Samotné prihlásenie (ak si odmyslím ohlasovaciu povinnosť voči iným subjektom) je v pohode.
Do Starého Mesta som sa prihlasoval v roku 2014 a bolo to expresné. Stačil mi výpis z LV a osobná návšteva ohlasovne. Oni potom zaslali na políciu informáciu o zmene TP, takže stačilo len požiadať o nový OP (adresu už mali).
Keď sa prihlasovala o rok priateľka tak okrem LV bolo potrebné aby som bol ako majiteľ bytu prítomný (inak by bol potrebný úradne overený súhlas).
Problém L99 je, že na jednom konce Pe 99 možno nadväzuje (neviem, nevidel som), na druhom konci ti zdrhne tesne pred príchodom 98čky - to mám overené. ?
Elina má spoločný int. 7,5, čiže aj tak pre jednej (keď máš smolu) budeš čakať 14 minút. Nehovoriac o tom, keď sa niekde zdrží 1tka, na ktorú je "naviazaná". Čiže či čakáš 14 alebo 10, to už pri nejakých mínus 4 alebo pri daždi pocítiš. ?
Okrem toho je cez víkend dosť "o náhode" preklad s L83 (Jung/Hálova), keďže jedna má int. 12, druhá 15.
Tento problém v bode 1 je napríklad v ČR dávno vyriešený - pri prihlasovaní sa na trvalý pobyt stačí nájomná zmluva a dokonca aj ak si tam majiteľ vyhradí, že nesúhlasí s trvalým pobytom, nepriek tomu ho zapíšu.
K tomu bodu 2 - Neviem, ako je to v SR ale v ČR ma prihlásenie trvalého pobytu stálo nejaké tri hodiny na ohlasovni (aj tie som mohol ušetriť objednaním cez internet) a žiadne peniaze (okrem nejakej stovky za fotky, z ktorých mi 3/4 zostali.
A k tomu bodu 3 - niekto má napríklad niekde v ÚP dom, kde žije jeho rodina a chce sa tam raz, niekedy, vrátiť a preto chce svoj podiel nasypať tam. Čo je z jeho pohľadu logické ale z globálneho nie. A príklad z opačnej strany: Manželkina kolegyňa sa fyzicky presťahovala do Rajky, TP si ale nechala v Starom meste a teraz pokrikuje, že chce MHD do Rajky, lebo platí dane v Bratislave. A keĎ sa zavedie parkovacia politika, tak z toho bude opäť ťažiť, lebo na základe trvalého pobytu bude parkovať pred robotou zadarmo, resp. za symbolickú rezidentskú cenu.
Ak máš teoretické skúsenosti s právami a povinnosťami majiteľa bytu, potom budeš jedného dňa sklamaný. Ak máš praktické skúsenosti, tak Ti fakt veľmi závidím: máš šťastie. Nás je v bytovom dome 6 (slovom šesť) a bod 1 je častokrát prvým a posledným problémom pri úplne všetkom od farby vypínačov, upratovanie po výšku príspevku do FÚOaP.
K bodu 1: To tak je, ale je za tym cisto iracionalita majitelov, nedava to totiz ziaden zmysel. Trvalym pobytom k nehnutelnosti nevznika ziadne pravo a trvaly pobyt je na navrh majitela mozne kedykolvek zrusit.
K bodu 3: Co je to za ****vinu? Ako maju jeho dane vacsi efekt v mensej obci? A aky ma zmysel "smerovat dane" niekde kde nezije a kde teda z tych dani nebude mat ziaden prospech, ty virtualny problem?
Mám poznámky k týmto virtuálnym "problémom" s TP.
- Vlastník nehnuteľnosti väčšinou nesúhlasí s prihlásením prechodného nájomníka na trvalý pobyt v nehnuteľnosti.
- Zmena je časovo a finančne náročná, takže bol by hlúpy ten, čo by absolvoval zmenu každé 2 roky. Veď nakoniec TP obsahuje slovo trvalý, takže logicky je blbosť meniť trvalý pobyt pri zmene prechodného pobytu.
- Človek väčšinou chce smerovať svoje dane tam, kde má nehnuteľnosť on alebo jeho rodina, nie na zvyšovanie hodnoty majetku cudzích ľudí. Tiež majú jeho dane väčší efekt v menšej obci ako v Bratislave.
Poznam spolocenstvo vlastnikov (276) bytov v Ruzinove, ktore si dava schodze v DK ? Takze velke developerske projekty akurat posilnia existujuci jav.
S cestnou danou mas pravdu, vacsina vozidiel nezostane jazdit v jednom okrese. Stale si kladiem otazku, komu sucasny system vyhovuje natolko, ze nie je vola ho zmenit na cokolvek rozumnejsie.
A co potom Panorama city ? ?
600 vlastnikov bytov sa bude stretavat v Istropolise ?
Ak ide o cestnu dan, logika by mala byt spravodliva a solidarna a tak si myslim, ze by mala fungovat na zaklade dvoch kriterii. Poctu km ciest v sprave a intenztity dopravy, hlavne tej tazkotonaznej. Samozrejme nezabudat, ze Kosice a Bratislava maju v sprave ako jedine mesta na SK cesty I. a II. triedy.
Kde je auto registrovane by malo byt uplne jedno.
tak tu je pes zakopany, nad meskanim z ovsista si lamem hlavu uz velmi dlho a az teraz mi to dava zmysel, vdaka
15 minutove intervaly ma prekvapili, najma ked linka zvaza k nosnym na prestup, ktore maju kratsie intervaly, nedava mi to zmysel, cakala by som prave kratsi interval u L99, aby sa lepsie prestupovalo
Kvôli tomu, by mohol mať víkendovo aspoň 12... Myslím, že okrem nej už len zastávky Starý háj a Draždiak (98) majú v Pe víkendový int. 15
L99 (aj 84) chytí minimálne minútu až dve iba na samotnom dvojsemafore Lidl-Bosákova.
Síce svetlá pri Lidli ju pustia skôr odbočiť vpravo, ale je geniálne nastavená synchronizácia, keďže druhý semafor (na Bosákovej) jej akurát hodí červenú na ľavú odbočku, takže x desiatok sekúnd stojí zase zbytočne tam. Ideálne je, keď sú vypnuté semafory, akurát to je tak ešte potme (prac. týždeň) a tuším som to párkrát videl cez víkend.
A samozrejme pred TPD potom chytí ďalšiu a už sa to vezie...
vdaka, na vikend som zabudla, tam je L99 jediny obsluzny spoj
co ale musim povedat, vyrazne sa zhorsilo cestovanie na tejto trase, podla vyhladavaca by mala trasa trvat 17 minut, standardne trva 30, v horsom pripade 40-45 minut, co je az neuveritelne vzhladom k tomu o aky kratky usek ide, navyse v petrzalke bez nutnosti prekrocit mosty, kolegovia sa divia, co si nekupim auto, som uz posledna z 9 ludi na oddeleni, vratane petrzalcanov, co cestuje s mhd
napriklad dnes L99 prichod na mlynarovicovu s meskanim, farskeho 07:39 (07:35), jungmannova 07:42 (07:37) a zst petrzalka 07:45 (07:40), samozrejme L80 do kopcian davno prec a dalsia L99 v zavese, prakticky autobus nemusel byt vypraveny, lebo uz v case, ked stal na jungmanovej, bol dalsi na mlynarovicovej
je to coraz horsie, jednak meska uz z ovsista, dalsie zdrzanie naberie na krizovatke farskeho, dalsie v lieviku z farskeho smer jungmannova, kde uz vznikaju rano slusne prestoje 1-2 minuty, vobec sa nedivim, ze vacsina ludi voli coraz viac iad, lenze zaroven vdaka tomu sa zhorsuje cela situacia aj s mhd, zacarovany kruh
Reálnosť takého niečoho sa ukázala už pri zverejnení platičov dane za psa.
Byty sú téma omnoho delikátnejšia. Pat dokáže nastať aj na malichernosti v malej bytovke, preto si neviem predstaviť dohadovanie sa vlastníkov v 72- či nebodaj 107-bytových vchodoch s veľkou fluktuáciou obyvateľov.
V princípe mi však nie je jasné, načo celá debata vznikla. MHD nemá závisieť len od počtu papierových obyvateľov, ale treba ju aj pre návštevníkov a dochádzajúcich. Takže keď modelujeme dáta kvôli nim, nejakâ čiastka nezahlásených obyvateľov by nás nemala rozhádzať, nie? Ak ide o dane, tým treba hlavne zmeniť systém - zohľadniť, že tunajšia infraštruktúra slúži celej republike, avšak zároveň kompenzovať regiónom vplyv firemných flotíl evidovaných v BA a užívaných mimo.
1) Dohodnut sa s ostatnymi vlastnikmi
2) Preto by bola dotacia na "dom" podla TP, aby si "svoju" cast dotacie nezinkasoval 2x. V druhej nehnutelnosti si zaratas naklad do prenajmu.
Existuju, samozrejme, lenze mentalita Slovaka je, ze sa o vec zacne zaujimat az vtedy, ked mu niekto siahne do penazenky... Rovnako ako s dansmi a odvodmi - ak by zamestnanec dostaval celu sumu z pasky a sam si z nej platil odvody+dan, tiez by boli fukoty.
ako mozes napisat taku blbost, ze je L99 zbytocna? vidno, ze s nou necestujes, inak by si nieco take nenapisal, najdi alternativu pre trasu mlynarovicova - kopcany, kolkokrat nadavam, ked vynecha L99 a nemam ako sa dostat k zst petrzalka, aby som prestupila, ci je podla teba idealnejsie L84 - jungmanova prestup L88 na zaporozsku a este podchodom zbehnut na druhu stranu na L80? to je alternativa od cloveka, co banuje za expresnymi linkami a efektivitou cestovania? ved aj premyslaj nad tym, co pises
ad. tri ciele L80, cestujem touto trasou poslednych 9 rokov, a nestalo sa, ze by som ich poplietla, skor sofer sa zabudol prehodit a otacal z udernickej do kopcian, ciele su dostatocne citatelne a hlavne, vies kedy ti ide spoj, takze aj ked narychlo prestupujes z L99 na L80, ktorej vidis iba chrbat bez panela s cielom, vies, ze v tom case ide do kopcian
inak skratenie intervalov roky dozadu v rannej spicke velmi pomohlo, netusim, ci ho zadotovali firmy v kopcanoch, predsalen za tie roky sa ich pocet znasobil, rovnako pocet cestujucich do tejto casti, stava sa, ze v poobednej spicke je L80 plna uz tretiu zastavku od kopcian smer mesto, ale cast sa odfiltruje pri prestupe zst petrzalka
Mňa by zaujímalo
1) aký mám, ako vlastník BaNP dosah na rozhodnutie iných (to nemám ani ako zástupca vlastníkov),
2) ak vlastním dve nehnuteľnosti, zákonite nemôžem v oboch bývať a chcieť od podnájomníkov, aby si zmenili TP mi príde trocha uletené.
Na vymáhanie TP existujú aj účinnejšie nástroje. Napr. spomínaná električenka alebo parkovacia politika.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Do Starého Mesta som sa prihlasoval v roku 2014 a bolo to expresné. Stačil mi výpis z LV a osobná návšteva ohlasovne. Oni potom zaslali na políciu informáciu o zmene TP, takže stačilo len požiadať o nový OP (adresu už mali).
Keď sa prihlasovala o rok priateľka tak okrem LV bolo potrebné aby som bol ako majiteľ bytu prítomný (inak by bol potrebný úradne overený súhlas).