Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #223288:
1. Spoje FlixBusu ktore nejdu pod most prevadzkuje Slovak Lines.
2. Neviem v com by web FlixBusu nemal byt bezpecny. Je to velka seriozna firma a denne sa tam tych transakcii vykonavaju stovky az tisice. Keby tam bol problem, vie sa o nom.
Nerozumiem Flixbusu v Bratislave (linka do Viedne). Prekvapilo ma, že približne každý druhý spoj nejde pod Most SNP, ale namiesto toho na ASMN. Tak ako v dávnejšej minulosti znova spoje tejto linky nemôžem nájsť vo vyhľadávači cp.sk ani idos.cz (flixbus.sk zobrazuje iba nástupnú a výstupnú zastávku cestujúceho). Aktuálny CP som našiel iba na http://portal.cp.sk/Data/pdf/L102971_170529_54180.pdf

Všetky spoje na tejto linke naďalej reálne vykonáva Blaguss Slovakia so šoférmi zo Slovenska? Majú všetky autobusy žlto-zelené vo farbách Flixbusu? Asi nie, lebo ja som dnes na tej linke videl bielo-červený s veľkým nápisom Blaguss (tabuľku Flixbus mal iba vpredu pri šoférovi). Nestihol som pozrieť ŠPZ (či ako sa to teraz volá) či má slovenskú alebo rakúsku... Informačná hodnota webu www.blaguss.sk je od spustenia ich spolupráce s Flixbusom prakticky nulová.

Pamätám sa ako bol v minulosti problém, že Slovak Lines nepúšťal na ASMN vozidlá Blagussu (stále píšem o linke do Viedne). Keď to prevádzkoval sám Blaguss, tak CL cez CardPay zákazník platil cez niektorú rakúsku banku, teraz pozerám, že to ide priamo cez web Flixbusu (umožňujú tam uložiť aj platobné údaje karty). Je Flixbus taký bezpečný a seriózny ako svetoznámy PayPal alebo aj tu platí, že odporúča sa platiť platobnou kartou cez internet iba tam kde umožňujú platbu cez zabezpečený web ich partnerskej banky? Alebo cez niektorú známu platobnú bránu ako je napr. slovenská TrustPay, ktoré spolupracujú priamo s bankami?
Reakcia na: S499.1023 #223286:
Len aby som ťa správne chápal, myslíš že stačí z hlavnej vyhodiť prejazdové koľaje a bude dosť miesta na 400m rovné hrany? Lebo mne sa nezdá.
Hádam je bez debaty, že súčasný stav je neúnosný, náklad mal už 20 rokov jazdiť popod Kramáre a Kolibu a v dnešnej dobe sa mal dokončievať presun stanice cca do polohy depa na Tupého, kde tej plochy je dosť, urbanisticky by to tiež bolo pútavé uvítanie (také lepšie Liège-Guillemins) a stále by to nebolo tak ďaleko od centra, ako Vinohrady.

Ale keď sa raz záväzný dokument rozhodne, že akceptuje rezignáciu na tento krok a navrhuje inú spojnicu, prečo potom obsahuje aj zadné vrátka v podobe polovičatého pôvodného riešenia? Bez ohľadu na to, aký si stanovili horizont, zostáva faktom, že nadväznosť na sieť vyriešenú nemajú. Ono, ťažko sa rieši uzol, keď nemám podrobne zadefinované, koľko čoho odkiaľ kam môže cezeň prúdiť (well, hádam v textovej časti niečo počítali, ale pri koncentrácii na ŽUB nemali právomoc zadefinovať prúdy po celej republike, o to mi išlo).

P. S. Tá Jablonica bola len narážka, nabudúce tuším použijem aj smajla a nie len expresívum ?
Reakcia na: Viko #223284:
S hlavnou stanicou v súčasnej polohe sa nič zmysluplné spraviť nedá, ak neodpadnú aspoň nákladné koľaje bez perónov. Štyri až šesť koľají sa samozrejme lepšie stiahne do dvoch (v reále treba štyri koľaje až do Malaciek) v mieste, kde je už menej intenzívna osobná doprava. Dopravný generel ŽSR, tak ako akýkoľvek iný, neznamená, že sa začne okamžite všetko stavať na úkor zvyšku Slovenska. O Jablonici ako kapacitným obchvate pomlč - jedna koľaj, stúpania a oblúky z toho robia trať vhodnú pre nákladnú dopravu jedine pre firmu typu ZSSKC, ktorá si môže dovoliť na oboch koncoch mať hromady plesnivých laminátok na príprahy / postrky.
Reakcia na: Jajboli #223271:
Čo v článku neodznelo:

1. Systém DPB nemá pripravený od januára, ale tak od konca septembra.

2. DPB v januári uzavrel s dodávateľom zmluvu, ale BIDke to oznámil až na základe toho, že sa na to pýtala (na základe zverejnenej zmluvy). Podľa zmluvy o prevádzke v IDS má pritom o každom zámere (nie o uzavretej zmluve) informovať 2 mesiace vopred. Keby tak spravil, tak by sa možno za ten rok stihli aj ostatní pripraviť.

3. Na to, aby DPB mohol predávať nejaké PCL platné mimo IDS BK, potrebuje minimálne cenník schválený mestom. O ten DPB požiadal len minulý mesiac. Avšak , aj mesto má voči ostatným partnerom (BSK, MDV SR) tiež nejaké zmluvné záväzky a nebolo by dva krát košér, ak by taký cenník pre DPB schválilo.

4. Systém nemá fungovať na platbu bankovou kartou, len ju môžeš využiť ako nosič PCL. Terminál na platbu bankovou kartou majú len nové SORky, čo prišli v lete. Označovač na fotke nevie robiť s bankovými kartami.
Reakcia na: S499.1023 #223278:
Ja nikde netvrdím, že všetko má ísť cez hlavnú. Iba sa mi zdá naddimenzovaná kapacita nového spojenia. Takto to vyzerá, že nákladná doprava zo Záhoria cez BA má trikrát vačší potenciál ako osobná, keďže sa jej navrhla celá nová vetva cez Rakúsko a ešte aj polpodiel zo "starej" vetvy.
Totiž, logicky, ak vznikne rakúsky obchvat i tunel popod Dunaj, na Prístavnom moste bude toľko voľnej kapacity, že vôbec nemusí chodiť náklad starou vetvou a poza hlavnú, ale môže tadiaľto a žiaden podkolibský tunel nebude treba riešiť. A komu je to kilometricky ďaleko, dá sa terigať cez Jablonicu.

Navyše, tých 4-6 koľají z dvoch vetiev v DNV vysublimuje kam? Či to už je mimo ŽUB tak nám to je jedno? Rovnako ako nám je jedno, že po celej krajine nám hnijú hlavné trate v stave od cisára pána a na území Bratislavy naprojektovaný exponenciálny nárast sa nevyužije, keďže sa nebude mať kam rozliať?

Nehovoriac o tom, že takáto utópia je zo súčasných verejných zdrojov neufinancovateľná a keď sa rozbehne snaha o jej plnenie, nemusí zostať na úplne základné veci, ako napríklad úprava polohy hlavnej stanice do medzinárodne akceptovateľnej podoby (dĺžka a tvar hrán), ktorá tu popri kreslení čiar kadetade zostala úplne nepovšimnutá na pôvodnom mieste ?
Reakcia na: Ike #223282:
Skoda. Zial z toho dost malo vycitat na nejake zmysluplne utvorenie nazoru.
Reakcia na: 810zssk #223281:
Dostalo sa to ku mne neoficiálne. Len toto mám. ?
Reakcia na: Ike #223267:
Je k tomu niekde nejaka textova cast?
Reakcia na: S499.1023 #223277:
Tak beriem to tak ze v Bratislave zatial nikde nemame absolutnu preferenciu a vodic moze signal stoj dostat aj v pripade ak ho krizovatka registruje. Myslim ze Farskeho je prikladom krizovatky, kde spravidla pada volno, ale v niektorych situaciach (napr. ak ine smery dlho nemali volno) moze padnut aj stoj, bez ohladu na (ne)prihlasenie sa do sluzby.
Reakcia na: S499.1023 #223278:
Doplním, že cez Slovensko prechádza niekoľko RFC koridorov. Konkrétne RFC 5, 7, 9 a 11.?

Ale súhlasím, že sú tam nakreslené aj úlety. Napr. ten tram-train, prípadne spojka HLST - Filiálka. Naopak TIOP pri Auparku potešil.
Reakcia na: Viko #223273:
Pretože prieťah cez Rakúsko nerieši tranzit 110/120 napríklad. A áno, ak chceme mať na 110 a 120 zmysluplný interval osobnej dopravy, nie je riešenie s dvoma obchvatmi naddimenzované. Stav, kedy VŠETOK nákladný tranzit cez Bratislavu ide cez hlavnú osobnú) stanicu, je hádam európsky unikát. Nehovoriac o tom, že ja nákladná doprava má perspektívy rastu a to rádovo väčšie, ako osobná.
Inak sú to samozrejme len symbolické čmáranice, ktor nehovoria nič o konkrétnom trasovaní tratí.
Reakcia na: 810zssk #223276:
V tom, že vodič sa bude rutinne spoliehať na preferenciu a ak nebude mať službu, vletí do križovatky. Preferencia má podľa mňa jednoznačne a bez diskusie reagovať AJ na fyzickú prítomnosŤ vozidla.
Nehovoriac o tom, že aj vozidlo bez PP, na objednanej jazde či idúce s náskokom môže zdržiavať vozidlo na linke.
Reakcia na: S499.1023 #223268:
V com je "vyslovene nebezpecne", ak sa mozem spytat?
Reakcia na: Mike #223266:
No a pointa bola prave to, ze riesenie s palubakom nevylucuje aj registrovanie do sluzby neprihlasenych vozidiel ktore prejdu cez dany bod a maju palubak - teda aspon ak to je spravene poriadne. Tym padom by preferencia nefungovala len pre vozidla ktore PP nemaju, ktorych je minimum (a v drahovej doprave by teoreticky nemuseli existovat vobec).
Reakcia na: Ike #223267:
Mapka vyzerá zaujímavo. Škoda že sa toho nedožijeme. Tá skratka popod Devínsku kobylu a Rakúsko vyzerá zaujímavo. By sa dali zokruhovať vlaky zo Záhoria. Od Senca zase cez letisko priamo do Petržalky či na N.Mesto. Najväčšie scifi asi prepoj z Filiálky na Hlavnú st. Tam by bolo dosť veľké stúpanie.
Reakcia na: Ike #223267:
Ak toto navrhol niekto zodpovedný, tak asi som stratil aj posledné ilúzie. Veď to je úplne nezmyselná utópia...
1) prieťah cez Rakúsko - na papieri to nevyzerá zle, ale mohli by byť problémy kvôli Kobyle, Sihoti a možno i NP Donau-Auen.
2) keď už by sme tu mali takýto prieťah, načo to duplovať tunelom popod Kramáre? To po DNV-Kúty sa chystajú chodiť také šialené objemy nákladnej dopravy, aby bolo treba dve trate pre ne???
3) Úvrať z Filiálky na hlavnú zrazu nie je nemožná? ?
4) Kto to celé zaplatí? A tobôž vo variante, kde tunely idú naprieč blokmi (Šancová) i šírym poľom s otáznou hydrogeológiou (Zlaté)...

Takže ja osobne to vnímam len alo ďalší z radu zdrapov vhodných akurát tak na založenie do šuflíka.
Reakcia na: Jajboli #223271:
Práveže DPB na nikoho nečakal ? Je lepšie ak sa to zavedie celoplošne, ako v podobe ďalších výnimiek.

Inak ŽSR s tým nič nemá.
Fakt si robia v BID z ľudí prdel? To DPB od januára čaká na Slovak Lines a ŽSR aby spustil bezkontaktnú platbu CL v označovačoch? Toto je megafraška!
http://www.tvnoviny.sk/ekonomika/1892805_v-bratislavskej-mhd-sa-da-platit-aj-kartami-system-je-vsak-vypnuty
Reakcia na: Ike #223267:
Uz len to, ako by od stanice potiahli v centre mesta vlak pod zem hned za hlavnou a ako by ho vytiahli pri TPD je komedia ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.