Vsetky trasy su riesitelne a vsetky som uz aj vyskusala,kedze som musela, vravela som o tom, ze sa situacia po zavedeni eliny pausalne nezlepsila - thats all
Prepacte, ze som sa odvazila nieco vobec napisat ,uznavam, ze ine mestske casti to maju horsie ako Petrzalka, ale ked sa podpisovala na tuto temu v Petrzalke aj peticia, tak to o niecom hovori.
Byvam v Petrzalke, nie inde, a tak sa vyjadrujem s Vasim dovolenim k tomu co sa tyka Petrzalky.
Dakujem
Dakujem za vycerpavajucu info, zial nie vsetko co pisete v/napr. v bode 6/je to o com som pisala.
Neda sa napisat vsetko , samozrejme kazdy si uz nejaku moznost najde, ale musite uznat, ze dostat sa z mesta je podstatne horsie, ako predtym ked 95 isla do mesta a tzv.zberala ludi aj od Malej sceny, Narodnej galerie a spod mosta SNP a smerovala do Petrzalky.
Vazim si Vas nazor, ale toto je klasicka situacia, ked niekto v reakcii hned zacina vetou - je hrozne,ked sa neodbornici miesaju do veci , ktorym nerozumeju - chapem to tak, ze nielen ja, ale zrejme aj mnohi ini nerozumeju vobec nicomu, Vy ale jednoznacne tomu rozumiete a to hned vsetkemu.
Ak ste si nevsimli, toto je otvorena diskusia, nie je to statotvorny problem.
Ale polepsim sa
Ak to má byť náhrada linky 901, tak také časy odchodov zvolili asi naschvál, lebo sú takmer rovnaké ako má dnes 901-ka. Neskôr to však, dúfam, spravia preklad s linkou do Viedne...
Tie 2 minúty nedá od mostu k ASMN ani keby boli totálne prázdne cesty a vypnuté všetky semafory. Navyše, ak pod mostom zastaví na výstupišti petržalských liniek, tak bude musieť ísť k ASMN cez Petržalku, lebo z obratiska sa nedá odbočiť doľava.
Inak linka idúca do Viedne cez Berg a Kittsee by mohla byť zaujímavá, ale zase sa mi nepáči myšlienka plnenia linky BA - W prímestskými cestujúcimi. Skôr by mohlo existovať viacero príhraničných autobusových liniek (aspoň na skúšku, ak by sa neosvedčili, tak by sa zrušili alebo zredukovali), okrem terajších 801 a 901 aj nejaká 902 s trasou Petržalka - Berg - Kittsee - Pama - Deutsch Jahrndorf. A 801 by mohli potiahnuť do Dunakiliti alebo až do Mosonmagyárováru. Takéto linky by ale nemal riešiť DPB (hlavne ak má problémy obsluhovať linky v meste), ale SL alebo nejaký súkromný dopravca.
Ad konkurenčná nevýhoda:
Keď sme tak 3-4 roky šli služobne na viedenské letisko, vodič sa pýtal, či máme preferenciu po diaľnici alebo po starej ceste. Mne aj ostatným cestujúcim to bolo jedno, tak rozhodol, že pôjde po starej ceste, ktorá je síce o pár minút dlhšia, ale že keď chytíme nejaký problém na diaľnici, tak tam stvrdneme aj na hodinu. A to bol vodič, čo na letisko jazdí minimálne raz týždenne.
Takže v tomto môže mať SL pravdu.
Ad jazdné časy:
A ty nevieš, že zápcha pred závorou je zvyčajne dlhšia v smere von zo stanice?
Presne na to sa zaviedol vymetak 99, ze ked sa obmedzia subezne autobusy, tak aj ludoa z tychto vzdialenejsich zastavok sa pohodlne dostanu k eline.
Celkovo, neviem z akej oblasti pani cestuje, ale da sa vymysliet milion variantov miesto pesieho presunu zo Safka (ktory ozaj nie je nic dramaticke, bezne chodim este dalej). Ci uz pod most a na 28, alebo sa doviezt so sirokou paletou liniek (68, 83, 95, 96, 98, 99) na 88 a ten kusok z Landererovej prejst...
Druha vec je, ze prestupny bod pri TPD je neprakticky kvoli zlemu signalnemu planu a neprijemny kvoli necakaniu pripojov ani pri pomerne redsom intervale v sedle (tento tyzden sa mi stalo uz 3x).
Asi rátajú, že nejaký čas zaberie predaj lístkov a reálne príde autobus na Most SNP skôr, ale tie dve minúty na AS to chce veľkú fantáziu alebo šoféra pretekára. ?
Možno by bola zaujímavá linka cez diaľnicu, ale tak, že by autobus išiel cez Berg a Kittsee a napojil by sa diaľnicu v Rakúsku. Prednedávnom tu boli tuším snahy o linku z tých končín do Bratislavy.
Je hrozné, keď sa neodborníci miešajú do vecí, ktorým nerozumejú. Takže milá pani, či slečna:
1. Prestupovať nerovná sa zlá doprava. Prestupovať je normálne. Naopak, nie je normálne mať linky odvšadiaľ všade s veľmi riedkym intervalom. Pokrok je menej liniek, ale natoľko hustých, že prestup nie je problém. V prípade prestupu električka (int. 4 min.) - a-95 (int. 4 min.) je to splnené.
2. Kedysi, do zavedenia MOC (mechanické odbavovanie cestujúcich = "cvakanie lístkov") sa aj v BA úplne bežne prestupovalo a autobus vás doviezol len k električke. Dierkovanie lístkov však znamenalo, že lístky sa stali neprestupnými. Preto z politických dôvodov - aby to ľudí pri prestupe nestálo dvojnásobok - boli zavedené linky odvšadiaľ všade. Dnes je však tarif prestupný, takže táto nevýhoda prestupu odpadla.
3. Príklady vyspelého zahraničia na západ od nás ukazujú, že je pravda to, čo som uviedol ad 1.
4. Investícia do závislej trakcie (= električka, trolejbus) sa nikdy nevráti priamo, ale len nepriamo - cez ušetrené peniaze za nespálenú naftu. Takže kto by zaplatil prípadné predĺženie a-95?
5. Súbeh električka či trolejbus s autobusom je teda zbytočná ekonomická strata a je takéto súbehy potrebné skôr redukovať, než zavádzať.
6. To myslíte vážne, že musíte šliapať viac ako predtým??? Kedysi ste museli na a-95 buď obísť električkou z centra celý okruh okolo divadla a cez námestie Ľ. Štúra, kým ste sa dostali na Šafko, alebo ísť z Jesenského, či nám. SNP pešo. Takže, prosím, o čom to hovoríte? Dnes prejdete na Farského cez ulicu.
7. Zaujímavé, že viete len kritizovať. To ste si nevšimli, že a-95 oproti stavu pred zavedením električky jazdí hustejšie?
8. I keď vám prípoj ujde pred nosom, je cesta električkou o toľko rovnejšia a teda kratšia ako autobusom naokolo cez most Apollo, že to kompenzuje aj tie 4 minúty na prestup. A to nehovorím o štandardných zápchach.
9. Ak niekomu nevyhovuje električka na cestu z Petržalky napr. do Eurovey, má iné možnosti, napr. a-68 z mosta Apollo (je to čo by kameňom dohodil) alebo a-88 do zastávky Panorama-City. Každý nech si zváži, čo je mu pohodlnejšie a vyhovujúcejšie.
10. Dám vám za pravdu len v jednom. Prestup mohol byť vyriešený lepšie. Bojujte za to, aby sa vybudovala konečná a-95 (otočka) priamo na úrovni zastávky Jungmannova, miesta na tom trávniku je habadej. Potom by ste nemuseli ani prechádzať cez ulicu. Kým sa dotiahne električka na koniec Petržalky, ubehnú ešte 3-4 roky, investícia do obratiska sa za tie roky bohato vráti na ušetrenej nafte, keďže autobusy nebudú musieť robiť ten okruh od zastávky Farského.
30-minutovy preklad znie ako rozumne riesenie, ale treba si uvedomit aj iste negativa. V prvom rade je otazne co by sa comu prisposobovalo. Ak Hainburg Viedni, bude ti voz velmi dlho stat v Hainburgu - pri viedenskej linke je tam medzi odchodom do Viedne a odchodom do BA 30 minut, tolko isto by tam musel mat spoj do BA. Ponuka sa opacne riesenie, prisposobit viedensku linku Hainburgu, ale otazne je ake dopady by to malo na tu viedensku linku z pohladu ako obehov, tak vhodnosti casov prichodov/odchodov v BA/W.
Ine moznosti su presmerovat linku do Viedne po dialnici (cim by SL stratil sucasnu konkurencnu nevyhodu - aj ked na FB viac krat obhajovali ze trasa cez Hainburg je lepsia), alebo aspon upravit zastavky (namiesto Hainburgu a Wolfsthalu by sa stalo niekde dalej na trase).
Mimochodom, na tom CP je krasna este jazdna doba ASMN - Most SNP. Smerom pod most 15 minut, smerom na ASMN 2 minuty ?
Podla e-shopu SL bude cestovne totozne s dnesnym cestovnym DPB. Opat tu ale chyba koordinacia s linkou do Viedne. Zakladne cestovne tam je totozne, ale zlavnene cestovne sa rozni - na linke do Hainbrugu 75 centov, na linke do Viedne 80 centov, pricom podmienky poskytovania zlavy budu na jednotlivych linkach odlisne ? Dalej cestujuci do 6 rokov sa na hainburgskej linke prepravuju bezplatne, zatial co na viedenskej sa aj do Hainburgu prepravuju za 80 centov.
Otazne este je, ci budu v predaji nejake tyzdenne listky a podobne.
Az absurdne tam absentuje koordinacia medzi tymi dvomi linkami...
Tiez som si to najprv myslel, ale kedze od toho dna je platny aj novy CP Viedne kde Hainburg je (a dokonca ani nie je snaha koordinovat tu linku s linkou do Viedne), tak to zrejme dovod nebude
A na druhej strane v Hainburgu má ísť 5 minút pred tým z Viedne. Ale je zas fakt, že keby tam niekto rozmýšľal, mohli mať celodenný interval z a do Hainburgu 30 minút.
Spýtam sa inak. Aj dnes pri spomalenej premávke v dôsledku snehových prehánok sa oplatilo ísť autom v porovnaní s električkou? Aj dnes by to bolo autobusom cez upchaté mosty rýchlejšie?
Tak zas tá nová linka má oproti linke do Viedne navyše zastávky Most SNP, Aupark, Wiener Tor a Pressburger Reichstrasse. Tí, čo boli zvyknutí chodiť z Mosta SNP tak pôjdu odtiaľ aj po zmene a naplnia bus.
A taká otázka, či sa zmení výška cestovného.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
JerryBA