Ale ako navrhol Hugo a ja som to rozvinul, ten spoj by pokračoval až do Dúbravky. Tá je ešte väčšie sídlisko než Karlovka a zdá sa mi absurdné, že oba jej spoje s Petržalkou krúžia po rôznych zákutiach Starého Mesta, kým sa konečne dostanú do cieľa... Ten môj spoj by teda nielen obsluhoval Karlovku, ale by aj umožnil dynamickejší prístup z Petržalky do Dúbravky, bez obligátnej zápchy na Patrónke.
"Na kieho ďasa sme postavili ten Lafranconi ? Zasa len pre autičkárov ?"
Na prekvapenie ano, kedze je to sucastou D1/D2/D4/Mestskeho Obchvatu a je to jeho primarny ucel.
"Nie je tam žiaden úžasný ciel, len významné sídlisko. A aký je úžasný cieľ v Petržalke ? Tiež je to len sídlisko, ale ich obyvatelia sa pochopiteľne stretávajú. Nemusel by ten spoj jazdiť raz uhorský rok."
Byvam v KV, na Dlhych Dieloch, a mozem ti povedat, ze ak sa stretavam s niekym, tak je to v drtivej vacsine v meste/Auparku, kedze pre mna aj pre Petrzalcanov je to +- rovnako daleko.
A ano, musel by jazdit raz za uhorsky rok. Alebo si myslis, ze ozo sidliska na sidlisko sa uzivi casto chodiaci spoj? Pretoze na rozdiel od Petrzalky je v Karlovej vsi naozaj malo moznosti a dovodov, preco tam ist (OC Centrum, Poliklinika, Iuventa) pricom v Petrzalke je toho nasobne viac vratane mnohych pobociek obchodov ako je Agem, Alza, Mall, atd.
Jedine vyznamny bod, kam dochadza cela Bratislava, je Mlynska Dolina/Univerzity. A tie uz maju priame spojenie s Petrzalkou.
Lenze porovnavas auto vs MHD, hlavne ak auto ide po obchvate. Ja sa napriklad na 15 minutovy listok dostanem v spicke z Molecovej do 20 minut. Vazne si myslis, ze ekvivalent L92 z Halovej na Molecovu (priamy spoj) usetri dostatocne mnozstvo casu a prevezie tolko ludi, aby sa oplatilo mat "expres", ktory pojde nie ze kazdych 5-7-10 minut, ale mozno raz za hodinu, dve, tri?
Vsak to aj ta L92 (ked som chodil prestupom na L32 pri ZOO) chodila obcas tak prazdna (ak nebola zmena vo VW), zeby sa tam uzivil mozno aj mini bus, co jazdi na Dlhych Dieloch/Kramaroch.
Nie je tam žiaden úžasný ciel, len významné sídlisko. A aký je úžasný cieľ v Petržalke ? Tiež je to len sídlisko, ale ich obyvatelia sa pochopiteľne stretávajú. Nemusel by ten spoj jazdiť raz uhorský rok. Na kieho ďasa sme postavili ten Lafranconi ? Zasa len pre autičkárov ? 83 a 84 majú drvivú väčšinu trasy rovnakú trasu, čo takto jednu z nich presmerovať cez Lafranconi a Karlovku do Dúbravky ?
Nejako sa mi to nezdá, že je to rovnako dlhá trasa. Ja som na Štedrý deň išiel autom, sestra má Octaviu a bol som šokovaný, že za 5 minút sme sa dostali z Karlovky do Petržalky... Vždy som si myslel, že Karlovka je omnoho ďalej, že je to exotika, ale vôbec nie... Je to susedná štvrť Petržalky (delí nás len Dunaj)...
To by bolo podľa mňa na tie dva mesiace celkom dobré riešenie, ale skôr sa obávam prílišného tlaku na linku 4, ktorá je v Dúbravke a Karlovej Vsi najvyťaženejšou linkou, pri odobratí posilovej linky na nábreží by to nemusela všetko pobrať, pritom by bol zavedený dlhý súbeh L5 a L9, pričom L9 je z trojice týchto liniek v KV najmenej obsadená. Nebolo by preto zlé zamyslieť sa nad dočasným obnovením výlukovej L12 Dúbravka – nábrežie – Špitálska – Ružinov namiesto L9. Od júla, keď bude uzavretá KV radiála a Špitálska sa aj tak na celé leto linkové vedenie kompletne zmení.
Vazne by ma zaujimalo, ci je to az taka "obkluka" ist na Zochovu/nabrezie a potom elektrickou do KV.
Miesto trasy Petrzalka - Aupark - Most SNP - KV pojdes Petrzalka - Incheba - Lafranconi - KV. A to je ta ista trasa, len jedna ide po jednom a druha po druhom brehu.
Ale ten môj spoj by nešiel cez Patrónku, z mostu Lafranconi by odbočil do Karlovej Vsi... Ono pre nás Petržalčanov je Karlova Ves čo by kameňom dohodil, ale ak nemáme auto, musíme cestovať okľukou a prestupom cez Staré Mesto, čo je frustrujúce, najmä ak sa ponáhľame
Úspora použitím Mosta Lafranconi nie je nijako závratná, možno i preto je vyťaženosť L92 taká chabá.
Napríklad 83/92 je rozdiel len 4 minúty, ktoré som potom väčšinou aj tak stratil pri prestupovaní na Patrónke (lebo ak 92 odchádza minútu po 83 z Pe, tak tie dve-tri minúty skôr na Patrónke závratný rozdiel v stíhaní spojov neurobia). Vzťah Petržalka-Dúbravka sa zas - hoci je to prekvapivé - dá rýchlejšie než cez Lafranconi a Patrónku absolvovať po moste SNP a prestupom na Kapucínskej do eliny, mimo absolútneho sedla by som už ani inak necestoval.
---------
Čo sa týka vzťahu Dúbravka-KV-centrum, tak z môjho laického pozorovania vyplýva, že eliny bývajú plné tak po spodok Karlovky. Väčšina ľudí sa vezie z centra, silná obmena nastane akurát pri Botanickej a na Riviére, potom už to je takmer len o vystupovaní a od MiÚ ďalej si sadneš určite. Ono, jediný pre Dúbravčanov relevantný cieľ v KV (okrem škôl) je snáď už len poliklinika.
Ktore expresy povazujes za zmysluplne? Linky typu L59, L191, alebo socialisticke linky typu L101-112? Lebo tie prve miestami zmysel maju. Tie druhe su chobotina ala Dunco ci Munww.
Expresy majú reálny zmysel iba tam, kde sú buspruhy. Teda niečo ako 21 keď vynechá Sokolskú, Hroboňku a Dubovú, že tým ušetrí aj nejaké minúty (2-3?). Lebo tým, že vynechá v smere z Nív napr. Šoltésovej neušetrí nič, lebo aj tak sa okolo nej v špičke posúva v zápche krokom.
Iná vec je, či majú expresy kopírovať linky - celé radiály - elektrickej trakcie. Lebo ak máme električky ako nosný systém, tak všetka energia cestujúcich by sa mala sústrediť do tlaku na rušenie priecestí a všeobecne zvyšovanie ich rýchlosti spoľahlivosti. O takej banalite ako je odstraňovanie bodových obmedzení rýchlosti vplyvom zanedbanej údržby koľají ani nehovoriac, to by malo byť automatické...
Snad sa raz dozijeme znovuzavedenia zmysluplnych autobusovych expresnych liniek napriec mestom, jazdiacich nielen v spicke. DPB uz musi opustit myslienku, ze cim viac minut to cestujucemu trva, tym viac na nom zarobime.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto