V tej "debate" nervy utekali najma Fresovi. Inak je zabavne ked sa sucasny zupan ktory je vo funkcii 8 rokov navaza do protikandidatov s tym ze oni "tam" boli 10 rokov.
Na toto máme predsa právne predpisy, ktoré hovoria jasne.
Zákon 56/2012 Z. z. o cestnej doprave:
§ 23
"(3) Označník a informačnú tabuľu na autobusovej stanici je povinný zriadiť a udržiavať vlastník, správca alebo nájomca autobusovej stanice po dohode s dopravcami, ktorí majú v nej zastávku; na zastávke mimo autobusovej stanice má túto povinnosť ten dopravca, ktorý má na nej najviac autobusových spojov, ak sa dopravcovia nedohodli inak."
- čiže v prípade občasnej zastávky je stále väčšinovým (100%) dopravcom na zastávke DPB, a. s. Otázne je, čo v prípade, ak zastávka zostane bez obsluhy. Tu ale platí, že:
"(2) Zriaďovateľom zastávky je obec, na území ktorej sa autobusová zastávka zriaďuje, ak zriaďovateľom zastávky nie je iná osoba.",
- čiže, obec, ktorá je buď priamo objednávateľom dopravy, alebo je minimálne schvaľovateľom cestovného poriadku linky idúcej cez obec, by mala o tomto informovať. To by ale musel fungovať zákonom stanovený vzťah objednávateľ-dodávateľ, kde by objednávateľ a zároveň 100% akcionár mestského dopravného podniku, držal opraty nad týmto podnikom a DPB by skutočne zabezpečoval len prevádzku. Keďže DPB zabezpečuje aj modelovú staveb... ehm organizáciu MHD a mesto funguje len ako bankomat, tak potom to tak aj vyzerá.
A aké je riešenie? Demontovať lavičku? Osobný asistent, ktorý ich bude odtiaľ vyháňať? A možno tam niekto sedí len tak z dlhej chvíle a nečaká na autobus.
Problém je že ľudia sú slepí, myslia na iné veci a vidia zástavku, tak čakajú ústačí sa pozrieť koľkí ľudia čakajú na dočasne zrušených zástavkach). O cudzincoch, ktorých tu je veľa, ani nehovorím. Mimochodom, z každého miesta Devína je na zástavku max. 7-8 minút pešo, nikoho to nezabije ísť na zástavku na Kremeľskej ulici (dokonca sa doporučuje hodina pešej chôdze denne).
Bohužiaľ, ľudia sú slepí, hluchí. Fakt tam sedia aj polhodinu, bývam tam je to neuveriteľné. Už som to preposlala na DPB, tí ma odporučili na MÚ Devín, vraj to bola ich požiadavka. Tak urgujem u starostky, pri jej neschopnosti to bude päťročnica.
Cez pracovné dni tá linka mala interval mimo rannej špičky (ale vtedy odtiaľ premávajú spoje aj naďalej) 60 minút. To tam ľudia aj po starom chodili naslepo a čakali len tak 1-59 minút?
Na linke 29 sa objavil zásadný problém. Po zredukovaní jázd autobusov priamo pod hrad Devín, ľudí mätie zástavka pod hradom a čakajú tam "naslepo" na spoj. Tento jav som si všimla 3 dni za sebou a skutočne nevidím dôvod suplovať úlohu mesta a DPB. naozaj najlepšie riešenie by bolo úplne tú zástavku pod hradom zrušiť a dať tam 2-3 informatívne tabule so šípkami k zástavke na Kremeľskej (na hrádzi smerom k zástavke cintorín), príp. k zástavke Štrbská.
Ja tiez velmi dlho nie. Avsak zo zaciatku prevadzky tychto autobusov, sa mi zda, ze pouzivali aj tuto funkcionalitu spolu s naklonenim vozidla k chodniku/zastavke.
Keď ideš na nejaký autobus, čo má 5 min. interval, tak bežne len tak z plezíru počkáš na ďalší? Vieš, ja som roky jazdil na linke 12 a potom na linke 212, obe mali v špičke interval pod 5 minút a dva kočíky som bral vždy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
Starostka chcela podľa mňa zachovať iba pár posilových spojov ráno aby sa pohodlne dostali v Devíne do busu.
Informácie by mali byť v réžii DPB. To ako keď sa zmení linkovanie napr. v Petržalke tak má nabehnúť miestny úrad a vylepovať oznamy?
Samozrejme smerové šípky na križovatkách pre turistov sú v réžii mestskej časti.
Aj na Vazovovej máš zastávky a linky tade len prechádzajú okrem výjazdov a dojazdov. Teraz je obsluhovaná výlukovou L17.