Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #221488:
Dojazdová 6 má šípku, dojazdová 9 šípku nemá... takže zrejme bude problém nahodiť to na 209. ?

Inak, naviac sa mi páči, že pri dojazdoch označených linkou je zadné číslo inverzné... z toho nikoho ani napadnúť nemôže, že je to nejaká výnimka.
Reakcia na: Mike #221486:
To je taky problem nahodit sipky aj na 209 ? 6tka ked ide do vozovne tak uz od tusim Chatama ma vzadu len sipku a nie 6. Takto by mala fungovat aj 209 so sipkou uz od Karpatskej napriklad. Sipka vpredu , z oboch bokov, vzadu.
Reakcia na: Dulgerov #221485:
Preco by mal vodic vychadzat z kabiny a bliakat na ludi ako na male deti ked:
- v cestovnom poriadku je jasne napisane, ktore spoje idu do vozovne okolo zimaku
- na prednom a bočných displejoch to je napísane (a nie malym) kam ten voz ide. To, ze ludia maju selektivnu slepotu, alebo su prosto ignoranti, nie je chyba vodica
- vazne je "Ruzova Doline" taka mala a rovnaka ako "Vozovna Trnavka", ze ich dokazes prehliadnut? https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/170198/6114-prechadza-krizovatkou-Racianske-myto - NEHOVORIAC o tom, ze vozidla do vozovne maju INY styl transparentu https://imhd.sk/ba/galeria-media/2211/skoda-31-tr-sor/157854/6846-Mileticova-ul
- ked sa to stalo uz 3x, tak by mohlo dopnut, ze sa to ma udiat, miesto vypisovania slohu o tom, ako zly zly vodic ublizuje nevinnym ludom.
Reakcia na: Dulgerov #221485:
A v opačnom smere by mali vodiči v 209 každé kolo cestujúcim na Magurskej hlásiť, či idú k ústavu srdcových chorôb, alebo až hore k Onkológií, lebo veď všetci pozerajú iba na číslo, nie?

Vodič by mal cestujúcim hlásiť iba mimoriadnosti v premávke. Ak hlásiť dojazdy, tak ako súčasť automatického hlásenia zastávok (radšej ako na Trnavskom mýte hlásiť zo všetkých smerov change to the lines to bratislava airport and main railway station).

Ešte lepšie riešenie by podľa mňa bolo tú linku tam nezobrazovať a nechať iba šípku ...
Zdravím všetkých. Predpokladám, že sem chodí viacero vodičov MHD. Rád by som sa podelil o jednu skúsenosť, konkrétne s trolejbusom 209 smer Ružová Dolina. Jazdím s nim pravidelne skoro rok. Za ten čas sa mi 3x stalo, že trolejbus po prechode Trnavským mýtom plynule odbočil k Zimnému štadiónu, namiesto na Trhovisko. Priznám sa, ani jeden raz som si to nevšimol a vystúpil som, podobne ako ďalší zúfalci pri 'Zimaku' nadavajuc ako pohan. Problém je v tom, že keď je človek naprogramovaný, že daný spoj ide konkrétnym smerom, ani ho nenapadne čítať, čo je napísané na tabuli. Navyše číslo trolejbusu je ďaleko väčšie, ako text so smerom jazdy, tak človek celkom prirodzene prečíta číslo a nastúpi do daného spoja bez toho, aby študoval ďalej text, keď daným spojom chodí denne.
Ešte ani jeden raz z tychto troch prípadov sa nestalo, že by vodič povedzme na Trnavskom mýte urobil tú najprirodzenejšiu vec, teda otvoril dvere na tej svojej kukani, vyklonil sa a upozornil ľudí, že zatáča k Zimáku. A tak sa situácia opakuje. Naštvaní ľudia, ktorí sa odvezú tam, kam nechcú, nadávajú, hádajte na koho? No na Vás, páni vodiči. Pokojne si môžete povedať, že to nie je Váš problém, keď to na tabuli bolo napísané, ale otvorene poviem, mne to príde ako ignorantstvo a veľká neprofesionalita. A presne takéto situácie potom kazia deň ľuďom a hádajte, čo potom urobia oni? Pokazia deň iným a pri najbližšej príležitosti pokazia deň nejakému vodičovi MHD. Takže toto je presne na zamyslenie. Sťažujeme sa na to, či ono, nadávame a vždy je na chybe niekto iný. Málokto sa pokúsi pozrieť sa na seba samého a na svoje skutky. Zabúdame pritom na akúkoľvek empatiu a ľudskosť...
Reakcia na: Sommelier #221481:
Testovanie pouzili ako argument obhajovaci. Citaj cele vlakna ak chces reagovat.
Reakcia na: BigMac #221482:
152-ka je 9TrH, nie 9TrHT(aby sme boli presní, je to 9TrH25) ?
Reakcia na: Ámos #221479:
Mne sa snáď sníva. O akom testovaní hovoríš, keď to je homologizácia, ktorá má s testovaním výrobcom spoločné asi len to, že sa musí uskutočniť po ňom, a môžeš si byť istý, že ten trolejbus už testami prešiel. Dopravný úrad nemá vlastnú testovaciu trať a je to len dobre, čo sa ti na tom immerwährend nezdá, sprosté obviňovanie z fotoúchyliek už úplne vynechávam. Pls použi to svoje právo a potom keď ti odpovedia až konečne píš.
Reakcia na: Ámos #221474:
Uprimne? Ano. Lebo sa dali lepsie vyvetrat, ako 1 velke okno v predu a XY prtavych okien v 25Tr (uz len to predny stresny kryt v TAMoch vedel pekne prefuknut cely voz pocas jazdy). Uprimne dufam, ze 25Tr vyradia cim skor, dostavaju trolejbusovu trat na DD a kupia viac vozov s klimou a pripadne 2 hnacimi napravami.
Reakcia na: Dispecer #221478:
Celkom jednoznacny, nezda sa ti?
Co myslis, co by som spravil, keby za mnou prisiel dodavatel, ze si chce u mna vo vyrobe otestovat nejaku technologiu, pre ineho odberatela? ?

Koniec tejto nezmyselnej debaty, nikam sa nehybeme, lebo bez existencie nahrady nakladov nevieme nic.
A preto prvykrat v zivote vyuzijem svoje pravo a oslovim DPB aby mi poskytli info. Zaslane info Vam zverejnim. Som skepticky, mozno ma milo prekvapia.
Reakcia na: Ámos #221475:
Bol by nejaký extra rozdiel v tom, ak by tá 27 Tr bola bratislavská a kvôli homologizácii by jazdila prázdna / so záťažou po sieti? ?
Reakcia na: Ámos #221473:
Vacsina z tych co to tu obhajuje ziadne fotky neriesi. Napriklad ja mam poslednu niekolko rokov staru.. Bude velka nahoda ak ten trolejbus aspon uvidim z auta, nie to ze by som ho este fotil.
Reakcia na: Ámos #221475:
A na toto si zas prisiel kde?
Reakcia na: 810zssk #221470:
Som zabudol, ze v Bratislave si staviame modelove kolajisko 1:1 a cestujuci aka substrat je na obtiaz. My chceme prazdne vozidla MHD. Cest praci a lovu zdar.
Reakcia na: MatejBA #221472:
Sa ti cnie za TAMami?
Reakcia na: Mike #221462:
Mike, pozname sa velmi dlho a asi jediny ma tu poznas aj realne. Takze aj poznas moj svetonazor.

Ak ma DPB vypracovavat studiu a v ramci nakupu parcialnych trolejbusov, tak nech oslovi potencialnych vyrobcov a spravi si realne 3-6 mesacne testovanie. Kde zisti prejazdnost (ona bude asi taka ista s plnym ci prazdnym troflom, no ked ho budem mat plny, tak toho zistim asi viac), narocnost udrzby, spolahlivost, realny dojazd v nasich podmienkach, atd. atd.
To, ze bude testovat 27Tr s tym nic nema, kedze sa nebude testovat trolejbus s pomocnym pohonom.


Ak toto ma byt ziskova zalezistost a prinesie to DPB aspon minimalnu marzu do 10%, prosim. No inak je to plytvanie zdrojov DPB a setrenie DPMŽ. Na ktore nevidim dovod. Ani keby to malo znamenat setrenie zdrojov na urovni statnych autorit. Tych autorit, pre ktore sa tu za drahe peniaze robili saskarne s testovanim 1435mm rozchodu. Lebo si nejaky zlomok chcel postavit pomnik, ze na bratislavske ulice vratil elektricku s tymto rozchodom. Aj ked len na par hodin.

A pritom osobne nemam nic proti miernej strate aj zo zmienovanych liniek za mesto v pripade verejneho zaujmu. Kedze aj tych par stoviek ludi co to privedie do MHD v realne znamena par stoviek menej aut v meste (lebo 1 auto=1osoba), menej exhalatov, menej aut na chodnikoch,.... A je uplne jedno ci tam sedi emigrant, imigrant, bernardin, ci deti kapitana Granta. Aj ked by malo platit, ze najprv 100% vyprava v meste a potom nech sa jazdi za mesto.

No toto testovanie neprinasa ziadnu vyhodu, ci akykolvek prinos obyvatelom ci nastevnikom mesta a ani DPB. Aspon ja ich nevidim a okrem jedneho spomenuteho, tu nikto ziaden relevantny dalsi neponukol.

A medzi nami. Dobre vieme, preco na toto DPB pristupil. A preco je to tu tak obhajovane. Raritna fotka v tejto subkulture sa rovna skalpu nepriatela. Neklamme si do oci. Tak nech to sakra aspon priznaju, ked uz su taki hrdinovia!
Reakcia na: Petto #221465:
25Tr by mali ritualne odpalit s C4 - v takomto pocasi by mal DPB platit ludom za cestovanie v tych griloch a nie ludia im ?
Reakcia na: Ámos #221461:
Ako sa správa prázdny trolejbus je teba naozaj na nič... ale pre potenciálneho prevádzkovateľa je to užitočný poznatok. Napríklad už len prejazdnosť problémovými miestami je môže zavážiť... a na to počet cestujúcich vo voze nemá vplyv.

Inak, netreba v rámci homologizácie najazdiť aj kilometre so záťažou? V takom prípade už chýba len ruch ľudí, keďže vrecia s pieskom budú potichu.
Reakcia na: Ámos #221461:
"Na co mi je vediet, ako sa sprava prazdny trolejbus"
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.