Prečo by to na Damborského malo byť nereálnejšie než kdekoľvek inde? Prestupoval som tam pravidelne a môžem zodpovedne vyhlásiť, že keď sa ako-tak zvláda Blumentál, Damborského bude proti tomu pohodička.
Do Gyoru však zdražuje. Kým doteraz to bolo za rovnakú cenu ako do Budapešti, tak po novom je to od 9,50 € do 10 €, takže v niektorých prípadoch drahšie ako do Budapešti. [Ešte pred pár dňami boli viaceré lístky za 8 €]. Na kreditové lístky nie je poskytovaná žiadna zľava a je tam aj storno poplatok 10 %.
V Petržalke na konci Osuského pred DK Zrk. háj sa už niekoľko rokov pri každej obnove zabúda, že tam je usporiadanie 1 pruh + širší buspruh a nie 2 pruhy + úzka zastávka (keďže miesto druhého pruhu sa pred minimálne 12 rokmi vystaval ostrovček), takže chvíľku tam vzniká chaos z nesúladu VDZ a ZDZ rovnako ako z náhleho zmiznutia pruhu v šrafúre a po pár dňoch sa spamätajú a prídu to opraviť. Takže naozaj žiadne prekvapenie, že ani inde si to nevedia odkontrolovať.
Nemoze. Jednak ho do tvojho vztahu so ZSSK nic nie je, jednak nie je skoleny na tarifu ZSSK a jednak ti ani nema z coho vydat listok podla tarify ZSSK.
Otazka ku tarifno-pravnej dzungli:
Moze revizor ÖBB pokutovat cestujuceho, ktory nema listok na useku od slovenskej stanice po statnu hranicu (Petrzalka - Grenze), ale dalej uz nadväzny listok ma (PCL VOR)?
Tak mame aj ine pravne normy ako ustavu.. napr. zakon o cestnej doprave uvadza, ze "Účelom zmluvy o službách je zabezpečiť verejnosti bezpečné, efektívne a kvalitné dopravné služby za určené základné cestovné, ich primeranú výkonnosť podľa potrieb dopravnej obslužnosti územia a zohľadniť sociálne a environmentálne faktory a ciele regionálneho rozvoja, ak nie sú zabezpečené dopravcami pravidelnej dopravy na komerčnom základe."
To tým vôbec nechcem povedať. Výplatu máš podľa pracovnej zmluvy a nie podľa kolegu. Neviem z akého dôvodu točíš k úľavám. V prvom rade je nemožné určiť, že od x počtu ľudí plaťte dopravu, lebo by si diskriminoval podujatia nad x a zvýhodňoval podujatia pod x. Ale proste nie, budete si tu omieľať svoje, asi ani sto právnikov vám nevysvetlí, že v tomto ohľade nemôže byť rozdiel medzi desaťtisícovým koncertom a napr. jedným, či stovkou koncertov so stovkou účastníkov. Podobne nemožno určiť či budú platiť organizátori veľtrhov, či divadlá, či hasiči pri hasičskej slávnosti alebo lekári keď k nim niekto príde do ordinácie, lebo na konci dňa máme právo všetci VHD používať rovnako bez ohľadu na to do akej miery, kedy a prečo ju potrebujeme. A nakoniec tu už bolo písané, že ak je dopyt má byť uspokojený, nie vymýšľať ako dať zaplatiť a zabezpečiť to, čo je a má byť zaplatené a zabezpečené.
Ústava SR uvádza, že každý občan má právo na vzdelanie, prácu a zdravotnú starostlivosť. Pochopiteľne, vzdelávacie inštitúcie, práca a zdravotná starostlivosť sa nenachádzajú vždy v pešej dostupnosti a preto je úlohou štátu zabezpečiť dopravu. Táto úloha je pri niektorých druhoch dopravy delegovaná na samosprávy, pričom MHD zabezpečuje obec (teda mesto Bratislava).
Môžeme namietať, že návšteva koncertu Depeche Mode nie je ani vzdelanie, ani práca a ani zdravotná starostlivosť. Avšak tým, že koncertní ľudia nastúpia do vozidiel MHD spôsobia, že iní cestujúci (ktorí za vzdelaním, prácou a zdravotnou starostlivosťou možno idú) sa do vozidiel MHD nedostatú a ich právo garantované ústavov je tak nepriamo odnímané. A to je chybou len a len mesta.
Ostatne, Mestská polícia je vždy prítomná pri týchto akciách, takže mesto o nich zjavne vie.
Nerobme si iluzie, niekoho na magoriate s IvoNom by to nenapadlo. Ale tak by to malo byt a tak by to bolo idealne. Mesto ziska peniaze od organizatora a zabezpeci dopravu. A nikto nebude moct nadavat, ze "nie su financie" ci "DPB nic nerobi" alebo "ma si to zabezpecit organizator"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier