Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Novan #224222:
ja ti dokazem ze nemas pravdu?
Reakcia na: Juraj76 #224234:
Veru od stvrtka sa bude jazdit, tak isto sa k tomuto datumu meni nazov zastavky Sad Janka Krala na Sad Janka Krala, Divadlo Arena.
Dneska ráno už župan Droba podpísal kolaudačné rozhodnutie o Špitálskej, takže už asi nič nebráni obnoveniu premávky.
Reakcia na: S499.1023 #224228:
Inak je to taká strašidelná ritná diera, že to nie je ani na Gúgeľ StRiťVjú.
Reakcia na: BigMac #224226:
Hlavne je pri pohľade na zúfalý stav tých vtedy takmer nových T3 a párročných T1 vidieť, že vozovna Santusice si už vtedy zasúžila svoju prezývku. Zrejme genius loci.
Reakcia na: Novan #224218:
Ty máš pocit, že čkokoľvek z tebou navrhovaného by malo vplyv na meškanie?
Reakcia na: Novan #224210:
To tu už nejaký čas sledujeme online, ako ustupuješ.
Reakcia na: BigMac #224225:
Nahodou. O par dni sa situacie na dva tyzdne napravia. Predsalen tie sviatky robia lepsimi kazdeho 😉
Reakcia na: si #224227:
V tom prípade reklamuj absenciu dopravného značenia.
Reakcia na: S499.1023 #224203:
ak povazujes ulicu oracska za miesto mimo cesty tak mozno (jedna sa o krizovatku stolarska-oracska)
Jeden dokument z roku 1969. Koľká paralela so súčasnosťou...:

https://www.youtube.com/watch?v=l-pFr2tJWlc
Reakcia na: S499.1023 #224198:
Zlým dopravným situáciám bolo dohovárané opakovane, avšak ani 365 dní im nestačilo na nápravu.
Z uvedeného dôvodu im bolo vystavené písomné upozornenie, ktoré môže byť nasledované okamžitým skončením pracovného pomeru v zmysle Zákonníka práce... ?
Reakcia na: Novan #224218:
1. 37 uz bola posilnena na 10minut - dalsi priestor na posilnenie je uz pravdepodobne zbytocny . Ak by aj sla 37cka castejsie, tak rovnako pojde do kolony kedze BUS pruhy su dlhodobo brzdene "1 mestkymorganom". A dalsich ludi ti to aj tak nepriláka do autobusov.
2. neviem ci je to riesenie, o par percent pocas "mesiaca zadarmo" stupne vytazenost MHD a po skonceni sa vratia ludia do aut - vysledok strata tržieb
3. ak myslis elektricenky tak ano, listky su OK cenovo, teraz mas uz aj lacnejsie elektronicke listky o 10%,tak naco aj zlacnovat . Vacsina cestujucich ma aj tak elektricenky - tam by som radsej zlacnel rocny listok z tych cca 260 na 200.

Reakcia na: Novan #224218:
Normálne odpovede:

1. Dopravný podnik Bratislava má obmedzené množstvo dopravných výkonov (ktoré sa merajú vo vozidlových kilometroch) a nemôže si posilnovať spoje len tak podľa vlastného uváženia bez toho, aby niekde inde ponuku nezredukoval. Navyše posilnenie spojov síce rieši meškanie v tom zmysle, že pri veľkej frekvencii môže nastať prípad, v ktorom Ti príde zmeškaný predchádzajúci spoj v čase, kedy má prísť tvoj spoj a ty budeš žiť v ilúzii, že tvoj spoj prišiel načas, ale toto nie je finančne efektívne riešenie.

2. Množstvo sociologických prieskumov dokázalo, že cena nie je rozhodujúca. Výhodou jazdy v osobnom automobile je predovšetkým súkromie, komfort a flexibilita. To jednoducho MHD ponúknuť v takom rozsahu ako osobný automobil nemôže. Môže však ponúknuť niečo, čo v dnešnej dobe automobil nie - spoľahlivosť v podobe fixného cestovného času a pravidelných odchodov - na to je potrebné budovať bus pruhy, resp. MHD segregovať (aby bola jazdná doba vždy rovnaká bez ohľadu na dopravnú situáciu) a nerobiť populistické opatrenia na ktorých sa minú verejné zdroje, ktoré by sa mohli použiť do zahustenia.

3. Lacnejšia MHD niekoho nepritiahne. Ak má niekto na BMW X6 v plnej výbave, tak je pre neho celosieťový IDS lístok na celý rok rovnako finančne náročný, ako pre Teba kúpa balíku zápaliek. Ak mu dáš lístok za polovicu alebo zadarmo, nebude to znamenať vôbec nič. Naopak, ak dokáže MHD prejsť medzi bodom A a B rýchlejšie ako jeho BMW, môže sa nad MHD zamyslieť aj keby stála 2x toľko, koľko teraz. Základom však je, aby bol cestujúci zákazníkom a nie nechceným dielom do stavebnice v mierke 1:1, čo žiaľ komunikačne niekedy takto vyzerá.
Reakcia na: Ámos #224220:
Srat mozes na wc, "nie na niekoho".
Reakcia na: Valec #224219:
Ja sonm napisal ze by ta tretia moznost nebola tiez zla a lepsia ako druha
Boze preco ho furt krmite? Serte uz na neho.
Reakcia na: Novan #224218:
Počas týždňa mobility bola doprava bezplatná pre držiteľov vodičských preukazov. Máš pocit, že sa vtedy nejako vyprázdnili cesty?

Mimochodom, mesiac bezplatnej dopravy by mesto stál 3,5 mil. €, to je dosť drahý experiment.
Reakcia na: Petto #224213:
Mpj otazka neie je vobec stupidna. Normalna otazka.

Riesenie: 1 - napriklad ak sa da tak posilnit dane spoje { ak sa da, ak nie tak nie }.
2 - na nejaký cas dat dopravu zadarmo, dajme tomu na jeden mesiac ci nezacne viac ludi
chodit autobusmi a tiez posilnit spoje ak sa bude dat, a ak to zaberie tak by sa aj cesty
uvolnili od tych co chodia autami.
3 - alebo ason lacnejsie dat MHD listky aby to pritiahlo viac ludi cestovat MHD.

Myslim ze to druhe riesenie by mohlo fungovat alebo aj to tretie.

Reakcia na: janstar #224192:
Keby sa Lamač odtrhol od BA, tak by BA takmer o nič neprišla a z Lamača by sa stala dedina veľkosti Modry a významu Lozorna. A okrem linky 123 by prišli aj o všetky ostatné linky MHD a zostala by im obsluha SADkou v nejakom náhodnom intervale 3 až 120 minút.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.