Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
minimalne hodinu (12-13:30) dnes nesli autobusy 31 a 39 smerom na internaty, 80ka iba meskala, petrzalske autobusy isli vsetky normalne - co sa dialo?
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
Reakcia na: zlomok #220246:
Čisto technicky sa lanovky prepravujúce jedným smerom 4000 os/hod vyrábajú, pričom majú systém, ktorý kabínku pri nástupe / výstupe spomalí, napr:
https://www.doppelmayr.com/en/products/detachable-gondola-lift/brochure/

Čisto prakticky je to úplný nezmysel, ktorý nikto nezaplatí a slúži iba ako reklama projektu (čo by ma trápilo menej) a našich volených zástupcov (čo ma trápi viac, lebo svoju energiu by mali míňať na niečo užitočné a nie toto).
Reakcia na: zlomok #220246:
Možno s cieľom dosiahnúť najsexi výsledky uvažovali so 100 % naplnenosťou obojsmerne ?, čo by bolo 2 700 osôb / h pri štvorkabínke a 1 800 osôb /h pri šesťkabínke. Samozrejme, zdravý človek by zrejme stihol nastúpiť rýchlejšie a pri nezohľadnení ZŤP a vôbec osôb s trvalou alebo obmedzenou schopnosťou pohybu (zo zdravotných dôvodov, alebo nesúci náklad, bicykel, detský kočík) by sa dalo ísť na limit 8 osôb za 10 sekúnd. Problémom lanovky je, že nestojí, ale nastupuje sa do nej v pohybe. Problémom tvojho výpočtu je, že nevieme aká bude kapacita jednej kabínky.
Pokračovanie lanovkového nezmyslu:

https://bratislava.sme.sk/diskusie/3105656/1/lanovka-ponad-dunaj-ma-mat-bud-40-alebo-90-kabinok-a-jazda-ma-trvat-osem-minut.html

"Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí."

Viac som našťastie neprečítal, lebo pijano...

Tak sa na to pozrime:

Lanovka má mať 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať 8 minút. Takže obrat kabínky 16 minút. Pri 40 kabínkach vychádza interval 24 sekúnd, pri 90 kabínkach 10,7 sekundy. Zaujímavé, určite to ovplyvní čas staničenia a tým pádom aj kapacitu kabínky, aby ľudia stíhali nastupovať/vystupovať. Pri 40 kabínkach to vidím na kabínky šesťmiestne, pri 90 kabínkach na štvormiestne.

Štvormiestna kabínka každých 10,7 sekúnd: 1350 osôb za hodinu
Šesťmiestna kabínka každých 24 sekúnd: 900 osôb za hodinu

Pýtam sa, ako chcú prepraviť lanovkou 3 až 4 tisíc ľudí? A ozaj, do akej rýchlosti vetra to má premávať?

Vezmime si ďalší údaj: Priemerná kapacita električky 4 až 6 tisíc ľudí za hodinu v jednom smere. Hmm... To počítali dvojosáky bez vlekov?

Príklad z praxe: Karloveská. Interval 2 minúty, súpravy o kapacite 250 miest (pri štandarde 5 stojacich osôb na meter štvorcový). To máme 30 spojov za hodinu po 250 ľudí. Hneď získame 7500 miest za hodinu, teda 5,5 násobok kapacitnejšej lanovky alebo 8,3 násobok menej kapacitnej lanovky. A keby sme interval zahustili na 90 sekúnd, čo by šlo, tak získame 11250 miest za hodinu. Hustejší interval ale nemá zmysel, skôr kapacitnejšie súpravy.

Nechápem kto tým investorom a novinárom tlačí do hlavy kaleráby. Investori si možno sami niečo zmyslia, projektanti im napíšu to čo si ich zadávatelia želajú a novinári to prevezmú, neoveria si základné údaje a ešte to zamnknú pod pijano ako prémiový článok.

Ľudom yebe...
Reakcia na: Error 0x007 #220242:
Tým myslel určite Centrál, nie centrum 🙂
Reakcia na: Error 0x007 #220242:
A pritom by stacilo potiahnut kusok trolejbusy k ZST Zelezna Studnicka (pripadne rovno po Zeleznu studnicku s moznostou otocit sa pri Cervenom moste) ci posunut celu vlakovu zastavku blizsie k Pri Suchom Mlyne/Brnianskej (medzi Limbovu a Brnianskou - https://www.google.sk/maps/@48.166445,17.0824046,435m/data=!3m1!1e3?hl=en ).
Reakcia na: Error 0x007 #220242:
Som prekvapeny, aky som ja masochista, ked sa odvazim citat taketo rozhovory alebo napr. minules Nezrovnalom ?
Reakcia na: Ike #220228:
Jedna chutovka pre tych, ktory nemaju nervy to citat:

"V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém."
A hlavna stanica je kde? V kukuricnom poli? Hlavne ze hovori o smeru z Malaciek, kde ma šťanica lepsiu poziciu nez Filialka...
Reakcia na: Miro #220223:
Co do toho rype Freso? Nech riesi dopravu v kraji. Chudak uz vidi koniec svojej kariery ako zupan, tak sa teraz prezentuje lanovkou ?
Reakcia na: Mike #220239:
Silno mi to pripomína istého nevyrovnaného...
Reakcia na: zlomok #220236:
A do veľkej miery je naozaj blbý, teda je presvedčený o tom čo hovorí...
Reakcia na: zlomok #220236:
Investor autobusovej stanice (buď priamo alebo nepriamo cez svojho rokmi overeného dopravcu zaseknutého v roku 1936).
Reakcia na: Petto #220227:
No, Man ma v ponuke aj 265kw motor a dokonca aj 6 stupnovy automat
Reakcia na: Mike #220233:
Zaujímalo by ma či ho platia automobilky, resp. investori ktorí sa chcú napakovať na stavbe ciest, alebo je fakt tak blbý...
Zdravim. Neviete ci pri zukermandeli bude preferencia? Dnes uz bola spustena signalizacia no elina zial cakala na novej krizovatke.
Reakcia na: S499.1023 #220230:
Tak to je potom na správnom mieste ?
Reakcia na: S499.1023 #220230:
Jedna z kľúčových príčin súčasného stavu prímestskej dopravy a jedna z hlavných bŕzd dopravnej optimalizácie v kraji.
Reakcia na: zlomok #220231:
*kompót
Reakcia na: Ike #220228:
Už podľa nadpisu je jasné že vedúci je *****.
Reakcia na: Ike #220228:
Už podľa titulky zamknutého článku je pán vedúci odboru dopravy BK pekný momot, ktorý nerozumie zmyslu verejnej dopravy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.