Aké autobusy ktorých dopravcov jazdia od utorka do zajtra na NAD za vlaky RegioJet v úseku "Podunajské Biskupice - Kvetoslavov"? V novembri 2013 tam jazdil bus od Doprava Kálmán, ktorý bežne vykonáva iba nepravidelnú dopravu. Písal som o tom v #195516
Po mojich návštevách v Budapešti by som určite v nej neodporúčal cestovať na čierno v metre.
Nekontrolovanie lístkov skoro na každej stanici v centre je veľmi zriedkavé. ideálne je si kúpiť celodenný lístok a mať pokoj...
Opak je napr.Viedeň tam som ešte osobne nezažil žiadnu kontrolu a to tam chodím dosť často. Podobne je to a v ich vlakoch aj keď tam už je frekvencia kontroly vyššia. Väčšinou ma tak skontroluje SK sprievodca niekde za DNV. Pri ceste do Petržalky nehrozí ani to.
No bez lístka by som si aj tak nedovolil cestovať..
V Budapešti nie sú turnikety, a keď aj sú, nie sú v prevádzke. Na M4 sú také panely schopné aj čítať kartu, ale žiadne karty sa nepípajú, zobrazujú len vstup na eskalátory.
V Budapešti teda je možné celkom fajn cestovať na čierno, pretože ak pri vstupe ti nekontrolujú lístky (čo ale dosť často zvyknú), tak pri výstupe po príchode metra do stanice počujem oznam o tom, aby si si pripravil lístok, pretože hore prebieha kontrola - naskočíš naspäť do metra a prevezieš sa na ďalšie stanice, kde bude už výstup zo stanice umožnený bez kontroly. Veľmi veľmi zriedkavo sa chodí kontrolovať po metre, ale musia mať uniformu, takže úniky tržieb v BKK sú dosť výrazné.
Ak metro má poruchu, rieši sa to cúvnutím, ak je to možné, ak má poruchu súprava (zadymenie na M3 v Budapešti pomaly každý deň), tak sa počká na príchod každej súpravy do nejakej stanice a evakuácia dotknutých staníc. Ak je výpadok prúdu, napr. v Londýne sa bežne kráča v tuneli naspäť do stanice, kde máš drevené schody už pripravené.
Revízor ťa môže kontrolovať v celom označenom priestore. Mne iba nejde do hlavy logika, keď sa do toho priestoru dostaneš výťahom len preto, lebo sa ti nechce vláčiť veľký kufor po schodoch a bojíš sa s ním ísť na eskalátor. Alebo ak ideš s kočíkom napr. To je akože výťah súčasť MHD a za jazdu z železničného perónu na prízemie máš platiť tarifu Wiener Linien? ?
Na WC sú bezplatné iba pisoáre, za kabínku platíš 50 centov. WC býva umiestnené mimo vyhradeného priestoru metra.
Ak som si dobre všimol, Handelskai to má oddelené. Jednoznačne som prišiel dole výťahom z nástupišťa linky U6. Stále mi však nejaké zvláštne pripadá, že revízor môže kontrolovať lístky, a teda zastavovať ľudí mimo dopravného prostriedku... Človek sa môže niekam ponáhľať rýchlou chôdzou a zrazu ho začne zdržovať revízor...
Tak to s tým Simmeringom znie zaujímavo. Takže ak prídeš z Bratislavy na lístok zo ZSSK ktorý platí iba na vlak do Viedne a späť, tak fakt neviem či by revízorovi stačil dole pri výťahu pri vstupe do metra iba lístok na vlak...
Ešte stále sú na niektorých staniciach metra vo Viedni bezplatné verejné WC (väčšinou hore = nie na nástupišti metra). To aj tam revízor môže kontrolovať a zastavovať ľudí?
To som nevedel. U nás to už na železničných staniciach, pokiaľ viem, neplatí... Kedysi existoval aj lacný lístok na perón (nástupište) pre tých čo chceli iba niekoho odprevadiť alebo privítať.
Lenže Handelskai je zároveň aj železničná stanica. ÖBB v súčasnosti má na území Viedne aj nejaké cestovné lístky za celoštátnu tarifu alebo tam platia len za tarifu IDS (VOR)?
V Prahe boli kedysi turnikety na vstup do metra, dobre si pamätám? Vo Viedni boli niekedy? A v Budapešti to je a bolo ako?
Už si presne nespomínam ako je to na Handelskai, či je tam spoločný výtah pre S-Bahn aj U-Bahn, ale tuším je to tam oddelené. Takže ak stál pri výťahu z U-Bahnu (čo je v prípade linky U6 aj tak rýchlodrážna električka), tak celý perón vrátane výťahov je už areál metra, takže tam nemáš bez lístku čo hľadať, aj keby si išiel niekoho iba odprevadiť. Podobne som videl ako kontrolovali na Simmeringu pri výťahoch na prízemí. V smere spod zeme (od U3) by si v tom výťahu musel mať lístok, ináč si Schwarzfahrer. V smere z poschodia (od železnice) sa síce môžeš zviezť na prízemie, ale na ňom vystúpiš v ohraničenom priestore U-Bahnu. Takže ak sa trepeš z vlaku s obrovským kufrom a chceš ísť iba na prízemie a ďalej peši (povedzme), tak ťa môžu kontrolovať. Myslím však že ak si preukázateľne prišiel zhora a ideš preč, tak by ťa mali pustiť aj bez lístku (neviem či ich zaujíma lístok na vlak). Mimochodom, na peróne hore sú aj označovače lístkov, takže ak chceš do metra, označíš si ich ešte úplne hore, nemusíš z výťahu vystupovať na prízemí.
Ešte ma prekvapilo, že na linke dopravcu RegioJet išla na spoji o 06:30 h z Bratislavy aj o 18:25 h z Viedne tá istá stewardka. Zaujímalo by ma či aj vodič...
Ak si v prepravnom priestore metra, je jedno ci si z niecoho vystupil alebo bol niekoho odprevadit. Listok mat musis.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133
http://www.dpb.sk/templates/_docs_zverejnovanie/zmluva/Zmluva-o-dielo---MIKOMAT-e6e6.pdf