Pokiaľ je ED a TD vedená po pozemnej komunikácií, prevádzka na nej sa spravuje aj pravidlami cestnej premávky. Ak je vedená ED na vlastnom telese prejazd môžeš vyznačiť dopravnou značkou. Vo všeobecnosti však platí právna domnienka, že každý pozná to, čo je uverejnené v zbierke zákonov, t.j. v prípade právnych problémov, by sa na situáciu hľadelo tak, že všetci zainteresovaní ustanovenie § 14 ods. 5 zákona o dráhach poznať mali a mohli a teda mali sa správať v súlade s ním.
Teda vo všeobecnosti platí, že ten tvoj problém nie je čisto z právneho hľadiska nejaký veľký.
Nie som právnik, ale toto podľa mňa celkom dosť obmedzuje možnosť mať križovatku bez určenia prednosti s električkovou (a zrejme aj trolejbusovou) dráhou (§ 14, 513/2009)
(5) Pri úrovňovom križovaní dráhy s cestnou komunikáciou má prevádzka dráhy prednosť pred cestnou premávkou. Úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou musí byť označené podľa pravidiel pre dráhy a v súlade s pravidlami cestnej premávky. Za dopravné značky označujúce úrovňové križovanie dráhy s cestnou komunikáciou zodpovedá prevádzkovateľ dráhy. Za dopravné značky upozorňujúce užívateľa cestnej komunikácie na úrovňové križovanie dráhy zodpovedá správca komunikácie.
Nikde v zákone nie je stanovený vzťah medzi miestom mimo cesty a križovatkou, ale predpokladám, že tieto dva termíny sa vylučujú a stoja v juxtapozícii.
Teda, ak to nie je križovatka, je to miesto mimo cesty. Spĺňa križovanie ulíc Poštová a Obchodná charakter križovatky? Podľa mňa nie:
(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie:
j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,
a keďže križovatka musí mať hranicu, tak
e) hranicou križovatky miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou „Priečna súvislá čiara“, „Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!“ alebo „Priečna súvislá čiara s nápisom STOP“; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky,
Je logické, že križovatka musí byť buď vyznačená značkami a svetelnými signálmi, alebo aspoň vozovkou prostredníctvom jej zakrivenia. Križovatka bez značiek a zakrivenia existovať nemôže, pretože na ľubovoľnej ploche s pevným povrchom by sme mohli mať nekonečne veľa križovatiek.
Pesia zona nevylucuje cestu, zakon vyslovene spomina cestu v pesej zone ("V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke"). Podla mna tu opat narazame na velmi vagnu definiciu toho co je cesta a co je miesto mimo cesty, co je problem toho zakona vo velmi vela pripadoch.
Podľa mňa nemá. Vchádzaš z miesta mimo cesty, aspoň teda mne Poštová nepripadá ako cesta, ale chodník, takže to nie je križovatka, a teda neplatí prednosť sprava.
A ked sme pri Postovej.
Taka otazka, ked vychadzam autom z Postovej (z dolnej casti), na Obchodnu, ma mi tu https://goo.gl/maps/nYm6112X5b92 davat elektricka prednost po pravej ci nie?
Dik
Jo Máriahilfeštrááse. To je iný svet. To u nas vodici elektriciek, nedokazu cakat na uvolnenie zastavky tak, aby nezablokovali prechod chodcom po Postovej.
"Je to REX ako všetky ostatné"
Ostatne REXy na danej linke nemaju radeny vozen oznaceny ako 1. trieda, cize nejake oznamenie by na mieste bolo. Ale okej, nech to zostane takto, je podla mna vyslovene neziaduce aby tam lozili cestujuci s listkami do 2. triedy - za spravnejsie by som povazoval aby ten vozen bol normalne vedeny ako prva trieda.
Je to REX ako všetky ostatné, tak nie je tam dôvod niečo oznamovať nad rámec. Neskôr sa to medzi ľuďmi aj tak rozšíri a "jednotka" bude rovnako full ako ostatné vozne. Podobne tomu bolo aj pár grafikonov nazad, keď jazdila súprava ČD Zvolen - Bystrica - Žilina ako REX a tiež tam bola "fajnová" jednotka v podobe Apmz. Sprvu to klienti obchádzali, ale postupom času sa naučili a obsadzovali prednostne práve tento vozeň. Takže to predpokladám aj v tomto prípade.
Čo považujem za horšie, je to, že keď niekto kupuje lístok Videň - (Trnava, Žilina, Poprad-T,Kysak, Košice), tak v pokladniach OBB im nikto nepovie, že v úseku BA-KE je povinná rezervácia. Prvé problémy už boli, čo som zachytil. Celkovo si myslím, že takýto obeh nie je celkom šťastné riešenie aj vzhľadom na zraniteľnosť (teda prenesenie meškania), alebo aj čistoty súpravy, ktorá je na trase od rána 3:46. Vlajková "loď" ZSSK to bude mať v tomto ohlade v súčasnom grafikone naozaj ťažké...?
Wau, tak to je super, že majú nielen rovnaké cestovné (obával som sa, že to je iba náhoda), ale že si aj vzájomne uznávajú CL. ?
Btw, išiel som z DNV na Hlavnú stanicu tým REx-om tvoreným súpravou slovenského IC vlaku. Bol dosť plný, ale vozeň 1. triedy bol poloprázdny. Nikde som nevidel napísané, že medzi Bratislavou a Viedňou to oficiálne nie je 1. trieda, a preto v rámci Bratislavy tam platia bežné CL ZSSK aj tarifa IDS BK.
Dnes doobeda sa mi stalo v autobuse 83 niečo neobvyklé, čo ma v prvej chvíli až vydesilo. Nastúpil som v Dúbravke na Švantnerovej a plánoval vystúpiť na Romanovej. Ale keď sa na Námestí hraničiarov uvoľnilo miesto a sadol som si, nejako som pozabudol v akom autobuse sa nachádzam a nevystúpil som na Romanovej, v poslednom čase som dosť používal linku 68, ktorá mi stojí na Markovej blízko môjho príbytku, tak ma to asi poplietlo. Keď som si uvedomil môj omyl, bolo už neskoro. Autobus sa pohol a vtedy som v akejsi frustrácii z toho, že sa preveziem, mimovoľne spravil niečo ako hypnózu na šoféra, aby odbočil doprava na moju Markovu... A teraz sa posaďte: On naozaj odbočil doprava ! Taký dedko začal panikáriť a vypytoval sa najprv inej cestujúcej a potom samotného šoféra, že čo to robí. Vtedy sa šofér spamätal a potom sa na tej bočnej uličke pred zastávkou Markova otočil... Ľudia na zastávke mali show... Lenže som ho zabudol zhypnotizovať, aby mi na tej Markovej aj zastal a otvoril dvere Čiže som sa beztak previezol na Bradáčovu... No doteraz neviem, čo to malo znamenať, nesedel som nejako blízko neho. Táto moja novoobjavená schopnosť mi pripomenula Andyho McGee zo Kingovho románu Podpaľačka... Ale nebojte sa, nebudem ju zneužívať...
samozrejme, platí! GySEV nie je nejaký samostatný komerčný osobný dopravca. START a GySEV majú jednotnú tarifu a vzájomne si "uznávajú" všetky CL. Napríklad už ani v Szombathely nemá START žiadnu pokladňu. GySEV vydáva CL do celého maďarska vrátane rezervácii a medzištátne CL.
To súžitie GySEV-u a MÁV-u sa skôr podobá švajčiarskemu modelu, ako príklad SBB vs. BLS.
Takmer 20 € stojí aj cestovné tam + späť z Bratislavy do Gyoru autobusom Regiojet po diaľnici.
A platí ten relačný CL z Petržalky do Hegyeshalomu aj na vlak MÁV, ktorý ide podvečer z Gyoru až do Rajky? Ten v Rajke končí, ale cestujúci do Bratislavy môžu využiť autobusovú linku 801 (samozrejme musia si kúpiť cestovný lístok).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
A platí ten relačný CL z Petržalky do Hegyeshalomu aj na vlak MÁV, ktorý ide podvečer z Gyoru až do Rajky? Ten v Rajke končí, ale cestujúci do Bratislavy môžu využiť autobusovú linku 801 (samozrejme musia si kúpiť cestovný lístok).