EP u IDSBK platí v rámci systému, ale ak už nastúpiš napr. na SAD DS, tak kukajú na teba jak puk, že tam nemáš EP, tak som musel otvoriť EP, dať tam peniaze min. 3 € a po dvoch jazdách som si to aj minul.
Takže treba mať samostatnú EP u každej SAD zvlášť.
Ja tiez preferujem kupu naraz (k vseobecnej iritacii niektorych pokladnikov ZSSK na ZST Petrzalka kde som si chodieval kupovat desat 15-minutovych listkov), ale velmi dobre chapem dovody preco pre mnohych ludi zasoby zmysel nemaju.
Co sa ISICu tyka, kedysi to mozne nebolo, ale viem ze sa to malo menit, takze uz snad hej.
Moze byt. Ja som v roku 1997 v Londyne nebol, zazil som az eru kedy tam uz na znamenie bolo vsetko a nikto to nijak neoznamoval, takze som o tomto nevedel a nikde inde som sa s tym nestretol.
Takze som nemal pravdu, beriem spat a dakujem za vysvetlenie
Aby to bolo úplne korektné, tak by to malo byť takto
"Nasleduje zastávka... Horský park... Prosím pozor, v zmysle vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky číslo tristopäťdesiaťjeden z roku dvetisíc desať, paragrafu 33, Druhy zastávok a zastavovanie na zastávkach, odsek jeden písmeno bé kód dva sa zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na okrem iného zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím
zariadením vlaku. Upozorňujeme, že v zmysle predmetného právneho predpisu sa na základe paragrafu 2, Výklad základných pojmov, písemena o rozumie vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráh e postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe" ?
Neviem, podla mna aj ked nemam cesty naplanovane, tak k istemu komfortu patri kupit si 3-5 listkov naraz v trafike a nemusiet trpnut ci automat pojde, strazit si drobne, spoliehat sa na trafiky, pripadne cakat kedy pride SMS listok. Preto aj ja, co mam elektricenku nonstop, ten jeden polhodinovy v penazenke mam, keby nieco.
Obcasni cestujuci nie je to iste co jednorazove navstevy. Z mojej skusenosti prave ti prvi menovani zvyknu brat do zalohy.
Inak, v tej suvislosti si spominam na jeden problem z predajne, na ktory odpoved nepoznam dodnes - da sa na ISICu mat EP pre Bratislavu aj inu SADku?
Toto tvrdenie ma zaujalo hneď dvakrát. Pretože ja osobne som sa s formuláciou "request stop" po prvý raz v živote stretol v roku 1997 v Londýne, kde som si na recepcii hotela vyzdvihol letáčik o tom, ako používať MHD, v ktorom som sa dočítal, že niektoré zastávky autobusov sú stále a niektoré len na znamenie.
Plne si uvedomujem, že Londýn nie je jediný predstaviteľ anglofónneho prostredia. No z tejto konkrétnej mojej skúsenosti práve vyplýva, že medzi typmi zastávok rozlišovať vedia a zastávky na znamenie oni sami vo vlastných materiáloch nazývajú ako request stop.
Alebo potom je tu ešte možnosť vzoru Plzeň, kde (síce len v češtine) pred každou zastávkou na znamenie vyhlasujú, že vozidlo zastaví len ak cestujúci v dostatočnom predstihu stlačí tlačidlo Stop
Prave to, ze tam je "This is a request stop" a nie "request stop" tomu dava este vacsi doraz, ze prave ta jedna zastavka, ktora sa hlasila, je na znamenie.
Nehovorim ze to neexistuje, len ze je to malo rozsirene. Ale rovnako uplne otvorene priznavam ze sam lepsiu alternativu nepoznam, cize nenavrhujem zmenu
Ono by bolo najlepsie zrusit zastavky na znamenie, vsade zastavovat podla potreby (ak tam niekto caka, alebo vo voze stlaci dopyt) a bolo by po vela vela problemoch.
Tak dalo by sa to aj opisne "we will stop on demand", ale zase aj neznalý človek pochopí, že ak je to "zastávka na požiadanie", že sa vyžaduje nejaká aktivita. Nehovoriac o tom, že primerný návštevník si pozrie aspoň základné princípy fungovania MHD na internete.
Ty si planujes cesty po meste s niekolkodnovym predstihom ci ako? Od toho automat na zastavke je, aby si cestujuci kupil listok vtedy kedy ho potrebuje. CL1C pouzivaju najma obcasni cestujuci, pre ktorych nema zmysel vzdy a vsade vlacit po dva kusy z troch druhov CL, keby nahodou potrebovali.
Ja mam problem len s tym "request stop". Nie som si uplne isty ci to priemerny navstevnik chape. Kedze koncept "zastavky na znamenie" v anglofonnych krajinach vacsinou neexistuje (bud sa stoji vsade, alebo sa vsade stoji len 'na znamenie'), neexistuje na to ziaden dobry vyraz.
No veď netvrdím, že to máme vyhodiť ? Podľa mňa je súčasná fráza "The next stop is..." a "This is a request stop" úplne v poriadku. Hlásenia by mali byť robené tak, aby boli v zmysle angličtiny spisovné, ale zároveň zrozumiteľné aj pre zahraničných turistov (nie všetci sú native speakeri), ktorý zrovna nemajú angličtinu na úrovni C1.?
Dochodcovia nad 60 rokov maju narok na zlavnene cestovne bez ohladu na miesto trvaleho pobytu, takze ano, mozete si kupit zlavneny mesacnik. Od veku 70 rokov si potom budete moct zakupit bezplatny rocny listok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
"Nasleduje zastávka... Horský park... Prosím pozor, v zmysle vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky číslo tristopäťdesiaťjeden z roku dvetisíc desať, paragrafu 33, Druhy zastávok a zastavovanie na zastávkach, odsek jeden písmeno bé kód dva sa zastávky z hľadiska zastavovania vlakov na nich sa delia na okrem iného zastávky na znamenie, v ktorých zastavujú vlaky všetkých vyznačených liniek určených na prepravu cestujúcich za podmienky, že cestujúci, ktorý chce v zastávke vystúpiť, dá včas znamenie vodičovi vnútorným dorozumievacím
zariadením vlaku. Upozorňujeme, že v zmysle predmetného právneho predpisu sa na základe paragrafu 2, Výklad základných pojmov, písemena o rozumie vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráh e postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe" ?