Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #218020:
Aha, už chápem. Dôvod prečo som nechal 10 ks 32 metrových je ten 29T je ten, že aj pre linku 3 potrebujem nízkopodlažky, lebo na nábreží by nič NP potom nejazdilo. Chcem naďalej garantovať niektoré NP poradia aby sa mohli vozíčkari pohodlne dostať aj pod Most SNP. Hlavne ak by som mohol vyradením všetkých vozov s výklopnými dverami dvihnúť hranu ostrovčeka na úroveň podlahy vo voze. Dnes sú v Dúbravke síce zastávky vyššie, ale stále tam ostáva asi 5 cm schod. To by šlo spraviť úplne bez neho.

Absolútne súhlasím s tým že sa mali kúpil vozidlá koncepcie Kurzgelenku s modulom cca. 9 metrov. Lenže kúpilo sa čo sa kúpilo tak vychádzam z toho.
Reakcia na: Viko #218014:
Nemám podložené že by ten europrojekt na predlžovanie vozov bol úspešný ani som nikde netvrdil že by sa to dalo. Pýtal som sa, rovnako ako ty, či by to bolo možné.

Vinohrady ako výstrel do tmy? Však práve sa ukazuje možnosť rôznych riešení, zachádzanie každej druhej linky v špičke až po zachádzanie všetkých, ak Rača potrebuje takú kapacitu, resp. ak chceš useknúť prímestské BUSy niekde v Rači. Mne skôr to zavádzanie parkovacej politiky bez zvýšenia kapacity MHD príde ako výstrel do tmy.

Nie, nepripadá mi pochybné pridávať články do 29T/30T po uplynutí zlomku ich plánovanej životnosti. V Linzi takto v rokoch 1979 až 1980 predlžovali iba troj až štvorročné električky. Po predĺžení im jazdili do roku 2008. A určite by sa dali nájsť aj iné príklady.

Ty sa chceš radšej viac tlačiť než čakať o minútu dlhšie? Ja si radšej o minútu dlhšie počkám než aby som cestoval ako sardinka. Linkovanie odvšadiaľ všade je prežitok.

Písal si o prestupných časoch. TrMy -> Ružinov, Damobrského -> Krčace, Zochova -> KV sú dnes všetky bez prestupu a také aj ostanú. Keď dnes ale ideš napr. od Polusu na Obchodnú, tak buď si čakáš do 8 minút na 2 s tým, že ešte budeš na Blumentáli prestupovať na 8 alebo 5, prípadne nastúpiš na 4 ktorá ti práve ide a môžeš stepovať do 8 minút na TrMy. Pri jednolinkovom variante máš zaručené že ti linka na ktorú prestupuješ pôjde do 5 minút a v praxi skôr do 2,5 minúty, ak sa podarí spraviť preklad liniek, o ktorom to celé je. Lepšie ako čakať buď do 8 minút na priamy spoj a do 2 minút na prípoj, alebo čakať do 4 minút na prvé čo príde a do 8 minút na prípoj. Alebo rovno prestupovať trikrát, však načo nie?
Reakcia na: zlomok #218019:
Však som narážal práve na to, že 50 vozňov zo 60 a desať nechať v pôvodnom stave a nie všetkých 60 predĺžiť. Inak nezmyselne napísané podmienky, vychádzajúce z T3 spôsobili aj to, že sa v súťaží nemohli uplatniť Kurzgelenkwageny s modulom cca. 9 m - mohli sa kúpiť 36 m vozy s perspektívou predĺženia na 54 m.
Reakcia na: S499.1023 #218010:
Ja za to nemôžem že nakupovali ekvivalenty 2xT keď je jasné že do budúcnosti sa dlhším vlakom nevyhneme. Koľko rokov mali Düwagy v Linzi, keď ich predlžovali vkladaním článku? Prvú sériu kúpili v roku 1977 a už v rokoch 1979 až 1980 všetky vozne predlžovali. Takže to by bolo niečo podobné. Zistili že kapacitne im to nestačí.
Reakcia na: S499.1023 #218009:
Áno, interval 4,5 minúty je hovädzina, však preto som to odmietol. Iba v rámci zvedavosti som to vypočítal ako by to vyzeralo. Nech je 5 minútový jednotný a nech v špičke chodí všetko do Rače, ak to tam treba. Nárast kapacity o 45% by tam mnohí uvítali a stále by im ostala jedna linka na Obchodnú a druhá na Špitálsku.
Reakcia na: S499.1023 #218008:
Tak ani netvrdim, ze to sotovina nie je ?
Reakcia na: S499.1023 #218015:
A ešte doplním, že pridanie dvoch článkov do škodoviek nie je žiadna modernizácia ani totálne prekopanie. Je to ako dokúpiť si v Ikea ďalšie police Ivar.
Reakcia na: Viko #218014:
Pretože to nie je nemožné, je to len prakticky nemožné. Preto sa tým žiadny racionálne zmýšľajúci človek nezaoberá. Je to ako keby si chcel do Škody 120 zastavať motor vpredu naprieč s predným pohonom. Dá sa to, dokonca to už aj bolo spravené, len to nie je racionálne. A že T6 oproti T3 nič nevydržia, je fakt.
Reakcia na: zlomok #217993:
(Snažil som sa byť konštruktívny, takže je to dlhé - snáď ťa to neodradí od odpovede)

Máš podložené, že europrojekt na vypísanú výzvu by bol úspešný, ak by okrem náhrady voziel riešilo i nepriame rozšírenie vozoparku? (neviem, pýtam sa).
A myslením dopredu by som sa na tvojom mieste asi neoháňal: Ponúkal si Vinohrady a vysvitol z toho výstrel do tmy, ďalej nikde nevidím, ako zohľadňuješ vo výpočtoch parkovaciu politiku, P+R či sfunkčnenie IDS.

Fakt ti nepripadá pochybné modernizovať a pridávať články do Škodoviek po uplynutí zlomku ich plánovanej životnosti? Sú všetky T3P a T3G v takom stave, aby sa bez ďalších nákladov komfortom aspoň vyrovnali T6A5?

Akým benefitom je pre mňa, ak v sedle (čiže kapacita je mi na milú jarmilu) budem chcieť ísť medzi bodmi kde už nepovedie doterajšia linka? +1' čakanie na začiatku cesty, + >2' prestup navyše? Kapacitné posilnenie pri zhoršení intervalu je cesta do pekla, lebo to ľuďom nevysvetlíš ("nielenže zrušili jednu linku, ešte aj druhú okresali").

„Skrátením linkových intervalov sa prestupné časy práve skrátia, nie predĺžia."
Neviem, či mi to nemyslí, ale akým spôsobom sa skráti prestupný čas napr. v reláciách TrMy->Ružinov, Damborského->Krčace, Zochova->KV, Ovsište->Šafko atď., ak miesto 4' bude 5' interval???

Záverom, prečo by nám zrovna Praha mala byť vzorom v prístupe k vozoparku? To máme tiež zaviesť iksročný plán na ďalšiu vanizáciu v Kardaus dizajne? Spraviť si dáky ceduláč?

-----
S499.1023 #218011 : neprežil som celý život v doprave, preto ťa skromne prosím, objasnil by si mi, čomu som sa v technike nemal ako priučiť? Keď raz ani na pražských fórach nenájdem, prečo T6A5/I mohli mať skladacie dvere a u /III sa to nedá (pamätám si len plky, ako sa to neoplatí), tak nech aspoň mâ šancu tunajší odborník sa prejaviť, ak teda cieľom nebolo len rýpať.
Reakcia na: zlomok #218002:
Ach so. Tu je na mojej strane chyba v úvahe.
Reakcia na: zlomok #217998:
Celá tá diskusia tu vyzerá, akoby boli šotoškvrny na šotoslnku. Jedine s Gumou38 sa dá súhlasiť.
Reakcia na: Viko #217992:
Vieš, zlomok má oproti Tebe výhodu, že aspoň tej technike rozumie.
Reakcia na: zlomok #217991:
Predĺžiť 50 zo 60 vozov, ďalšia šotomyšlienka roka.
Reakcia na: zlomok #217990:
Tiež pekná šotovina. 4,5 minúty interval, nadväzné autobusy 9 minút, 13,5 minúty?
Reakcia na: MatejBA #217988:
Šotoviny. Fest.
Reakcia na: MatejBA #217985:
Ešte stále bývaš na Veternej Hôrke?
Reakcia na: Solider #217984:
Práve preto je dobre, že dali výpovede, lebo nič iné nefunguje.
Reakcia na: S499.1023 #218004:
Áno, to som nevyznačil jednoznačne. A áno, môžeš si to tak nazvať, aby to tak vyzeralo.
Reakcia na: zlomok #217982:
Ja som to pochopil ako linku 2 závlekom cez NM na ZP. Rozdelenie jednej linky na dve konečné už nie je žiaden jednolinkový variant ale len oyebávka, aby to tak vyzeralo.
Reakcia na: S499.1023 #218000:
Presne tak. Neskôr som to trošku rozpočítal. V Rači som zvažoval viaceré možnosti.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.