiel jej vysoký nárast.

V roku 2001 1 056 225,68 km/denne a v roku 2011 1 700 587,29 km/denne. Pohyb mimo skúmaného územia neuvažovala. Oba údaje jednosmerne a účel len zamestnanie.

Rovnica bola jednoduchá:
vzdialenosť i-j * počet dochádzajúcich i-j

Skúmala to aj na úrovni obcí (aký prepravný výkon ktorá genereuje) a hybnosť rástla bez ohľadu na to, či sa obec populačne zmenšovala alebo zväčšovala (tu boli rozdiely veľké).

Ten prieskum bol parciálny a vôbec nešiel do hĺbky, no nejaké trendy to tiež naznačuje.
Reakcia na: Ámos #224889:
Na druhej strane platí, čo písal Ike - teda štatistiky hovoria, že priemerný počet ciest jedného človeka za jeden deň sa od 1990 (resp. 90tych rokov) postupne zvýšil z 2,1 na 2,6, a to je tiež údaj starý +- 10 rokov a buď si istý, že sa stále zvyšuje dodnes (ak už medzičasom nepresiahol 3).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.