Odvoz ráno vyráža tak 6:20. Linka hodná diaľkáča primerane tomu potrvá. Takže sa ocitneš s autobusom po 7:30 niekde na vidieku, otočiť to do BA už nestíhaš tak, aby sa ľudia aj so zápchami a prestupom na MHD stihli dostať na miesto určenia pred deviatou. Zvyšok času jazdíš v sedle, kde teda na trase BA-NR ponuka nie je vôbec neodstatočná, takže plný autobus nehrozí a jazdíš so stratou. Poobedná špička je dlhšia, tam by sa mohlo dať stihnúť nejaký slušne obsadený podvečerný spoj, lenže pri bitke Turana, Jančuru a vzdialenejších SADiek to vôbec nemusí znamenať dostatočnú výnosnosť. Navyše, viac sa dostane do povedomia cestujúcich firma, čo chodí každú chvíľu, než dopravca s náhodnými troma pármi denne. Bežný zamestnanec nesmenovej prevádzky uvíta, ak sa nemusí viazať na jediný spoj.
V skratke - pochybujem, že by tvoj model fungoval.
Takže riziko "neustále sa meniacich pomerov využitia spoločnej dopravy" si na seba vezme súkromník, ktorý zároveň dá také ceny lístkov, aby sa ľuďom oplatilo presadnúť z auta, a v sedle si bude vyrábať stratu na nedotovaných vymetákoch seneckého okolia, aby autobusy nepostávali. A teraz mi prezraď, kto je taký blázon, že to urobí.
Ak naozaj v Senci nie je žiadne spojenie, ako tvrdíš, tak to je nedostatok v ZDO. Čiže ak treba nové linky k malým firmám, tak nech teda ich budúci užívatelia obombardujú listami kraj a Lajny. Šanca na pozitívny výsledok je omnoho reálnejšia ako čakanie na Godota v podobe vyššie spomenutého ekonomického samovraha.
Ked uz chces takto argumentovat, tak napriklad dajme, ze rano odvezie ludi do VW, potom urobi jedno alebo dve kolecka napriklad na trase BA-SC-TN-Sered-NR (tak aby napriklad nadvazoval na linky z/do Viedne, regionalne linky, IC, atd), poobede znovu odvezie ludi do a z VW a opat urobi kolecko ci dve (tak aby vychadzali prestavky) a vecer odvezie ludi z VW.
Jasne ze to nemam prepocitane do posledneho centa, ale verim, ze takyto sposob podnikania by nebol stratovy, ak by mal dobru zmluvu s VW a naozaj naplanoval odchody medzi mestami tak, aby to vyhovovalo co najviac ludom
Štát vydáva licencie iba na medzinárodné linky. A určitá regulácia je dobrá. Mesto alebo VÚC, ako licenčný orgán a zároveň objednávateľ dopravy vo verejnom záujme by asi mal poznať, čo mu jazdí na území.
Co ma dneska pobavilo - podla JPP Amici ukazali prstom na Olejkarsku a „Dopravný podnik Bratislava nejde v tomto roku sťahovať žiadnu zo svojich prevádzok“
Však si zober svoju plesnivú B741, choď do VW presvedčiť, že to je koncernové vozidlo (môžeš napríklad na prednú masku pricapiť rozjazdenú puklicu VW zo škarpy) a hor sa do toho.
Ale ja som písal o firmách, ktoré z dôvodu malej veľkosti nič neobjednávajú. Takých firiem sú napr. v Senci desiatky vedľa seba. A nie je reálne, aby objednávali niečo spolu (spoločná evidencia neustále sa meniacich pomerov využitia spoločnej dopravy je blbosť). Takže takú linku by platili cestujúci.
Ale tie fabriky, ktoré to objednávajú, si neželajú, aby sa tým prepravovala náhodná frekvencia z nácestných zastávok - oni ponúkajú komfortnú prepravu do a z práce svojim zamestnancom ako benefit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar
http://www.raskatour.eu/cestovne-poriadky/#!
https://www.facebook.com/294749676763/photos/a.10151245012341764.491393.294749676763/10151578631206764/?type=3&theater
A tuším na podobnom princípe fungovala aj Doprávia. Ale či im VW niečo prispieva alebo je to čisto komerčná záležitosť, to už odo mňa vedieť nechcite.