Reakcia na: Valec #218741:
Nie je to pravda, zhadzuješ všetky moje argumenty čo sa týka demografie, robotizácie, práce z domu, celkovo menšie a flexibilnejšie pracovné doby.... Menej ľudí bude pracovať a menej budú hromadne cestovať prakticky v tej istej dobe. Toto neuznávaš? Toto sú odborné argumenty a predpovede do budúcnosti. Z toho yplýva menšia potreba veľkokapacitných vozidiel.
Viko
Električky NIE SÚ menej stabilné. Nižšie ťažisko znamená jeho menšie posuny. To, že pri vzájomných výškových rozdieloch medzi koľajnicami na 1000mm sa to viac rozhúpe než pri 1435 je úplne irelevantné, pretože taká vec môže byť akurát na húsenkovej dráhe, v nosnom systéme vyspelého mesta je úplne neprípustná a teda ju nemám prečo zvažovať.
Udržiavanie NESTOJÍ viac. Pri 1000mm vydržia oblúky dlhšie, čiže šetríš na ohýbaných koľajniciach a počte výluk pri ich nahrádzaní. Brúsiť proti vlnkám a podbíjať proti nerovnostiam treba tak či tak, traťové stroje na to sú bežne dostupné. To, že chceme pohodlnú a tichú trať, nie je vina rozchodu, robí sa to i v 1435mm prevádzkach (v Prahe dokonca denne jazdí mazacia električka, je 1435 zlé keď vyžaduje takú údržbu???).
Čo ti ešte pripadá nevýhodné?