Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #218588:
Je to z mobilu. Teraz nemám možnosť oskenovať a toto bolo tak narýchlo. Hlavne tá schéma by bola dobrá keby bola vcelku.
Samozrejme že môj názor vždy bol, že všade kde sú v jednom smere 2 jazdné pruhy, by pravý mal byť bus pruh. Stačilo by, ak by tieto pruhy boli funkčné len v rannej a popoludňajšej špičke. Mimo tohoto času by mohli byť k dispozícii napríklad na parkovanie.

Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.

Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.

Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.

Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reakcia na: Mirtschi #218574:
citujem ťa: .......Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky....
.
To máš čo za argument? Ako to súvisí so stojacimi električkami niekde na radiále, ktoré by mohli byť kompletne nahradené vždy jazdiacimi busmi (okrem jedného stojaceho)?

Inak riešenie je aj to, že bežného človeka stojace električky postihnú veľmi zriedkavo a budeme to tolerovať. Čiže problém nie je. Otázkou je len to, čo je lacnejšie a výhodnejšie z iných hľadísk.

Ak máme električky so svojim vlastným priestorom pre seba, potrebujeme všade kde sú 2 jazdné pruhy robiť bus pruhy....
Reakcia na: Mirtschi #218573:
Mirtschi píšeš hlúposti. Električky s intervalom 7-8 minút by dlhé busy nahradili intervalom 1 minúta? Hu, to je sila, s tebou sa dá diskutovať?

Ak je táto diskusia podľa teba k ničomu, lebo sa zhodneme v tom, že tu ide o riešenie tak najskôr o 10 rokov, nediskutuj.
Reakcia na: Ike #218572:
... fúúúha, to ti ako trvalo? Hlavne že si sa vyšantil a predviedol. Si fakt dobrý....

Mňa neuráža nič.
Reakcia na: MatejBA #218566:
MatejBA prestaň mi prisudzovať cudziu identitu. Si fakt mimo a toto by si si nemal dovoľať kvôli tej druhej osobe. Nie kvôli mne. Ja nie som verejne známa osoba.

Daj fakty ohľadom 1 km jazdy busu a električky ak ich vieš, ja sa kľudne priznám, že neviem. Áno, odhadujem. Nezabudni však na náklady budovania, opráv a rekonštrukcií tratí. Tiež započítaj stovky ľudí ktorých zamestnáva divízia elektrické dráhy. Tí by mohli byť nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Reakcia na: Ike #218561:
....vedec prehovoril a vyhlasuje dopredu, že novinky by nefungovali. Keby ľudia nevymýšľali, nedošlo by k žiadnemu pokroku. Vedci sa často mýlia a vedecké teórie prehodnocujú. To som ochotný aj ja...

Vodiči osobných áut by napríklad bus pruhmi, urobenými všade kde sú 2 jazdné pruhy v jednom smere, boli nútení nechať auto doma....
Reakcia na: S499.1023 #218589:
Ty si hovoril o nedostatku vodičov električiek vo všeobecnosti, nie konkrétne v JD. Súvisí to aj so štruktúrou brigádnikov v JD, ktorá je tvorená takmer prevažne ľuďmi z ústredných dielní, ktorí sú na operatívne obsadzovanie služieb v prípade nedostatku kmeňových vodičov nepoužiteľní. A brigádnici z Cífera výpravu v JD (a naopak) zachraňovať ako za tvojich čias nemôžu, pretože teraz to nie je možné, hoci je to fakticky jedna prevádzka.
Reakcia na: Vladimír #218590:
Neprestupná tarifa, linky odvšadiaľ všade. Hrôza.
Reakcia na: Mike #218583:
Skôr 1980/81.

V marci ´80 zavedená L11 tam už je, ale v máji ´81 zavedená L12 ešte nie.
Reakcia na: Solider #218584:
Zaujímavé je, že výpravcovia hovoria inak. A keby tam boli samí protekční, tak by to stále neodchádzalo a neprichádzalo.
Reakcia na: JerryBA #218586:
Nešlo by to oskenovať v lepšej kvalite? Lebo toto vyzerá ako mobilom pofotené. ?

Inak, na konci textu je ako autor uvedený Ing. Peter Forgáč... nebude to ten istý istý, čo v rokoch 1994-95 riaditeľoval DPB?
Reakcia na: Mike #218585:
A čo sa týka počtu električiek, tak ako dnes, určite aj vtedy novinári toho veľa doplietli.
Reakcia na: Mike #218585:
Či to bolo vydané koncom 1979, alebo začiatkom 1980 neviem, našiel som už len odloženú túto schému bez časopisu.
Reakcia na: JerryBA #218577:
Diky, veľmi cenné info. Tak na začiatku roku 1980 (alebo v 1979?) spravila naša MHD ročne 42 mil vozokm, dnes je to 45? 😃
Vtedy bolo 402 autobusov, dnes je prevádzkových o 50 viac, a to sa výrazne rozrástla Petržalka, Devinská Nová Ves a ďalšie sídliská obsluhované prevažne autobusmi...
(Áno viem, vtedy používalo IAD v pomere k MHD sotva 5%, dnes je to 52%.. A vtedy bol zákon o pracovnom čase vodičov taký, že za celú službu bola jedna 30 min. prestávka, alebo 2x15 min, dnes musí byť 30 min najneskôr po 4 hodinách jazdy.Vtedy neboli žiadne kolóny, atď...).

Zaujímavý je však údaj o električkách, ak rátali ako kĺbové iba K2 (7001-84 + autoškolská 8133) - spolu 85, tak celkovo bolo iba 108, teda sólo T2 a T3 bolo vtedy iba 23? Muselo byť viac...
Reakcia na: S499.1023 #218497:
Nedostatok vodičov električiek určite nie je a ani nebol. V lete bola ohrozená výprava, pretože bolo rozdaných priveľa dovoleniek. Zaujímavé je, že keď sa všetci vrátili z dovoleniek, tak už zrazu neboli neobsadené a nevypravené služby.
Reakcia na: JerryBA #218579:
To vyzerá byť na stav niekde medzi rokmi 1972 až 1984 ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.