Mne sa stalo, že tis.zsr.sk/elis/pohybvlaku, mapy.zsr.sk i aplikacie.zsr.sk/infotabule/ zhodne ukazovali, že Roháče meškajú 19 min, na tabuliach v stanici Žilina, že 5 minút... To je aké zaokrúhľovanie? ?
Slovenska na tom principe nefunguje, taha udaje z dispecerskeho systemu. Moze byt preto v niektorych momentoch rozpor medzi tabulou na stanici a online (ak niektora este nema aktualizovane data).
Peon akutocne myslel aplikaciu NaVlak. Aplikacia Muj Vlak je aplikaciou CD a tam stanicne tabule v takej podobe ako pise nie su.
Tabule = je čisto plán z GVD vrátane nástupíšť a koľají, meškanie je aktuálne z info systémov (na stanici sa dá zadať na tabuľu najmenšie meškanie 5 min - e tabuľa zobrazí aj meškanie menšie ako 5 min). Nástupište na e tabuli sa zmení na reálne až po zadaní príchodu vlaku do systémov spolu aj s koľajou. Pri pobyte vlakov cca 1 min sa to na e tabuli ani neprejaví (zadanie do systémov je prevažne na ľudskom faktore a toto zadanie prebehne veľakrát až po odchode vlaku).
To by bola zaujimava alternativa ale obavam sa, ze menej priechodna ako to co som navrhoval nizsie. Vola potiahnut a-busovu 41 az po Central asi nebude, ako vravis degese by to nezvladli a ani by sa na Budkovej nemali poriadne ako otacat a zatrolejovanie Drotarskej je v nedohladne, kedze sa nehybu ani dolezitejsie projekty napr. Mlynska dolina...?
Tie meškania asi budú záležitou nastavenia tej tabule, aké má zaokrúhľovanie. Aj v ČR všade tabule ukazujú meškania zaokrúhlené na 5 minútm akurát Ostrava - Svinov už roky ukazuje na minúty.
Úplné zrkadlenie to asi nebude, keď meškania na virtuálnej tabuli zobrazuje s presnosťou na jednotky a v reále s presnosťou na päťky. Každopádne, je to real-time, tie meškania si virtuálna tabuľa nevymýšľa ?
V tom prípade je chyba u Teba v nastavení mobilu, že si to neaktualizuje. Samotná aplikácia sa aktualizuje prakticky online. U tabulí SŽDC mi to na mobile skáče prakticky súčasne s tabuľami na stanici.
Tak v tom pripade sa ospravedlnujem. Len vravim, mam viacej skusenosti, ze kolko krat ECcko na Hl.st prichadzalo na 2/4(bolo tak aj na tabuliach) a aplikacia dalej veselo ukazovala, ze ECcko odchadza z 1/1, kde stalo IC. To iste v Galante, ked nahodou daju osobak na 3.kolaj (zvycajne piata) v aplikacii dalej veselo ukazuje, ze pride na piatu.
Ako casto sa to aktualizuje? Ten cas by teoreticky vysvetloval, preco aplikacia ukazuje jedno, a stanicne tabulr druhe.
Slovenskú aplikáciu nepoužívam, používam však už roky jej český ekvivalent, ktorý je od toho istého dodávateľa a funguje na rovnakom princípe - jedná sa o zrkadlo staničného informačného systému. Čiže ak sa v aplikácii nezmenilo číslo nástupišťa, tak sa nezmenilo ani na tabuli na stanici a je to chyba operátorky, nie systému.
Mmch., včera som bol v Českej Třebovej svedkom zaujímavého javu - kvôli strhnutému vedeniu medzi Českou Třebovou a Dlouhou Třebovou obrovské množstvo vlakov meškalo od 10 do 120 minút a keďže staničné tabule (2 x 12 riadkov) boli plné zmeškaných vlakov, aktuálne vlaky iných smerov, idúce načas, sa na tabuliach nezobrazovali a cestujúci boli odkázaní len na hlásenie staničného rozhlasu a potulovanie po perónoch.
Peon: Tá aplikácia sa nevolá NaVlak ale MůjVlak ? .
Ako sa volá ten prístroj, ktorým sprievodca ZSSK kontroluje cestovné lístky? Totiž sprievodcovi sa to synchronizuje (neviem či aj cez internet alebo iba cez mobilnú sieť bez nutnosti pripojenia na internet). Keďže máme na Slovensku viaceré úseky tratí bez pokrytia signálu [ktorého mobilného operátora na toto využíva ZSSK?] tak v praxi sa vyskytujú problémy s kontrolou platnosti CL.
Totiž kontrola CL prebieha tak, že sprievodcovi začne cestujúci čítať 17-miestny kód z prijatej SMS-ky a po asi troch písmenách (ak je to už zosynchronizované s čítačkou) sprievodca uvidí ten SMS lístok vo svojom prístroji. Neviem či by sprievodcovi stačilo prečítať si SMS z mobilu / smartfónu cestujúceho, lebo slovne napísanú platnosť lístka by niektorí chytráci určite vedeli sfalšovať. A keďže SMS-ka obsahuje iba text [písmená a čísla], a preto žiadny QR kód tam nie je.
Daňový doklad si môže cestujúci vytlačiť z https://www.smslistky.sk/zssk Zaujalo ma, že sprievodca dokáže tým prístrojom na kontrolu CL aj prezvoniť mobil cestujúceho (z ktorého si zakúpil SMS lístok). Cestujúcemu sa taký neprijatý hovor zobrazuje ako "Neznáme".
Hmm, tak to som nevedel. ? SŽDC zobrazuje aktuálny stav? Aj v prípade, že áno, tak vo väčšom časovom predstihu, predpokladám, že aj oni zverejňujú plánovaný stav...
Od soboty 17. 6. 2017 boli pridané nové víkendové a sviatkové vlakové spoje: Z Plaveckého podhradia smer Zohor a Záhorská Ves o 10:23 h. Žiaľ ten nenadväzuje na S20 prichádzajúci z Bratislavy. Smer Plavecké Podhradie píšem iba odchod zo Zohora: 12:50 h.
Žiaľ na webe ZSSK nie sú, takže sa priamo na ne ani nedajú kúpiť cestovné lístky cez internet: https://ikvc.slovakrail.sk/inet-sales-web/pages/connection/initSearch.xhtml Keďže to však nie sú prvé spoje v ten deň a pri vlakoch kategórie Os platí cestovný lístok zakúpený cez internet aj na nasledujúce spoje v ten deň, tak v podstate je možné kúpiť lístok cez internet aj na tieto nové spoje. ?
Žiaľ tieto nové spoje zatiaľ nie sú ani vo vyhľadávači www.cp.sk a ani v jeho verzii integrovanej dopravy na http://cp.atlas.sk/idsbk/spojenie
Na Facebooku som túto informáciu našiel samozrejme u BID (pomýlili sa – zo Zohoru do Plaveckého Podhradia napísali v statuse 11:50 h) a tiež u Bratislavského samosprávneho kraja.
A tie spoje zo Zohora do Plaveckého Podhradia patria pod linku T (turistická linka)? Lebo na odchodovej tabuli v Zohore sa zobrazuje ako linka S25. ?
Stav vyššie uvedeného je k 20. 6. 2017 (utorok), 23 h.
Osobne si myslím, že ideálna by bola linka Búdková - Drotárska - OC Centrál. Denno-denne to sledujem: zo stanice ide prázdna 41 (max 2 ľudia) a z Centrálu ide plná 64, ktorá vystupuje na Vozovni Hroboňova na 41.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Linka41