Reaguj k veci - uviedol som ti, čo si si vygooglil o Translohre nesprávne. Čo sa týka tvojho zaťatého zotrvávania v anonymite - chápem, bojíš sa, že by vyšlo najavo, kto je ten absolútny diletant, ktorý ignoruje fakty a oháňa sa svojimi vymyslenými a ničím nepodloženými teóriami.
vystupuješ kde chceš vystúpiť na zastávke a do prístrešku rovnako z každého vozidla a aj do dažďa. Máš možnosť pohodlne vystúpiť a prípadne aj súčasne otvárať dáždnik
Z množstva stojacich električiek však niekedy vyskakujú ľudia na nerovný, niekedy nebezpečný povrch hlbšie pod nimi ako na zastávke.
Ak jeden autobus niekde stojí nie je to to isté a ľudí vystupuje mimi zastávky oveľa menej...
čo sú toto za prekrútené argumenty?
Rozdiel im ukradnutý je, ide o výšku, porovnávali sme atraktívnosť zamestaní vodičov a ty to zavedieš inde. Samozrejme, že keby vodiči busov zarábali 2000 eur bolo by im fuk, že električkári majú 1999...
Naštudoval si si o Translohre málo. Nehovoriac o tom, že ako sebaproklamujúci odborník na MHD a jej rôzne modality by si mal o Translohre vedieť už dávno a nie googliť si o ňom na poslednú chvíľu. Vozidlá Translohr nie sú elektronicky navádzané a môžu sa obísť. Napriek tomu tento systém nie je úspešný. Pokusy nahradiť električky autobusmi vo vyhradených pruhoch sa odohrávali už na začiatku osemdesiatych rokov (googli guided bus) - neúspešne. Pravdepodobne preto, že ešte nebol na svete odborník munww.
Blumentál je v priamej a súčasné autobusy sú krátke. Čím menší oblúk a dlhšie vozidlo, tým viac miesta autobus oproti električke potrebuje.
Ako často si vyskakoval z dve hodiny stojacej električky na cestu do dažďa? Z autobusu nevystupuješ na cestu do dažďa?
"napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek"
A co ti zabranuje zaviest ten "vyssi rozdiel" uz dnes? Mas snad pocit ze ak by bolo vodicov autobusov o polovicu viac, tak by bolo ekonomicky menej narocne im zvysovat mzdy?
Inak pevne verim ze drvivej vacsine vodicov je ukradnuty "rozdiel" a zaujima ich len suma ktoru dostanu oni.
Samozrejme, no predbiehať sa nemusia. Budú však miesta kde sa budú môcť obísť. Najlepšie by bolo urobiť to tak, že by sa mohli obísť prakticky takmer všade. Aj to sa dá.
Odbočuješ od témy.
Státie v zápchach má vplyv na atraktivitu povolania, porozprávaj sa s vodičmi autobusov. Niektorým to nevadí, sú to väčšinou tí, ktorí jazdia aj naschvál pomaly a potom vynechajú celé "kolo". Väčšine to vadí preto, že prídu o prestávku na konečnej, kde by si mohli v pohode vykonať svoje potreby, porozprávať sa, pofajčiť, telefonovať, čítať atď, atď....
Vodičov autobusov nahradíš len lepšími podmienkami zamestania, napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek. Teraz tam veľký rozdiel nie je, je to aj kvôli tomu, že na električkách podnik zamestnáva svojich ľudí, čiže rodinkárstvo.
hej, vygúglil som a tu je to podstatné:
Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).
Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.
Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.
Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.
Zaujímalo by ma, koľko publikácií a následne citácii máš evidovených v databáze Web of Science. Aký je priemerný impact factor v časopisoch, kde publikuješ, ty "autori sa nezamýšľajú".
A státie v zápchach má na atraktivitu minimálny vplyv. Vodič je v práci, on sa nikam neponáhľa.
S vodičmi autobusov problém je (vzhľadom na vek a finančnú náročnosť). Čím viac vodičov autobusov nahradíme vodičmi električiek, tým lepšie. Ty ideš opačnou cestou. Je to cesta záhuby MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
munww
Státie v zápchach má vplyv na atraktivitu povolania, porozprávaj sa s vodičmi autobusov. Niektorým to nevadí, sú to väčšinou tí, ktorí jazdia aj naschvál pomaly a potom vynechajú celé "kolo". Väčšine to vadí preto, že prídu o prestávku na konečnej, kde by si mohli v pohode vykonať svoje potreby, porozprávať sa, pofajčiť, telefonovať, čítať atď, atď....
Vodičov autobusov nahradíš len lepšími podmienkami zamestania, napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek. Teraz tam veľký rozdiel nie je, je to aj kvôli tomu, že na električkách podnik zamestnáva svojich ľudí, čiže rodinkárstvo.